Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mamut žije

 Zdieľať

Pridané: 19.10.2001 Autor: maco
Čitatelia: 17046 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Munch Mammut je dielo nemeckej firmy Friedel Munch a je pokračovaním modelu, ktorý bol predstavený v roku 1966. V súčasnosti je Mammut poháňaný,
takisto ako model z roku 1966, automobilovým motorom a bude najväčším a najdrahším motocyklom, ktorý sa dostane do sériovej výroby.

 Mamut z roku 1966
Mamut z roku 1966
Súčasná verzia Mammutu používa 1998cc radový štvorvalec, ktorý je uložený v dvojitom kolískovom ráme z oceľových trubiek a produkuje udávaný výkon 260 koní pri 5,650 1/min (maximálne otáčky sú 8,500 1/min). Motor je vybavený vstrekovaním paliva, má 16-ventilovú hlavu valcov a používa turbodúchadlo - to sľubuje veľa, ale maximálna rýchlosť Mammuta je elektronicky znížená na 250 km/h (ako u väčšiny nemeckých áut).

To je možno dobre, pretože i napriek použitiu dohromady 20 piestikov u bŕzd na oboch kolesách, by mohlo byť zabrzdenie 354 kg monštra z plného tempa dosť problematické. Odpruženie je zložené z prednej 43mm vidlice Ohlins a dvojicou pružiacich a tlmiacich jednotiek umiestnených pod motorom. Kolesá sú vlastnej výroby Munch (takisto ako model 1966), použité pneumatiky sú od Pirelli, rázvor je 1540mm a zadné koleso drží zúžené kyvné rameno. Finálny prevod je prenášaný reťazou, ktorá je plne zapúzdrená a používa hydraulický napinák. Prevodovka je 6 - stupňová.

Stroj používa vstavaný obmedzovač rýchlosti (250 km/h). Zaujímavosťou je, že je k dispozícii on-line servisové centrum - tzn., že všetky dáta môžu byť skontrolované a nastavené cez Internet pomocou diagnostickej zástrčky a špeciálneho adaptéru. Všetky diely sú vyrábané ručne, vrátane karbónovej 26,5-litrovej nádrže, karbónového airboxu a bočných krytov. Kapotáž a výfuk sú tiež vyrobené z karbónu. Stúpačky a páčky sú individuálne nastaviteľné. Štýl Mammutu je vytvorený ostrými líniami a uhlami. Hlavná hrana smeruje od prednej kapotáže, cez masívnu nádrž až na koniec zaostreného zadku stroja. Stroj naplno vystavuje svoju mohutnosť, neohrabanú hmotnosť a ohromnou výkonnosť. To všetko získate za cenu 86 000 EURO.

Výrobca ponúka aj také detaily na želanie, ako napríklad zákazníkom vybranú špeciálnu farbu, či podpis Friedela Muncha na nádrži.

 

 

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: kvapalinou chladený radový štvorvalec, DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie a zdvih: 86 x 86 mm
Objem: 1998cc
Výkon: 260 k pri 5,650 1/min
Krútiaci moment: 295 Nm pri 3,500 1/min
Kompresný pomer: 9,0:1
Príprava zmesi: vstrekovanie EFI, prepĺňaný turbodúchadlom
Prevodovka: 6 - stupňová
Dĺžka/šírka/výška: 2146/800/1033mm
Rázvor: 1540mm
Výška sedla: 780mm
Svetlá výška: 130mm
Uhol riadenia/stopa: 62°/115mm
Predné odpruženie: klasická 43mm vidlice, plne nastaviteľná, 120mm
Zadná jednotka: dve pružiace a tlmiace jednotky pod motorom, plne nastaviteľné, 65mm
Predná/zadná pneumatika: 120/70 ZR-17, 200/50 ZR-17
Predná brzda: dvojitá 320mm kotúčová, osempiestiková
Zadná brzda: jednoduchá 280mm kotúčová, štvorpiestiková
Nádrž: 26,5 l
Suchá hmotnosť: 354 kg

Zdroj: www.moto.cz, Svet motocyklov.

Pridané: 19.10.2001 Autor: maco Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23476 | Včera: 204053