Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

SUZUKI GSF 600S - Bandit, YAMAHA FZS 600S - Fazer a HONDA CB 600S - Hornet 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.10.2001 Autor: maco
Čitatelia: 47561 [Testy a predstavenia - Test]

AKO ICH VIDELI TESTOVACÍ JAZDCI:

JAZDNÉ VLASTNOSTI:

Všetci výrobcovia sa snažili ponúknuť svoje stroje ešte širšiemu okruhu záujemcov tým, že znížili výšku sedla. Vďaka tomu sú všetky stroje vhodné aj pre ženy alebo menších jazdcov. I jazdci vysoký viac ako 180cm sa na strojoch cítia prirodzene. Ďalším užitočným prvkom na týchto strojoch sú zrkadlá. U všetkých strojoch sú spracované na výbornú. Nielen, že sú veľké a dobre umiestnené, takže nevidíte iba svoje ramená a lakte, ale tiež netrpia nadmernými vibráciami. Suzuki má z tejto trojice najslabší výkon, takže ak neradi príliš často radíte a neustále točíte plynom, tak tento stroj asi nebudete mať moc radi. Naproti tomu motor Fazera prebratý z Thundercatu zaberá silno v celom rozsahu otáčok, bez potreby veľkého úsilia zo strany jazdca.A iba malá kapotáž Vás odradí k pokorovaniu rýchlostí cez 210 km/h. Malá kapotáž Fazera odvádza dobrú prácu pri povolených rýchlostiach, menších jazdcov bude chrániť i vo vyšších rýchlostiach, ale pre vyšších jazdcov je ochrana vo vysokých rýchlostiach slabšia. Najlepšiu kapotáž pre dlhších jazdcov má jednoznačne Suzuki. Motor Hornetu, svojimi charakteristikami je niekde uprostred medzi Yamahou a Suzuki. Stále trochu zaostáva za Fazerom, ale úpravy na modelu 2000 ho určite k Yamahe priblížili viac než Suzuki. Stále potrebuje viac vytáčať ako Fazer, ale nie toľko ako Bandit. Keď je potreba, k dispozícii máte uspokojivý záťah doplnený vytím z nezvyčajne vysoko umiestneného tlmiča výfuku.

Ale hlavný dôvod pre existenciu Fazera, Horneta a Bandita sa ukázal pri jazdách na vedľajších cestičkách, kde ich výkon a primeraná ovládateľnosť môžu byť plnohodnotne využité. To je miesto, kde 600cc stroje svojimi schopnosťami prekvapia drahé výkonné superbiky. Najviac si ich užijete pri plynulom prechádzaní zákrut, preklápaní zo strany na stranu a pri prudkom brzdení.
Ktorý stroj by ste si pre jazdu na týchto cestách zvolili, záleží na tom, ktorá ovládateľnosť a manévrovateľnosť budú vášmu štýlu jazdy najbližšie. Hornet je naklápaní do zákrut veľmi mrštný a ľahký, Fazer je príjemne neutrálny a Bandit je skôr lenivý a pomalý. Ale predná vidlica Horneta sa zdá trochu mäkká, má tendenciu k ľahkému klepaniu, keď stroj pri prejazde zákrutou chcete o trochu viac, než Vám je ochotná ponúknuť. Ale to sa stane iba pri veľkej rýchlosti. Podobným chovaním, teda miernou nervozitou prednej vidlice, stroj trpí aj pri tvrdom pridaní plynu. Keď požadujete stabilitu, tak sa na pomyslený vrchol dostáva Fazer. Bandit potrebuje pri klopení do zákruty trochu väčšie povzbudenie, ale je príjemne stabilný a odpruženie je primerané s porovnaním s ostatnými strojmi, ale nijako ohromujúce. Pravdu povediac, Bandit by pre rok 2001 potreboval viac než len drobné vylepšenia, potreboval by komplexne prepracovať. Ak chce byť Suzuki v popredí kategórie, ktorú vytvorila, musí sa vylepšiť na súčasný stroj, ako je Fazer alebo Hornet.

BRZDY:

Znovu je na čele Fazer, ale tiež brzdy Horneta po vylepšení v roku 2000 oproti minuloročnému modelu sa o moc zlepšili. Nové hadice, zmeny na hlavnom valci a nový materiál brzdových doštičiek sa podieľajú na ostrejšom a ľahšom brzdení Horneta r.v. 2000. Brzdy Bandita nie sú slabé, ale konkurencia ich prekonáva. Bandit zaspal a teraz sa to veľmi ťažko doháňa.

