Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Honda XL 125 Varadero - takmer veľký turista

 Zdieľať

Pridané: 21.06.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 46011 [Testy a predstavenia - Test]

Tak tak, aj malé Varaderko dostalo v rámci udržania mladého ducha a splnenia emisných noriem do vienka zopár inovácií.

 Honda XL 125 Varadero
Honda XL 125 Varadero

Zoznámenie

Test Honda XL 125 Varadero

Toto teda na prvý pohľad vôbec nevyzerá ako osminka! Minulý model malého Varana tiež nebol maličký, ale táto novinka vyzerá ako dospelá motorka. Môže za to mohutný predok a pekná zadná lampa (znova spomeniem unifikáciu výroby, túto lampu má aj veľký Varan a zopár ďalších modelov) - a zozadu sa veľmi podobá na Transalpa.

Viditeľnou zmenou prešla predná maska, svetlo už nemá taký divoký tvar. Pre vodiča je tu nová prístrojovka a spolu s karbesom odišiel aj sytič (ten predošlý mál páčku pri motore). Žiaľ, ani na novej prístrojovke nie je palivomer ako má napríklad CBR 125.

Malý Varan sa teda dizajnovo vrátil do dnešnej doby. Aj ručičky v budíkoch si pri otočení kľúčikom pekne zatancujú. Štartér spustí tichučký motor, zvuková kulisa prudko pripomína skúter. Cvak za jedna, mesto a potom vidiek.

 Honda XL 125 Varadero
Honda XL 125 Varadero

Jazda v meste

Test Honda XL 125 Varadero

Varaderko zvláda mesto v absolútnej pohodičke aj pri obsadení dvoma osobami. Dobrý podvozok vychytáva nástrahy ciest, motor pekne potiahne a s tou mestskou spotrebou (cca 4 l) ti vydrží jedna nádrž (takmer 17-litrová) na dobrých 400 km. Chválim dobré umiestnenie zrkadiel, vďaka nim vzadu všetko vidno. Občas zaprotestuje neutrál, takže nájsť ho chce chirurgickú presnosť - vždy sa prekopnem do jednotky alebo dvojky a to aj počas jazdy. Našťastie to nie je zákonité, vyskytuje sa to iba občas.

Táto motorka je jednou z mála, ktorým ide sedlo ľahko dole a späť a zároveň sa pod neho aj niečo zmestí. Narveš tam mobil, peňaženku, cigy a ešte trebárs aj frajerkinu peňaženku s mobilom. Len pozor na mláky a dážď, tento priestor nie je vodotesný. Ak by to nestačilo, zadný nosič je stavaný na batožinu, dobre sa naň prichycuje gurtňami, prípadne ho treba rovno osadiť kufrom.

 Honda XL 125 Varadero
Honda XL 125 Varadero

Šport

Test Honda XL 125 Varadero

No, ehm, asfaltové športovanie radšej rovno preskočme. Varaderko práve nevyhľadáva naháňačky v zákrutách, o to lepšie sa s ním budeš cítiť v ľahkom teréne. Nízka hmotnosť (cca 175 pohotovostných) a dostatočne široké riadidlá zabezpečia kvalitné vyžitie na poľných či lesných cestičkách. Len treba dávať pozor na tvrdé alebo kamenisté podklady, motor a zvody sú zospodu v podstate nechránené.

V tomto režime jazdy je oceniteľný chod motora - na to, že je to osminka, ju netreba až toľko točiť. Základ je nepadnúť pod päťtisíc, odtiaľ vyššie sa Varan pekne preberie a ťahá vpred - koncepcia motora (pravouhlý dvojvalec) sa nezaprie. Najlepšie sa cíti okolo desiatich tisícok.

 Honda XL 125 Varadero
Honda XL 125 Varadero

Turistika

Test Honda XL 125 Varadero

Na turistiku sa myslelo dostatočne. Na nádrž hodíš tankvak (len trochu zavadzia to čoprácke vypuklé veko), dozadu kufor a nech sa páči, šťastnú cestu. Druhovýroba dokonca ponúka aj bočné kufre, ja by som to s tou batožinou však nepreháňal, aby Varaník ešte ťahal a aby bola radosť z jazdy vzájomná. Pri väčšej záťaži sa motorček ozýva vyšším hlukom, ale stále dobre ťahá - pri obsadení dvomi a nejakou tou batožinou sa dá v pohode cestovať okolo stovky. Nebojím sa povedať, že s touto motorkou sa dá robiť aj vážna európska turistika vo dvojici. Obom pasažierom je dopriané pohodlie (v ponuke je aj vyššie plexi) a ak sa neplánujete mučiť na diaľnici, ale presúvať sa bočnými cestami, budete všetci spokojní. Pri obsadení dvoma osobami a nejakou tou batožinou odporúčam nastaviť zadný tlmič do najtvrdšej polohy.

Obrovskou devízou je turistická spotreba (okolo 3,5 l) a veľká nádrž. Nie je problém spraviť dojazd 460 kilákov! Klobúk dole, veľké turistické mašiny môžu závidieť. Len ten hlavný stojan trochu chýba, ale tejto hmotnostnej kategórii to môžeme odpustiť.

