Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 31655 [Testy a predstavenia - Test]
Uplynulý víkend prebehli testovacie dni nových off-road modelov KTM na trati v Lorinčíku neďaleko Košíc.
| Seriál článkov: Off-road modely 2008 | Nasledujúci
Akciu organizoval košický predajca motocyklov KTM, firma Adamoto a bola určená aj pre širokú verejnosť. K dispozícii bolo päť horúcich modelov KTM. Keďže sa považujem skôr za hobby enduráka, okrem mojich názorov na testované novinky si môžete prečítať aj názor pretekára. Vyspovedal som totiž Petra Podhorského, jazdca slovenských majstrákov endura a country crossu. Jedinú motorku, ktorú sme z pätice nevyskúšali, bol detský motocykel KTM 85 SX.
KTM 125 EXC |
V prípade malej ostrej dvojtaktnej strely sa budeš musieť uspokojiť s mojim názorom, keďže ju Peťo nevyskúšal. Osobne nie som jazdcom, ktorému by v teréne dvojtakty vyhovovali. Na EXC-čku som sa dosť vytrápil. Samozrejme, treba motor držať vo vysokých otáčkach a tým pádom aj veľa radiť. Trať mala veľa zákrut a krátke rovinky. Dvojtakt sa poriadne dral dopredu, ak som mal správne zaradené, ale strácal som aj veľa času, keď som na výjazde zákruty pridal podtočenému motoru. Proste to chce jazdca, ktorému dva takty vyhovujú a je zvyknutý točiť. Na poriadne zžitie sa s EXC 125 by som potreboval viac času.
KTM 250 SX-F |
Tak táto motorka mi z testovanej štvorice sadla naozaj najlepšie. Tiež to bola jediná, na ktorej mi jedna jazda nestačila a podvečer som si to na nej zopakoval. Vynikajúca ovládateľnosť, nízka hmotnosť. Motor má skvelý výkon, rovnomerný a v akýchkoľvek otáčkach. Nie je zďaleka tak výbušná ako dvojtakt keď sa dostane do otáčok, ale vďaka tomu som si dokázal plynule regulovať množstvo výkonu na zadné koleso. Prejazdy zákrut tak potom boli pre mňa hračkou a doslova som si to užíval. |
Názor pretekára (Peter Podhorský)Táto mi najlepšie sedela. Vynikajúca motorka ako pre racingové, tak aj hobby jazdenie. Trošku náročnejšia na servis. Má široký rozsah otáčok, motor začína ťahať už v nízkych otáčkach a dá sa veľmi pekne ťahať až po obmedzovač. Nástup výkonu je taký plynulý, pravidelný, čiže neprekvapí ani začínajúceho jazdca. |
KTM 450 EXC-R |
Sadol som na ňu nepripravený. Výkon pre mňa brutálny - tým chcem povedať, že viac ako dokážem využiť. Kým na rovinkách bola radosť pridávať a kvaltovať, v zákrutách sa ma po pridaní plynu snažilo zadné koleso stále predbehnúť. Tých takmer 16 kg navyše oproti 125 EXC a 250 SX-F som spočiatku veľmi necítil, ale ku koncu jazdy som mal dosť. Vyššia hmotnosť spolu s výkonom, ktorý "trhá" ruky, dá zabrať. |
530-tku Peťo taktiež neskúšal. Keď som sa ho spýtal na dôvod, odpovedal len: "načo také kladivo?" :-)
Ja som však na ňu bol zvedavý, keďže som mal v minulosti možnosť jazdiť na 520-tke. Sedieť na takejto motorke je pasia. Výkon motora ukážkový, stavia KTM na zadné v jednom kuse. Človek prosto rád krotí takéto besné stroje. S radením rýchlosti nie je starosť, vždy je tam dosť výkonu. Poriadne pootočenie plynovou rukoväťou tlačí stojaceho jazdca na sedadlo a treba sa poriadne držať. Nie, nedokážem naplno využiť jej potenciál, je na mňa prisilná. Neodmietol by som ju však vo svojej garáži. :-)
KTM 530 EXC |
Táto ostrá endurová tristovka nebola medzi testovačkami, išlo o súkromný motocykel. Peťo si ho požičal, aby vám priniesol svoj názor. Názor pretekára (Peter Podhorský)Tak to je už podľa mňa stroj pre pokročilejších jazdcov, proste žihadlo. Má veľkú výkonovú rezervu. Trošku som nebol spokojný s nastavením podvozku, bolo by treba dlhšie pojazdiť a ponastavovať na seba. |
Záverom ostáva poďakovať organizátorom za vydarenú akciu, na ktorej si prišli na svoje nielen profi jazdci. Pojazdili tu aj hobíci alebo dokonca úplní nováčikovia, ktorí len teraz pričuchávajú vôni blata...
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Foto: Jaro Harly Jerga.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM |
Model: | 125 EXC | 250 SX-F | 450 EXC-R | 530 EXC-R |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 | 2008 |
Kategória: | Enduro | Cross | Enduro | Enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.8 ccm | 248.6 ccm | 449.3 ccm | 510.4 ccm |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | 12,8:1 | 11,9:1 | 11,9:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 54.0 x 54.5 mm | 76 x 54,8 mm | 95 x 63,4 mm | 95 x 72 mm |
Palivový system: | karburátor | karburátor | karburátor | karburátor |
Rozvod: | DOHC (4V) | OHC (4V) | OHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 335 mm | 335 mm | 335 mm | 335 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 80/100-21 | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-18 | 100/90-19 | 140/80-18 | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 97 kg | 98 kg | 113.9 kg | 113.9 kg |
Výška sedla: | 925 mm | 925 mm | 925 mm | 925 mm |
Rázvor: | 1471 mm | 1475 mm | 1481 mm | 1481 mm |
Svetlá výška: | 390 mm | 380 mm | 380 mm | 380 mm |
Objem nádrže: | 9.5 l | 7.2 l | 9 l | 9 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena (24.9.2007): 219 200 Sk | Cena (24.9.2007): 273 100 Sk | Cena (24.9.2007): 287 000 Sk | Cena:293 600 Sk (8. 1. 2008) |
Pridané: 25.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
| Seriál článkov: Off-road modely 2008 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88924 | Včera: 137517