Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testujeme: Harley-Davidson Sportster S 2021

 Zdieľať

Pridané: 27.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6132 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvé dojmy z jazdy - Vyššia moc nám počas jázd zasiahla hneď dvakrát - prvý raz ráno, keď sa spustil lejak (garantujem vám, že viac mokrých motorkárov než sme boli my sa nedá vidieť, a druhý raz popoludní, kedy vyšlo slniečko a konečne sme si mohli užiť suché zákruty na režime Sport. Až vtedy začala zábava. Napriek tomu, že Sportster S má menej koní než Pan America, dynamika týchto dvoch...

Text: Peter Fischer
Foto: HDpress, Peter Fischer

Prvé dojmy z jazdy - 29.07.2021 09:25

Vyššia moc nám počas jázd zasiahla hneď dvakrát - prvý raz ráno, keď sa spustil lejak (garantujem vám, že viac mokrých motorkárov než sme boli my sa nedá vidieť, a druhý raz popoludní, kedy vyšlo slniečko a konečne sme si mohli užiť suché zákruty na režime Sport. Až vtedy začala zábava.

Napriek tomu, že Sportster S má menej koní než Pan America, dynamika týchto dvoch strojov je až neporovnateľná. Sportster nič svojmu menu nič nedlží (v prezentácii bolo doslova: vraciame Sport do mena Sportster). Sám som neveril tomu, ako ten stroj ťahá. Je to preto, že je ľahší, kompaktnejší, a najmä krúťak je posadený do nižších otáčok. So spolujazdcom sa tu veľmi neráta, v sérii je Sportster monopost, spolujazdcovo sedlo aj so stupačkami si môžeš dokúpiť.

Viacerí z nás dvíhali obočie, keď sme videli predné obutie 160/70 (17-palcové, vzadu je 180, 16-palcové), ale v suchých slnkom prehriatych zákrutkách naše obavy zmizli, Sporster S sa nimi prerezával ľahko. Všimni si dosť cestný dezén. Prekvapilo nás aj to, že v ponuke originálneho príslušenstva nie je žiadny výfuk Screamin' Eagle, a vraj ani nebude. Je za tým asi technický oriešok, ktorý vysvetlím v hlavnom teste.

IMG 20210727 211427 resized

IMG 20210727 201545 resized
IMG 20210728 094526 resized
IMG 20210727 212907 resized
IMG 20210728 151701 resized

Prvý kontakt: Harley-Davidson Sportster S 2021 - 27.07.2021 14:58

Tak po prvý raz sme sa dostali na dotyk k novému Sportsteru S. Má rovnaký motor ako Pan America, ktorej test nájdeš nižšie, ibaže výkon je naladený inak. Všimnite si čisto cestne pneumatiky (160/70 vpredu) a asymetrické plasty na podsedlovke.

Sportster S je rozhodne veľmi zaujímavá motorka. Jazdy budu zajtra.

Harley-Davidson Sportster S 2021

Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021

Predstavenie:

13.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12571 [Novinky - Predstavujeme]

-

Nový model Harley-Davidson® Sportster® 2021

Nová generácia modelu Sportster v sebe spája razantnú silu a moderné technológie.

 

Pozri tiež:

23.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8102 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Už samotný názov Pan America vzbudzuje dojem majestátnosti, veď ide o najdlhšiu zjazdnú cestu sveta. Meria okolo 30 000 km a spája Aljašku s Ohňovou zemou, čiže takpovediac oba póly zemegule. Prechádza pohoriami, púšťami i džungľami. A Harley-Davidson po nej pomenoval svoje prvé cestovné enduro.

 

Video: Harley-Davidson Sportster S 2021 - Evolúciou k revolúcii

Text: Peter Fischer
Foto: HDpress, Peter Fischer

Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe.

Foto:
 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-Davidson
Model:Sportster S
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1252 ccm
Max. výkon:122.4 k (90.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:127 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:12 : 1
Vŕtanie x Zdvih:105,0 x 72,3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:92 mm
Zdvih vzadu:51 mm
Brzdy vpredu:jeden kotúč
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:160/70R17
Brzdy vzadu:kotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm
Pneu vzadu:180/70R16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:220 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg
Výška sedla:753 mm
Rázvor:1518 mm
Dĺžka:2264 mm
Šírka:843 mm
Výška:1089 mm
Svetlá výška:93 mm
Objem nádrže:11.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 180 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2021: od 15 240 eur

Pridané: 27.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 226812 | Včera: 217873