Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 740 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Triumph ide na plný plyn aj v nižšej kubatúre. Pre modelový rok 2026 predstavuje hneď dva horúce prírastky do úspešnej rodiny 400 – úplne nový Tracker 400 s poriadnou flat-trackovou drzosťou a dlho očakávaný Thruxton 400, ktorý vracia legendárne café racer meno späť na scénu. Viac štýlu, viac zábavy a ešte silnejší motor – presne tak, ako to máme radi.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Triumph stavia na úspechu modelov Speed 400 a Scrambler 400 X a pridáva dve motorky, ktoré cielia priamo na emócie. Tracker 400 je prvý flat track inšpirovaný Triumph vôbec, zatiaľ čo Thruxton 400 prenáša ikonický café racer dizajn do modernej, dostupnej podoby.
Oba modely poháňa vylepšený 398 cm³ TR-Series motor s výkonom 42 k pri 9 000 ot./min, čo znamená o 5 % viac špičkového výkonu, vyšší limit otáčok a citeľne lepší záťah vo vrchu. Výsledok? Motorky, ktoré sú hravé, svižné a stále cenovo dostupné.
Tracker 400 je čistokrvný rebel. Inšpirovaný oválmi a šotolinou, no stvorený pre asfalt. Krátky chvost, číslicová tabuľka, široké riadidlá a svalnatá silueta okamžite prezradia, že toto nie je žiadna uhladená klasika.
Hranatá nádrž s výrezmi na kolená, flyscreen, farebný kryt sedla a dvojlúčové kolesá s pneumatikami Pirelli MT60 RS dodávajú motorke poriadnu dávku charakteru. Samozrejmosťou je typický Triumph podpis – okrúhle LED svetlo, krásny motorový blok a dvojité vyhnuté koncovky výfuku.
Tu sa sedí štýlom „lakte von“. Riadidlá sú širšie a nižšie než na Speed 400, stúpačky posunuté dozadu a vyššie – výsledkom je sebavedomá, útočná pozícia.
Dedikovaný rám a kvalitný podvozok robia z Trackeru extrémne zábavnú motorku na okresky aj mesto. Vpredu 43 mm USD vidlica so zdvihom 140 mm, vzadu nastaviteľný monoshock so zdvihom 130 mm.
Vylepšený TR-Series motor má ostrejší vačkový profil a nový setup riadenia. To znamená, že Tracker ide ochotne do otáčok a má návykovú odozvu na plyn. Zároveň si zachováva silný stred – 37,5 Nm, z ktorých 80 % máš k dispozícii už od 3 000 ot./min. Ideálne na mestské bláznenie aj svižné výjazdy.
Meno Thruxton má v Triumph histórii špeciálne miesto – a nová štyristovka ho nosí s hrdosťou. Nízke clip-ony, štíhly profil, kapotáž okolo svetla a zadný kryt sedla vytvárajú pravý café racer postoj.
Detaily ako Monza-style viečko nádrže, bar-end zrkadlá či športová koncovka výfuku dotvárajú prémiový dojem.
Thruxton 400 je o precíznosti. Užší a nižší posed ťa posadí dopredu a priamo nad predné koleso. Podvozok je tuhší a ostrejší než pri súrodencoch – ideálny na svižné tempo.
Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV dávajú jasne najavo, že toto je najšportovejšia 400-ka v ponuke Triumphu.
Rovnaký vylepšený TR-Series motor ako v Trackeri, no naladený na športovejší prejav. Vyššie otáčky, lepší vrch a typický Triumph zvuk robia z Thruxtonu malý café racer, ktorý baví každým kilometrom.
Triumph ponúka bohatý výber originálneho príslušenstva – od ochranných prvkov až po dizajnové doplnky. Samozrejmosťou sú bar-end zrkadlá, LED smerovky, ochrany motora či prešívané sedlo pre Thruxton 400.
Oba modely majú dvojročnú záruku bez obmedzenia kilometrov a špičkové servisné intervaly, čo výrazne znižuje náklady na prevádzku.
| Foto: | ||
![]() |
||
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Triumph | Triumph |
| Model: | Tracker 400 | Thruxton 400 |
| Rok: | 2026 | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Scrambler | Klasika |
| Motor: | ||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
| Objem: | 398 ccm | 398 ccm |
| Max. výkon: | 42.0 k (30.9 kW) / 9000 ot. | 42.0 k (30.9 kW) / 9000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 37.5 Nm / 7500 ot. | 37.5 Nm / 7500 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.0 : 1 | 12.0 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 89.0 x 64.0 mm | 89.0 x 64.0 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 140 mm | 135 mm |
| Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová, radiálny 4 piestik | jednokotúčová, radiálny 4 piestik |
| Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
| Pneu vpredu: | 110/70 R17 | 110/70 R17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 230 mm |
| Pneu vzadu: | 150/60 R17 | 150/60 R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 173 kg | 176 kg |
| Výška sedla: | 805 mm | 795 mm |
| Rázvor: | 1371 mm | 1376 mm |
| Dĺžka: | 2033 mm | 2042 mm |
| Šírka: | 857 mm | 775 mm |
| Výška: | 1050 mm | 1110 mm |
| Objem nádrže: | 13 l | 13 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 3.6 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 270 km | cca 270 km |
| Servisný interval: | 16 000 km / 12 mesiacov | 16 000 km / 12 mesiacov |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Iná výbava: | USB-C zásuvka | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Pneu: Pirelli MT60 RS Cena 2026: 6 590 EUR | Pneu: Pirelli Diablo Rosso IV Cena 2026: 6 890 EUR |
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 249758 | Včera: 180003