Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2020 vrátane novej TE150i 1/2

 Zdieľať

Pridané: 28.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14467 [Testy a predstavenia - Test]

Enduro novinky Husqvarna pre rok 2020 sme sa vybrali otestovať do Kopernice. Čakali nás vylepšené štvortaky, dvojtakty aj jeden nový model. Dvojtaktná 150-tka TE 150i teraz so vstrekovaním.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko a Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula

Značka Husqvarna zažíva v posledný rokoch dobré obdobie so stúpajúcim množstvom modelov ale aj predajov. Kým v roku 2013 s ponukou enduro a kotokros predala menej ako 11 000 ks motocyklov, postupne sa prepracovala až na 48 555 ks v roku 2018. K offroad modelom pribudli aj cestne zamerané Svartpileny a Vitpileny.

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Nový model TE150i  - Husqvarna TE150i Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
FE 250 - Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Aj keď sa to nemusí na prvý pohľad zdať tak všetky modely dvojtakty aj štrvortakty boli prepracované (až 60% dielov bolo zmenených). Zmeny sú hlavne na ráme, podvozku, jednotlivých komponentoch a to buď s cieľom vylepšiť vlastnosti alebo ešte viac odľahčiť stroje. Okrem toho Husqvarna priniesla aj nový model a to dvojtakt TE150i so vstrekovaním paliva.

Video: Vyskúšali sme Husqvarna Enduro 2020 - nová TE 150i a ďalšie biky

Čo je nové:

Nový model TE150i  - Husqvarna TE150i Enduro 2020, Kopernica
Nový model TE150i - Husqvarna TE150i Enduro 2020, Kopernica

Pozrime sa teda stručne na to čo je nové:

FE 250 - Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
FE 250 - Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

TE 150i - Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Nový rám - zvýšená tuhosť  - Husqvarna Enduro 2020
Znížená celá stavba motorky  - Husqvarna Enduro 2020
Prepracované motory - Husqvarna Enduro 2020
Výkon TE150i oproti predchodcovi - Husqvarna Enduro 2020

V Kopernici sme mali namotanú zaujímavú trať. Bola tu časť motokrosová s klopenými zákrutami, skokmi ale aj všelijakými prekážkami a potom enduro v lese, kde nechýbal potok, malé aj veľké kamene, balvany a samozrejme krásne náročné, strmé výjazdy a zajazdy, namotané natesno pomedzi stromy, ktoré preverili schopnosti motoriek aj jazdcov naplno.

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Dvojtakty:

Začnem novinkou TE150i je zaujímavé vozenie v čase keď už 125-ky takmer vyhynuli. Vstrekovanie dáva motoru nie len praktické výhody ako nižšiu spotrebu alebo že odpadá miešanie benzínu s olejom ale hlavne aj lepší priebeh výkonu a viac sily v spodných otáčkach oproti predchodcovi.

Výkon TE150i oproti predchodcovi - Husqvarna Enduro 2020
Výkon TE150i oproti predchodcovi - Husqvarna Enduro 2020

Stále je to však pre mňa vysoká škola jazdenia, pretože treba hodne pracovať so spojkou a kvaltovať. V tých strmých výjazdcoh predsa len tento motor nemá toľko pary ako veľké dvojtakty alebo štvortakty a ak to dobre neodhadneš treba si pomôcť spojkou. Na druhej strane keď sa roztočí do vysokých otáčok tak ide ako besná, čo je v technickom úseku niekedy aj na škodu. preto vravím, že jazdenie na tomto menšom objeme si vyžaduje skúseného jazdca.

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

TE250i má ten spodok veľmi dobrý a 300-vka priam famózny. V tom výjazde to na dvojke ide a ťahá aj v nižších otáčkach a jazdec má až pocit, že to nevie ani zdochnúť, že ten dvojtakt aj nevytočený vylezie každý kopec. Sem tam som si pomohol na krátko spojkou, ale práve silný spodok je to čo mňa na týchto väčších dvojtaktoch v prípade technického enduro terénu naozaj baví. Je to veľmi pekne dávkovateľné a vďaka tomu jazdec zdoláva aj tie najnáročnejšie výjazdy a prekážky. Čím estrémnejší terén, čím klzkejšie podmienky tým viac si s nimi poradí.

Čo sa týka motokrosovej časti trate, tam jazdec siahne po hornom pásme otáčok a tu aj 150-tka vie ukázať veci. Vystrelená ako z reťaze letí na trati ako motokrosová motorka.

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Štvortakty, Záver, Video a technické parametre.

Foto:
 Husqvarna TE 150i 2020 Husqvarna TE 250i 2020 Husqvarna TE 300i 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaHusqvarnaHusqvarna
Model:TE 150iTE 250iTE 300i
Rok:202020202020
Novinka:NOVINKA 2020
Kategória:EnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (2T)jednovalec (2T)
Objem:143.99 ccm249 ccm293.2 ccm
Vŕtanie x Zdvih:58.0 x 54.5 mm66.4 x 72 mm72 x 72 mm
Palivový system:vstrekovanie TPIvstrekovanie TPIvstrekovanie TPI
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:300 mm300 mm300 mm
Zdvih vzadu:300 mm300 mm300 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:140/80-18140/80-18140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:99.6 kg105.2 kg105.4 kg
Výška sedla:950 mm960 mm960 mm
Rázvor:1495 mm1495 mm1495 mm
Svetlá výška:360 mm360 mm360 mm
Objem nádrže:8.5 l8.5 l8.5 l
Doplnková výbava:
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:el. aj kick štartér, el. ovládaný vstrek oleja aj benzínuel. aj kick štartér, el. ovládaný vstrek oleja aj benzínuel. aj kick štartér, el. ovládaný vstrek oleja aj benzínu
Poznámka:
Poznámka:hydraulická spojka a brzda Magura
kyvka s prepákovaním
Karbon-polyamid podsedlový rám
Vidlica Xplor s preload nastavením
kolesá DID, riaditka Pro Taper
* Hmotnosť s náplňami bez paliva
Cena 09/2019: 8 939 EUR
hydraulická spojka a brzda Magura
kyvka s prepákovaním
Karbon-polyamid podsedlový rám
Vidlica Xplor s preload nastavením
kolesá DID, riaditka Pro Taper
* Hmotnosť s náplňami bez paliva
Cena 09/2017: 9 310 EUR
hydraulická spojka a brzda Magura
kyvka s prepákovaním
Karbon-polyamid podsedlový rám
Vidlica Xplor s preload nastavením
kolesá DID, riaditka Pro Taper
* Hmotnosť s náplňami bez paliva
Cena 09/2017: 9 660 EUR

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Štvortakty, Záver, Video a technické parametre.

>

Pridané: 28.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 122749 | Včera: 195066