Konkurencia

Priameho konkurenta malého Varana ťažko nájsť. Je tu osminková DT či XT, ale tie sú skôr protivníkmi XR 125. Potom je tu aj čínska produkcia, ale tiež iba s ľahkými endurkami hľadajúcimi inú cieľovú skupinu. Áno, aj spomínaná XR môže byť kvôli veľkému cenovému rozdielu (takmer 80-tisíc) konkurentom Varana, ale je určená skôr do terénu a rozhodne neponúka toľko pohodlia.

Záver

Mať malého Varana v šestnástich je paráda. Je to v podstate dospelá motorka, ktorá v pohode zvláda dvoch ľudí aj s batožinou, pričom sa netreba báť ani vážnej mototuristiky. A keď ti už zákony povolia mať silnejšiu motorku, presedlanie nie je nevyhnutné, na Varaníku jazdia aj dospelí ľudia. Určite na to majú svoje dôvody, medzi ktoré patrí výborná spotreba a dobrý motor. Trošku môžeme polemizovať o cene, tá je stanovená na 175 000 Sk, čo je možno trošku dosť, pretože konkurencia je neúprosná. Mladý chalanisko si s rodičmi určite bude robiť prieskum trhu, na ktorom nájde zopár menších a nepohodlnejších stodvapätiek, ktoré ho budú lákať oveľa nižšou cenou. Ani jedna z nich mu však neponúkne tak dospelý vzhľad ani pohodlie.

Plusy a mínusy

motor, podvozok, spotreba, dospelý vzhľad ťažké hľadanie neutrálu, chýbajúci palivomer

 Honda XL 125 Varadero
Honda XL 125 Varadero

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia):

Prvé stretnutie, Bratislava. Varan hneď zapôsobil dojmom veľkej motorky. Nezdržujeme sa a sadám na sedlo spolujazdca. Široké, mäkké, pohodlné. Predieranie mestskou premávkou mu nerobí žiadne problémy, podvozok je vynikajúci a aj spolujazdec si nenechá deň pokaziť nerovnosťami na vozovke. Čo sa týka pohodlia, je to veľký tourer pre oboch jazdcov.

Poďme ale jazdiť. Podvečer na Liptove a predo mnou takmer 200 km dobre známych ciest. Diaľnica aj hlavné ťahy dostávajú samozrejme košom. Malý Varan sa vďaka podvozku cíti dobre aj na menej kvalitných vedľajších cestách plných zákrut. A hlavne mu tam neprekážajú pomalé plechovice.

Malý dvojvalec neoplýva extrémnym výkonom, no oproti CBR 125 R má silu aj v nižších, ale hlavne stredných otáčkach. Je to veľký prínos, pretože netreba tak točiť a Varan pôsobí dojmom silnejšej motorky. Jeho maximálka je nižšia, ale umožňuje jazdu v okolí zákonom stanovenej deväťdesiatky.

Záver

Nezvyknem nejako extra chváliť, ale malý Varan ma uchvátil, aj keď som to od neho nečakal. Spotreba je geniálna - v kombinácii s veľkou nádržou dáva tomu stroju dojazd, o ktorom iní turisti len snívajú, a to takmer rovných 500 km. Uvedom si, že toto všetko prejdeš za asi 15 litrov. A jediná daň za to je slabší motor a maximálka, pri ktorej tak ľahko pokutu za rýchlosť nedostaneš. Malý Varan je inak plnohodnotná veľká motorka, so super podvozkom a pohodlím. Vyčítať mu môžem iba cenu. Veď stačí doplatiť štyri tisícky a môžeš mať CBF500.

Plusy a mínusy

pohodlie, podvozok, spotreba a dojazd cena, chýbajúci palivomer, veko nádrže z čopra (nepraktické odoberateľné)

Video

Pozri si malého Varana v akcii.

Dĺžka: 1:18 min
Formát: WMV a video.google.com (Shockwave Flash)
Video pre motoride.sk vyrobil: Ceper studio.

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia. Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Domino CaCao Juriš, Peter Fischer.

Motocykel na test požičala spoločnosť Honda Slovakia.

Foto:
 Honda XL 125 V Varadero 2007 Yamaha XT 125 X 2007 Yuki 125 GY4 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaYuki
Model:XL 125 V VaraderoXT 125 X125 GY4
Rok:200720072007
Kategória:Cestovné enduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.7 ccm124 ccm124.1 ccm
Max. výkon:15.22 k (11.19 kW) / 11000 ot.9.93 k (7.30 kW) / 8500 ot.10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:10.5 Nm / 8500 ot.9.5 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:9,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:42.0 x 45.0 mm54.0 x 54.0 mm
Palivový system:vstrekovaniekarburátor
Rozvod:SOHC (2V)SOHCSOHC
Chladenie:kvapalinouvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:276 mm260 mm
Pneu vpredu:100/90-18 56P100/80-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:130/80-17 65P130/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:149 kg106 kg
Výška sedla:800 mm830 mm
Rázvor:1450 mm1335 mm
Dĺžka:2150 mm2110 mm2180 mm
Šírka:850 mm860 mm830 mm
Výška:1250 mm1130 mm1230 mm
Svetlá výška:190 mm190 mm
Objem nádrže:17.5 l10 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 375 km
Poznámka:
Poznámka:Cena: 169 900 Sk (16.6.2008)

Pridané: 21.06.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75147 | Včera: 190548