Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.03.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11791 [Testy a predstavenia - Test]
Tracer 9 GT - Povedané v skratke: GT-čko má lepšiu výbavu, elektrický podvozok a obojsmerný quickshifter. Ten funguje famózne, ale za príplatok je dostupný aj na štandard verziu. Elektrický podvozok je semiaktivny, vyhodnocuje všetky parametre 125 krát za sekundu a má manuálne nastavenie predpätia. Svoju prácu vykonáva veľmi dobre, jazda s nim je ako na žehličke, akoby oddelil motorku od...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Povedané v skratke: GT-čko má lepšiu výbavu, elektrický podvozok a obojsmerný quickshifter. Ten funguje famózne, ale za príplatok je dostupný aj na štandard verziu.
Elektrický podvozok je semiaktivny, vyhodnocuje všetky parametre 125 krát za sekundu a má manuálne nastavenie predpätia. Svoju prácu vykonáva veľmi dobre, jazda s nim je ako na žehličke, akoby oddelil motorku od povrchu a je tu tá výhoda rýchleho prepnutia módu a zmeny podvozku zo športového na komfortný. Celkovo ale odozva motorky k jazdcovi je slabšia... Či ho potrebuješ neviem, to musí zhodnotiť každý sám, ak hľadáš pohodlie je to správna cesta...
Ak preferuješ rýchlu a športovú jazdu, znesieš trochu tvrdšie naladený a veľmi presný podvozok so skvelou odozvou k jazdcovi základná verzia je pre teba. Ak chceš vedieť viac pozri si prvé video s dojmami priamo z Toskánska: Prvé dojmy zo sedla Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 z Toskánska
Kompletný test pripravíme čoskoro. Pozdravujem vás. Awia
Ráno pomerne chladné s teplotami pod 10C nijak nezabránilo, aby sme si užilili Tracera na Toskánskych cestičkách. Dostal som základný model s manuálnym podvozkom a pustili sme sa do toho. Aj keď cesty sú hodné hrboľaté bike odvádza skvelú pracu. Mega je motor, zväčšenie objemu mu pomohlo krásny rovnomerný záťah odspodu a super zvuk zo sania počuteľný pre jazdca.
Podvozok na základnom modely je nastavený športovo bez kompromisov, Tracer smeruje len na asfalt a na 17kach kolesách mu to ide skvele. Parádna je dvojitá prístrojovka a ovládanie menu otočným ovládačom vpravo je super intuitívne.
Ja som si akurát dvihol sedlo na jednej prestávke a je super že sa dajú dvihnúť aj stupačky, konštruktéri na to mysleli a je tam vyššia montážna poloha. Určite by som ju ocenil, pretože do večera im tie stupačky zoderieme :-)
Po obede pokračujeme na GTčku s elektrickým podvozkom a quickshifterom... Bude to fun.
Priatelia napriek naozaj komplikovanej situácii som nesmierne rád že vás môžem pozdraviť z Toskánska, kde som včera docestoval s cieľom otestovať zbrusu novú Yamahu Tracer 9 a Tracer 9 GT. Naša skupinka je vskutku malá aj kvôli problémom s cestovaním tak verím že nás čaká skvelý deň v sedle zábavného trojvalca. Prvé dojmy už čoskoro, počas dňa priamo pre vás naživo na motoride.sk
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | Tracer 9 | Tracer 9 GT |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 889 ccm | 889 ccm |
Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. | 93 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm | 78 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 137 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70Z R17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55Z R17 M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 213 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1500 mm | 1500 mm |
Dĺžka: | 2175 mm | 2175 mm |
Šírka: | 885 mm | 885 mm |
Výška: | 1430 mm | 1430 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 18 l | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 270 km | cca 270 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok KYB | el. podvozok KYB, bočné kufre |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 6/2021: 10 690 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 6/2021: 12 790 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) |
Pridané: 24.03.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 20123 | Včera: 243604