Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10730 [Novinky - Oznam]
Harley-Davidson oslávi svoje 115. výročie svojím zatiaľ najväčším vývojovým projektom, v rámci ktorého výrazne inovoval modely Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob a Street Bob.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2018 | Nasledujúci
Na oslavu svojho 115. výročia značka Harley-Davidson zahajuje totálnu customovú revolúciu: osem nových modelov Softail, ktoré kombinujú výborné jazdné vlastnosti a výkon rady Dyna s neprekonateľným customovým vzhľadom rady Softail. V rámci najnovšieho vývojového projektu v histórii značky dostali nové modely pevnejší a podstatne ľahší rám umožňujúci prenos masívneho krútiaceho momentu nových motorov Milwaukee-Eight 107 a 114 s dvojitým vyrovnávacím hriadeľom. Vďaka vysoko výkonnému prednému a zadnému odpruženiu s dvojitým prietokovým ventilom a skrytému, ľahko nastaviteľnému zadnému odpruženiu typu monoshock sú modely Softail 2018 rýchlejšie, ľahšie a lepšie ovládateľné než ktorýkoľvek z predchádzajúcich Big Twin cruiserov.
Paul James, Product Portfolio Manager, Harley-Davidson Motor Company: „Nové motocykle rady Softail sú výsledkom najrozsiahlejšieho programu výskumu a vývoja v dejinách celej našej značky. Nová konštrukcia týchto cruiserov si vyžiadala tisíce hodín výskumu a testovania. Sústredili sme sa na intenzívny zážitok z jazdy, v ktorom sa autentickosť, tradícia a duša spája so špičkovými modernými technológiami. Výsledkom je zvezenie, ktoré musíš sám prežiť, aby si tomu uveril.“
Ako stelesnenie autenticity, dizajnového DNA a histórie značky Harley-Davidson v modernom poňatí prichádza týchto osem nových Softailov s úplne novým štýlom, ktorý ich výrazne odlišuje od ich predchodcov a zároveň jeden od druhého. A ako nový štandard štýlu, komfortu a výkonu je táto nová generácia továrensky customizovaných cruiserov pripravená pre jazdcov, ktorí sa chcú posunúť ešte ďalej a hľadajú jedinečné vyjadrenie svojej osobnosti.
Brad Richards, Vice-President of Styling and Design, Harley-Davidson Motor Company: „Autentickosť dizajnu Harley-Davidson vychádza zo starostlivo zladených všetkých detailov od začiatku až do konca – je ťažké dosiahnuť to a je ťažké to od nás odkopírovať. Motocykle Harley-Davidson nie sú spotrebným tovarom; sú predávané z generácie na generáciu. Starostlivo zvažujeme každú skrutku a maticu v motocykli, všetky povrchové úpravy a každý detail. Nový rám rady Softail je ako umelecké dielo a čím viac je odkrytý, tým je krajší. Jeho dizajn svedčí o tímovej práci, na ktorej sú založené naše procesy návrhu a výroby.“
Ovládateľnosť motocyklov Softail teraz vstupuje do novej éry s ľahším a pevnejším rámom, ktorý povyšuje myšlienku súladu funkcie a formy na vyššiu úroveň, a pritom si zachováva klasický vzhľad hardtailu a prináša rýdzo moderné jazdné vlastnosti. Medzi výhody nového podvozku patria väčšie uhly náklonu v zatáčkach u väčšiny modelov, lepšia odozva pri nájazdu do zatáčky, rýchlejšia akcelerácia, väčšia obratnosť, nižšia hmotnosť a ľahšie dvíhanie z bočného stojanu než u predchádzajúcich modelov.
Jadro podvozku motocyklov Softail 2018 tvorí nový rúrkový rám z vysokopevnej uhlíkovej ocele, ktorý v kombinácii s kyvnou vidlicou podstatne zvyšuje pevnosť podvozku. Samotný rám je o 65% tuhší než u predchádzajúcej rady Softail, čo vedie k 34% nárastu celkovej pevnosti podvozku. Jeho konštrukcia sa tiež vyznačuje jednoduchšou stavbou s 50% znížením počtu súčastí a 22% obmedzením zvarov. Používané sú dve jedinečné kyvné vidlice, jedna pre úzke a druhá pre široké zadné koleso. Široký podvozok je o 5,89 kg (15%) ľahší, zatiaľ čo úzky podvozok ušetril 8,16 kg (20%). Kyvná vidlica prenáša pohyb zadného kolesa do jednotky odpruženia monoshock ukrytej pod sedadlom, takže si zachováva klasický vzhľad hardtailového rámu.
