Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

 Zdieľať

Pridané: 24.01.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6440 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

19 vs 21 palcov - Nová Africa Twin Adventure Sports dostala upravený podvozok a 19 palcové koleso. Ake je priame porovnanie s predchodcom a 21-tkou? Video: 19 vs 21 palcové koleso Africa Twin #motoride_sk #shorts

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda.press, Tomáš Hajduch - Awia

Video: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024 - vyladená na cestovanie (4K)

Video: Test Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024

19 vs 21 palcov - 25.01.2024 16:49

Nová Africa Twin Adventure Sports dostala upravený podvozok a 19 palcové koleso. Ake je priame porovnanie s predchodcom a 21-tkou?

Video: 19 vs 21 palcové koleso Africa Twin #motoride_sk #shorts

Africa Twin prvé dojmy - 25.01.2024 00:27

Dnes skvelé jazdenie v sedle Africa Twin Adventure Sports. Nižšie ťažisko jej pristane aj tvrdší podvozok ocení športový jazdec na pokrútených portugalských horských cestách.

Video: Honda Africa Twin Adventure Sports 2024 prvé dojmy #motoride_sk #shorts

Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Africa Twin prvé dojmy - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

Prvé dotyky s inovovanou Adventúrou - 24.01.2024 11:46

Ahojte ukrajujeme prvé kilometre sedle novej prepracovanej Adventure Sports 2024.

Video: Testujeme Africa Twin Adventure Sports 2024 #motoride_sk #honda

Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
Prvé dotyky s inovou vanovou adventurou - Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

Ideme testovať Africa Twin Adventure Sports 2024 - 23.01.2024 23:02

Ahojte, Tak zajtra vyrážame na cesty v okolí portugalskeho Fara otestovať novú Africa Twin Adventure sports. Motorka mája kopec vylepšení premakaný nový motor hlavne nový podvozok znížený a s 19-palcovým kolesom vpredu. Honda tak vypočula hlasy zákazníkov ktorí chceli afriku viac zameranú na cesty pohodlnejšiu a zlepším dosiahol na zem. Nový podvozok je samozrejme elektronický a zníženie motorky biely malo dodať lepšiu agilitu.

Ak máte akékoľvek otázky pýtajte sa.

Ideme testovať Africa Twin Adventure Sports 2024 - Testujeme nové Africa- pýtajte sa čo vás zaujíma

Ideme testovať Africa Twin Adventure Sports 2024 - Testujeme nové Africa- pýtajte sa čo vás zaujíma
Ideme testovať Africa Twin Adventure Sports 2024 - Testujeme nové Africa- pýtajte sa čo vás zaujíma
Ideme testovať Africa Twin Adventure Sports 2024 - Testujeme nové Africa- pýtajte sa čo vás zaujíma

Cestujeme do Portugalska testovať nové Africa Twin - 22.01.2024 11:46

Ahojte, Honda na jeseň odhalila detaily inovovanej dvojičky Africa Twin, Štandardná verzia a verzia Adventure Sport sú teraz ešte výraznejšie rozdielne. Adventure je teraz viac zameraná na cestu, keď v Honde vypočuli hlasy zákazníkov.

Ako vždy obraciam sa na vás, ak máte nejaké otázky ohľadom nových modelov píšte mi do fóra a tieto otázky môžem položiť aj priamo konštruktérom.

24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Info o novej Africa Twin:

04.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13688 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Motor bude mať viac výkonu a krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach, štandardná Africa dostane voliteľný el. podvozok a veľká Adventure Sports sa posúva viac smerom k cestovaniu nižšími zdvihmi a 19-palcovým predným kolesom.

 

Základné informácie:

Prémiové cestovné endurá značky Honda – CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports – vstupujú do roku 2024 s významným zvýšením výkonu, novými technológiami a s ďalšími vylepšeniami. Srdcom radu Africa Twin zostáva populárny radový dvojvalcový motor s objemom 1084 cm3, pre rok 2024 však prichádza s výrazne vyšším výkonom i krútiacim momentom v nízkych a stredných otáčkach. Maximálny výkon 75 kW zostal zachovaný, maximálna hodnota krútiaceho momentu však vzrástla o 7 % a po novom tak dosahuje 112 Nm, ktoré sú namiesto pri 6 250 ot./min. dostupné už pri 5 500 ot./min. Kompresný pomer vzrástol z 10,1:1 na 10,5:1, čo spolu so zmenami časovania ventilov, nasávacích kanálov a nastavením elektronickej riadiacej jednotky umožňuje motoru získať z každého zdvihu viac výkonu.

CRF1100L Africa Twin – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu

CRF1100L Africa Twin 2024 – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu
CRF1100L Africa Twin 2024 – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu

K vyššiemu výkonu prispeli tiež ďalšie zmeny výfukového systému, okrem iného nový tlmič výfuku vyznačujúci sa príjemným pulzujúcim zvukom pri nízkych otáčkach a silným hlbokým tónom, ktorý nastupuje s rastúcimi otáčkami.

Oba modely budú dostupné buď s manuálnou prevodovkou, alebo s dvojspojkovou prevodovkou (DCT). Od prvého predstavenia dvojspojkovej prevodovky v modeli VFR1200F v roku 2009 spoločnosť Honda v Európe predala vyše 240 000 motocyklov vybavených touto technológiou. Pre rok 2024 bola prevodovka DCT pre model Africa Twin vylepšená tak, aby dokázala lepšie využiť vyšší výkon motora a aby k podraďovaniu dochádzalo skôr. Systém tiež využíva vylepšenú detekciu prejazdu zákrutou a po novom ponúka prirodzenejší „hladší“ pocit a lepšiu spätnú väzbu pri rozjazde a pri jazde na prvý a druhý rýchlostný stupeň.

24YM Africa Twin
24YM Africa Twin

24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF1100L Africa TwinCRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1084 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 5500 ot.112 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10,5:110,5:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm210 mm
Zdvih vzadu:220 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H110/80-R19M/C 59V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70-R18M/C 70H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:231 kg243 kg
Výška sedla:850 mm835 mm
Rázvor:1575 mm1550 mm
Dĺžka:2330 mm2305 mm
Šírka:960 mm960 mm
Výška:1485 mm1475 mm
Svetlá výška:250 mm220 mm
Objem nádrže:18.8 l24.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 379 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla
850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm)

DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg
Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR
Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla 835/855 mm (voliteľné znížené sedadlo 795 mm)

DCT: 253 kg
Cena od: 18 090 EUR (DCT +1000 EUR)

Porovanie s predchodcom:

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin 2023 Honda CRF1000L Africa Twin 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHonda
Model:CRF1100L Africa TwinCRF1100L Africa TwinCRF1000L Africa Twin
Rok:202420232019
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1084 ccm998 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 5500 ot.105 Nm / 6250 ot.99 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10,5:110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm92 mm × 81,5 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm230 mm
Zdvih vzadu:220 mm220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-21M/C 54H90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70R18M/C 70H150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:231 kg226 kg230 kg
Výška sedla:850 mm850 mm870 mm
Rázvor:1575 mm1575 mm1575 mm
Dĺžka:2330 mm2330 mm2335 mm
Šírka:960 mm960 mm930 mm
Výška:1485 mm1395 mm1475 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm250 mm
Objem nádrže:18.8 l18.8 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 287 kmcca 251 km
Servisný interval:12000 km12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériinie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:nie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla
850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm)

DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg
Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR
DCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)
Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur

Pridané: 24.01.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154997 | Včera: 226258