Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.10.2001 Autor: maco
Čitatelia: 47646 [Testy a predstavenia - Test]
U nás (nielen u nás) nepotrebujete jednostopého "svalovca", čo Vás prepraví z jedného miesta na druhé. Nízka hmotnosť, prevádzkové náklady
a obratnosť, to sú len jedny z mála výhod a kvalít, ktoré cestovné motocykle strednej triedy poskytujú.
Toto si uvedomili aj traja japonskí producenti a prišli na trh motocyklov so strojmi, ktoré tieto vlastnosti spĺňajú a ponúkajú "veľa muziky za málo peňazí". Sú to SUZUKI GSF 600 S - Bandit, YAMAHA FZS 600 S - Fazer, HONDA CB 600 S - Hornet.
V minulom roku dostali Hornet a Bandit mnoho technických vylepšení, Fazer dostal len nové farebné prevedenie.
Zaparkované stroje nebudia takú pozornosť ako moderné litrové trhače asfaltu. Nie sú to ani výstavné stroje. Japonské firmy sústredili svoju
pozornosť na produkciu motocyklov, ktoré budú dobre fungovať a budú k dostaniu za rozumnú cenu. Dokonca ani po naštartovaní, svojou "utlmenou silou"
nevzbudia pozornosť, ba môžete mať pocit že máte pod sebou elektromotor.
Všetko ale začne vrieť akonáhle si sadnete na sedadlo a uchopíte riadidlá do rúk. Na všetkých troch motocykloch sedíte uvoľnene ba až
vzpriamene, takže ani po prejdení väčšieho množstva kilometrov Vás posed neunaví.
Ale poďme pekne po poriadku :
Najprv si predstavíme najstaršieho zástupcu z tejto trojky SUZUKI GSF 600S Bandit
SUZUKI GSF 600S - Bandit |
Z trojice najstarší model, ktorý firma Suzuki predstavila v polovici 90. rokov (1994) ako menšiu sestru Bandita 1200. Nahá šesťstovka sa stala ozajstným bestsellerom na trhu. Jej hlavnou prednosťou je veľmi dobrý pomer medzi cenou a úžitkovými vlastnosťami. GSF 600 je nahým motocyklom, nenapodobuje však klasické tvary. Je to typický predstaviteľ štýlu naked bike s dvojitým rámom z oceľových trubiek, moderne rezanou nádržou i podsedadlovými líniami. Zadné koleso je odpružené centrálnou jednotkou, vpredu sú teleskopické tlmiče. Vzduchom a olejom chladený motor pochádza z modelu GSX-R rok 88. Model dostal v roku 2000 technické vylepšenia a takisto bol zavedený model GSF 600 S, ktorému pribudla veľmi elegantná a originálna polokapotáž, účinne chrániaca jazdca do rýchlosti 180km/h. Vylepšenia obsahovali predĺženie rázvoru, strmšieho sklonu prednej vidlice, ktoré majú vylepšiť jazdné vlastnosti a manévrovateľnosť motocykla. Medzi ďalšie zmeny patrí zväčšenie priemeru brzdových piestikov a nové nízkoprofilové pneumatiky 120/60 ZR17 vpredu a 160/60 ZR17 vzadu. Pohonná jednotka je vybavená karburátormi KEIHIN CVR 32, vybavenými senzorom polohy škrtiacej klapky.
YAMAHA FZS 600 S Fazer
YAMAHA FZS 600S - Fazer |
Veľmi živá pohonná jednotka z modelu YZF 600 R Thundercat, našla svoje uplatnenie aj v naháči Fazer. Na trh bol uvedený v roku 1998 a hneď si našiel svoje miesto v predajných štatistikách v segmente "streetfigter". Mohutný priestorový rám, zvarený z oceľových trubiek v spojení s duralovou zadnou kyvnou vidlou ponúka stabilitu a vynikajúce jazdné vlastnosti. Pre rok 2000 bol Fazer vylepšený, čo ocenili hlavne rýchli turisti. Bolo ponúknuté trojfarebné lakovanie (značí písmeno S). Objem nádrže bol zväčšený na 20 litrov, čo zväčšilo dojazd "smädného" motora na približne 320km. Digitálny displej (ako jediný z trojky) ukazuje čas, pribudla výstražná funkcia smeroviek. Riadidlá boli posunuté viac nahor a stúpačky spolujazdca sa znížili. Motor točí živých 95 koní pri 11500 ot./min. Príliš mäkká predná vydlica bola v r.2000 nahradená silnejšou s možnosťou nastavenia predpätia pružín tlmičov. Kapotáž spoľahlivo ochráni jazdca do rýchlosti 150 km/hod.
HONDA CB 600 S - Hornet
HONDA CB 600S - Hornet |
Naked bike postavený na základe legendárnej HONDY CBR 600 F prišiel na trh v roku 1998. Od svojho uvedenia na trh sa stal Hornet motocyklom pre široké využitie nielen v bežnej premávke, ale aj pri šantení na pretekárskom okruhu. Mierne preladený motor dostal extra dávku pružnosti a svoj pôvod potvrdzuje dravosťou už od stredných otáčok. Jazdec na tomto stroji sedí vzpriamene ale za to s nohami riadne v kolenách zalomenými. Koncom roku 1999 pribudol "holému" Hornetu aj motocykel s polokapotážou (do názvu pribudlo písmenko S) a tým sa stal využiteľný vo väčšej miere aj pre turistiku. Pre rok 2000 pripravila HONDA už tretiu generáciu tohto malého sršňa. Motocykel dostal do vienka väčšie 17" predné koleso, lepšie brzdy a zmeny sa nevyhli ani motoru, kde boli zmenené charakteristiky zapaľovania a zmenené nastavenia na karburátoroch, čím sa síce znížil výkon, ale sa zoptimalizoval jeho priebeh.
Pridané: 22.10.2001 Autor: maco Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 279621 | Včera: 209621