Úplne nové vysoko výkonné predné odpruženie využíva novú technológiu s dvojitým prietokovým ventilom – po prvýkrát bolo použité pri modeloch Touring 2017 – vyznačuje sa výkonným tlmením podobne ako kazetová konštrukcia, ale s vylepšeným, citlivejším charakterom tlmenia. So zdvihmi 130 mm je optimalizované pre pohodlné brázdenie krajiny i razantnejšie výjazdy. Ovládateľnosť tiež vylepšuje optimalizovaný závlek a uhol prednej vidlice. Nové zadné odpruženie typu monoshock si zachováva klasický vzhľad hardtailu, modernizovaná
geometria zlepšuje kvalitu jazdy, trakciu a ovládateľnosť. Ľahko nastaviteľné predpätie pružiny umožňuje rozsah nastavenia zaťaženia 217 kg pre väčšie pohodlie spolujazdca a optimálnu ovládateľnosť.
Nové modely Softail sú až o 17 kg ľahšie, ponúkajú lepší pomer hmotnosti a výkonu s rýchlejšou akceleráciou, lepším brzdným účinkom a dynamickým správaním v zatáčkach v kombinácii s väčšími uhlami náklonu v zatáčkach u väčšiny modelov. Niektoré modely používajú nové pneumatiky, ktoré sú špeciálne vyvinuté pre nový podvozok Softail a využívajú optimalizovanú konštrukciu a vylepšené zloženie pre spoľahlivý výkon a vysokú trvanlivosť za všetkých jazdných podmienok. Nové materiály a konštrukcie sedadiel ponúkajú lepšie tvary pre širšie spektrum jazdcov a väčšie pohodlie na dlhých cestách.
Vo všetkých modeloch Softail 2018 búši nové srdce v podobe najvýkonnejších motorov, aké kedy boli v ponuke Harley-Davidson Big Twin cruiserov, nové motory Milwaukee-Eight V-Twin 107 a 114. Motory Milwaukee-Eight si zachovávajú 45-stupňový uhol valcov so široko rozkročenými hlavami so zvýraznenou jednovačkovou konštrukciou, ktorá umožňuje úzku stavbu dolnej časti a atletický tvar.
Kotevné body nového rámu rady Softail sú vyrobené tak, aby tesne obopínali motor a zvyšovali tuhosť podvozku. Motory Milwaukee-Eight pre modely Softail taktiež využívajú prepracovaný systém s vyvažovacím hriadeľom, ktorý vyrovnáva vibrácie motora a súčasne zachováva charakteristický pocit Harley-Davidson. Charakteristický zvuk motorov Harley-Davidson potato-potato-potato je ešte zreteľnejší vďaka tichšiemu saniu a slabším mechanickým zvukom.
Legendárny motocykel Fat Boy, ktorý po desaťročia určoval samotný moderný customový štýl, sa opäť prekonal. Odstrojený štýl a saténovo chromované prvky prispievajú k odvážnemu vzhľadu a nechávajú vyniknúť výkonný motor a lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť.
Dizajnové rysy evokujú tmavo čierny retro štýl modelov Harley-Davidson z päťdesiatych rokov, oživený o moderný výraz.
Nový Low Rider sa inšpiruje tradíciou individualizmu éry customových chopperov 70. rokov, ale je oveľa ľahší, rýchlejší a obratnejší v zákrutách, než si ktokoľvek v tej dobe dokázal predstaviť.
Motocykel Slim, odstrojený až na samotnú podstatu, pripomína slávu povojnových customových bobberov s úzkou zadnou časťou, skráteným predným blatníkom, jednomiestnym sedadlom a minimom chromovaných súčastí.
Deluxe sa ako klasický luxusný stroj, ktorý vynikne na každej ulici, blýska lesklými chrómami, pritom ale ponúka kvalitné jazdné vlastnosti modernej doby.
Model Breakout s dlhou svalnatou stavbou ponúka väčšie uhly náklonu v zatáčkach a obratnosť, akú by si nikdy nečakal od motocykla s výrazným dragsterovým postojom.
Záber trhajúci asfalt, plynulá jazda vďaka skvelému odpruženiu, obratné zatáčanie a nekompromisný výraz robia z modelu Fat Bob prelomový motocykel, aký dokáže vytvoriť jedine Harley-Davidson.
Vzpriamená pozícia s rukami vo vetre a žiadne zbytočnosti navyše, to sú hlavné rysy nového odstrojeného a nekompromisného modelu Street Bob.
Pridané: 23.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2018 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 96069 | Včera: 242478