CELKOVÉ HODNOTENIE:

Fazer je v každom ohľade na pomyslenom prvom mieste. Možno preto Yamaha sa rozhodla, že nepotrebuje veľa zmien, aby sa udržal na vrchole. A tak jedinou novinkou na Fazeru 600 2001 je nové farebné prevedenie. Na rozdiel Hornet dostal radu technických vylepšení, aby dohnal Yamahu. Boli zlepšené brzdy, predné 17-palcové kolo nahradilo staré 16-palcové kvôli lepšej stabilite a širšej možnosti voľby pneumatík, iné nastavenie zapaľovania a karburátorov trochu znížilo výkonový vrchol, ale pomohlo zoptimalizovať výkonovú krivku a zlepšiť spotrebu paliva. Pri tvrdej jazde na Hornetu z roku 1999 sa kontrolka rezervy rozsvietila už po 130 km. Pri rovnakom tempe model 2001 vydržal až k 160 km hranici. Tiež Bandit 2001 dostal niekoľko užitočných zmien, ale nič prevratného. Výkonnosť motoru bola upravená použitím nových 32mm karburátorov Keihin a samostatného naprogramovania zapaľovania - tím sa zlepšila reakcia motoru na otočení plynom a spotreba paliva. Ťažisko bolo posunuto viac dopredu uhol riadenia bol trošku znížený za účelom zlepšenia ovládateľnosti. Boli použité nové pneu Bridgestone BT56, ktoré majú lepšiu priľnavosť a výška sedla bola znížená o 10cm. Po kozmetickej stránke bola prepracovaná prístrojovka a široká zadná časť kapotáže je nová. Rám bol celkovo trocha zosilnený. Avšak Suzuki mala venovať viacej úsilia motoru, ktorý je stále slabou stránkou Bandita. Žiadne z týchto vylepšení v skutočnosti nijak výrazne nepriblížilo Bandita k svojím súperom.

POROVNÁVACIA TABULKA:

 SUZUKI GSF 600S BanditYAMAHA FZS 600 S FazerHONDA CB 600 S Hornet
Motor:4-valec, 4-takt, 16V, DOHC, vzduchom/olejom chladený4-valec, 4-takt, 16V, DOHC, chladený kvapalinou4-valec, 4-takt, 16V, DOHC, chladený kvapalinou
Zdvihový objem:599 ccm599 ccm599 ccm
Vŕtanie/zdvih:62,6x48,762,6x49,662,6x49,1
Výkon:78 k/10500 ot.95 k/11500 ot.97,5 k/12000 ot.
Krútiaci moment:54 Nm/9500 ot.62 Nm/9500 ot.66 Nm/1000 ot.
Príprava zmesi:Keihin CVK31 N/A 4x karburátor 34 mm
Pohon: 6-stupňová prevodovka, náhon reťaz6-stupňová prevodovka, náhon reťaz 6-stupňová prevodovka, náhon reťaz
Rám:dvojitý, oceľovýdvojitý, oceľovýjednoduchý, chrbticový, pozváraný z oceľových profilov
Rozmery (DxŠxV):2070x765x1220 mm2080x710x1170 mm2095x740x1065 mm
Pruženie vpredu/vzadu:41 mm, teleskopická / nastaviteľnáteleskopická / nastaviteľná, monocross klasická teleskopická / centrál
Pneu vpredu/vzadu:120/60ZR17 / 160/60ZR17120/60ZR17 / 160/60ZR17120/70-17 / 180/55-17
Brzdy vpredu/vzadu:290 mm, dvojitá kotúčová, 4-piest. čeľusť / 240 mm, kotúčová, 2-piest. čeľusť290 mm, dvojitá kotúčová, 4-piest. čeľusť / 240 mm, kotúčová, 2-piest. čeľusť2x kotúč / 1x kotúč
Čistá hmotnosť:208 kg 189 kg 179 kg
Objem nádrže:20 l20 l16 l

A NA ZÁVER CHARAKTERISTIKY:

 Porovnávací graf výkonu a krútiaceho momentu
Porovnávací graf výkonu a krútiaceho momentu

Zdroj: www.moto.cz, Svet motocyklov.

<

Pridané: 22.10.2001 Autor: maco Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 314907 | Včera: 244945