Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.07.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5401 [Novinky - Editorial]
Stále platí, že pre vás testujeme v prachu aj na asfalte, v daždi aj horúčavách - od apríla neubehol hádam ani jediný deň, kedy sme nesedeli na nejakej testovačke.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
Aktuálne je v našom preplnenom kalendári zaznačených vyše 30 otestovaných kúskov, a ešte ich na nás veľa čaká. V čase, keď zverejňujeme tento článok, pod Malými Karpatmi práve skúšame šesť Harleyov. Tým chcem povedať len to, že ešte pred prázdninami sme stihli otestovať viac strojov než za celý minulý rok.
Veľa motoriek, na ktorých sme za posledný mesiac lietali, mali štuple alebo vypletané kolesá: retrá BMW R nineT Scrambler a Urban GS, malé endurko Kawasaki Versys-X 300 (tá nás obzvlášť nadchla!), trialka na značkách Montesa 4Ride, hybrid Honda X-ADV, či novučičké dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250 a 300. S Montesou nám pomohol náš majster Európy v triale Vlado Kothay, na káteemkových dvojtaktoch sme sa zas stretli so Števom Svitkom.
Skúšame však samozrejme aj cestnejšie stroje - ako prví sme mali tohtoročné novinky od Ducati: malú Multistradu 950, Supersport, alebo Monster 1200S. Slušnú diskusiu vyvolal hypercesťák KTM Super Duke R, tešiť sa môžete aj na test čistokrvného turistu BMW R 1200 RT.
Popri testovaní sme si pospomínali aj na našich kamarátov - v neporovnateľne komornejšiej atmosfére ako v minulosti: Jazda za zosnulých motorkárov 2017.
Posledná júnová sobota bola z hľadiska športových motorkových akcií na Slovensku prelomová, vôbec po prvý raz sa u nás išli majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekoch motocyklov na okruhu. Na našom Slovakia ringu sa zišli svetové tímy a jazdci, ktorí v priebehu dva a pol mesiaca zvládnu jedny 24-hodinové preteky a tri 8-hodinové (plus jednu ďalšiu 24h, ktorá sa išla v septembri minulého roka). Takéto dlhé preteky sú niečo úplne iné než "rýchlovka" MotoGP alebo WSBK; motorky majú mnoho komponentov konštruovaných špeciálne za účelom rýchlej výmeny či vyššej výdrže. Najlepšie tímy dávajú osemhodinovku iba na neuveriteľných osem zastávok v boxoch (výmena kolies a dotankovanie zvyčajne trvá okolo 17 - 20 sekúnd), čiže jeden jazdec ide brutálnu paľbu priemerne hodinu, a keďže sa striedajú traja, tak každý z nich ide zhruba trikrát. Samozrejme, ide sa aj za úplnej tmy, čo je tiež kategória sama osebe. Viac informácií o pretekoch a úspechoch nasadených slovenských jazdcov nájdeš v tomto článku.
My sme mali vďaka akreditácii vstup kedykoľvek a takmer kamkoľvek, čo bol teda zážitok na celý život. Byť dva metre od štartu alebo priamo v boxoch pri práci mechanikov - cítil som sa ako malý chlapec. Týmto mám za sebou "kompletku" v boxoch najprestížnejších šampionátov, teda EWC, WSBK aj MotoGP. Ešte ten TT Isle of Man :)
Preteky sme nielen sledovali, ale sa ich aj zúčastnili. Už tri roky je na svete jedinečný seriál pretekov veľkých cestovných endúr - Motomix XL Enduro Cup 2017, a v uplynulom čase prebehol druhý pretek sezóny - náročná dvojdňová navigačná rally Contec XL rally 2017. Každý deň viac ako 200 km v teréne podľa roadbooku a päť meraných skúšok dalo poriadne zabrať technike i jazdcom. Awia vyjazdil celkové 11. miesto, a to v bohatej konkurencii aj oveľa menších strojov ako je jeho BMW GS.
Editoriál vychádza vždy prvý týždeň v mesiaci; vyjadruje pohľad redakcie motoride.sk na uplynulé udalosti a môže načrtávať pripravované akcie.
Pridané: 07.07.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 27734 | Včera: 212258