Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

motozem-02-2020-std

  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy: Honda Africa Twin 2016 v úprave Touratech

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 22.11.2015 Autor: TouratechSK
Čitatelia: 9201 [Novinky - PR článok]

Ako prví na svete sme dostali možnosť otestovať adventure novinku Honda Africa Twin. Prvé dojmy a skúsenosti s oživenou legendou segmentu cestovných endúr prinášame zo samotného testovania.

Honda Africa Twin 2016 je motocyklom, na ktorý sa úpenlivo čakalo dosť dlhú dobu. Teraz ju máme konečne oficiálne dostupnú, i keď predprodukčné kusy sa k nám dostali omnoho skôr, aby sme pomohli pri jej vývoji. Skutočný dobrodružný bike totiž nemôže vyjsť iba z výkresov a z testovacích laboratórií. Test v skutočnom svete je tým pravým, čo posúva vývoj vpred. Nuž a v spolupráci s Hondou nevznikala len samotná Africa Twin 2016, ale aj celá rada adventure doplnkov pre ňu.

Video: Honda Africa Twin CRF1000 prvý test od Touratech

Honda Africa Twin Touratech

Kompaktné dvojvalcové enduro Honda Africa Twin je moderným poňatím slova Adventure. Dostatočne veľká, robustná avšak stále kompaktná a pohodlná strojovňa má poskytnúť radosť z jazdy, avšak hlavne slúžiť ako nástroj pre cestovanie. Zároveň prichádza so zaujímavou možnosťou voľby automatickej prevodovky, čo defakto v tomto segmente ponúka iba Honda.

Ďalšou podarenou vecou na motocykli Honda Africa Twin je jej dizajn. Moderný, no s jasným odkazom na ikonu, teda jej predchodcu. Hádam každý priaznivec cestovných endúr ani na moment pri pohľade na túto novinku nezapochybuje o koreňoch tejto strojovne. Dizajn teda ide ruku v ruke so zdedeným menom, ktorého je nová Honda Africa Twin rozhodne hodná.

Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016

Čo však trošku zamrzí je sériová výbava Hondy Africa Twin. Test a skúsenosti ukázali, že v sériovom stave je Honda Africa Twin predsa len zraniteľná a neposkytuje dostatočnú ochranu. Preto Touratech ako prvý vyrobil pre novú adventure ikonu celú radu doplnkov, pričom zvýšený dôraz sa kládol najmä na ochranu.

Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test
Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test
Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test
Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test

Padacie rámy sú mohutné a chránia Africu Twin ako klietka, ktorá prenáša a rozkladá nárazy na viacero bodov, aby sa sila úderu čo najviac zmenšila. Chránená je nie len nádrž a kapotáž, ale aj motor, ktorý je ináč krásne odhalený. Padacie rámy Touratech pritom motor nezakrývajú, ale dávajú tejto časti vyniknúť. Špeciálnu ochranu si zaslúži aj prepracovaný predný svetlomet z LED technológiou. Ten dáva novinke Honda Africa Twin špecifický vzhľad a ochrániť ho pred rozbitím má nie len funkčný, ale istotne aj ekonomický význam.

Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016

A keďže Honda Africa Twin sa nestratí ani mimo asfaltiek, a ako test ukázal dá sa s ňou hravo jazdiť aj v lesoch, či zdolávať brody, tak preto je potrebná aj poriadna ochrana spodnej časti motorky. Tu sme použili to najlepšie čo sa dalo a to náš inovatívny systém ochrany spodnej časti motora s vymeniteľnými lyžinami.

A o čom by bol pravý adventure bike, ak by nebol schopný uniesť dostatok batožiny. Počas testu novinky Honda Africa Twin sme pre ňu vytvorili aj dostatočne pevné úchyty tak, aby na ňu bolo možné bez problémov nainštalovať hliníkové kufre Zega Pro 2 s rýchlo odnímateľným systémom. Spoľahlivý transport batožiny je totiž dôležitou súčasťou cestovania na motorke. Trojica hliníkových kufrov naviac na Honde Africa Twin pekne vynikne. Tankvak a rôzne vaky a tašky sú samozrejmosťou. Tie pritom pasujú presne na produkčnú verziu Honda Africa Twin, takže ju dopĺňajú aj v tomto smere bez úľav na kvalite.

Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test

Prídavné LED svetlomety sekundujú nádherným predným svetlám. Rozšírená ochrana páčok a rúk zvyšuje nielen ochranu, ale aj komfort. Nezabudlo sa ani na poriadne rozšírené stúpačky a rozšírenie bočného stojanu.

Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test
Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test
Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test
Touratech Honda Africa Twin CRF1000L 2016 off-road test

Honda Africa Twin je tak skutočným nástupcom legendy po ktorej zdedila meno. Prvé dojmy a skúsenosti s ňou naznačujú, že ide o vydarený motocykel schopným zdolávať dlhé asfaltové presuny a navzdory tomu byť motocyklom dobre ovládateľným aj v teréne.

Všetky doplnky dostupné už čoskoro v E-Shope Touratech

Ďalšie novinky na stránkach Touratech Slovensko

Pridané: 22.11.2015 Autor: TouratechSK pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Honda CRF1000L Africa Twin 2016:

Foto:
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CRF1000L Africa Twin
Rok:2016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 6000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:230 mm
Zdvih vzadu:220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg
Výška sedla:870 mm
Rázvor:1575 mm
Dĺžka:2335 mm
Šírka:875 mm
Výška:1475 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:v sérii modelu s ABS
Vypínateľné ABS:v sérii modelu s ABS
Trakčná kontrola:v sérii modelu s ABS
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Predbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

incheba-2020-side

Adamoto KTM

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 129653 | Včera: 196881