Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.06.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8170 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
DOPLNENÉ: Foto, video a dojmy z tretieho dňa, kvalitný asfalt a nekonečné zákrutky.
Dunlop pripravil testovanie nových Sportsmart² pneumatík v Alpách pre dílerov a novinárov z Čiech, Slovenska a Maďarska. Využil som túto príležitosť, aby som vyskúšal nového 2014-kového Zed-a na pokrútených cestičkách (nielen) Korutánska.
Dunlop Moto Tour je akcia zameraná na vyskúšanie si najnovších pneumatík. Pred dvoma rokmi sme boli rovnako v Alpách testovať RoadSmart II. Vtedy som osedlal NC-čku, ktorej som dal pomenovanie Dávid.
07.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11372 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Dunlop pripravil pre svojich dealerov netradičnú akciu, na ktorej dostali možnosť sa na vlastnej koži zoznámiť s novými pneumatikami RoadSmart II. Štvordňová akcia prebehla na tých najlepších cestách rakúskych a talianskych álp a my sme pri tom samozrejme nechýbali.
Tentoraz som potreboval čosi športovejšie, vzhľadom na zameranie Sportsmart², a keďže Dunlopáci tu majú svoju KTM SuperDuke , dohodol som si v Kawasaki nového Zed-a - agresívneho naháča z krajiny Ninjov.
Zed na Vršiči |
Tohto roku som sa rozhodol report z testovania robiť priamo odtiaľto, takpovediac "naživo". Každý večer teda skúsim pridať čerstvé fotky a ak sa podarí, tak aj videjka. Okrem motorky tu totiž testujem aj akčnú kameru so zabudovaným GPS Garmin Virb Elite.
Celá trasa Dunlop Moto Tour 2014
Naháč nie je práve motorka stavaná na dlhé cestovanie. Aj napriek tomu som uprednostnil Z1000 pred turistickejšou Z1000SX, aby som si ho poriadne užil pri jazdení naľahko v Alpách. Cesta k jazeru Faaker see našťastie nie je z Bratislavy až taká dlhá. Na Zedovi fučalo dosť už nad 120, a tak to bolo viacmenej jedno či 130, či 150 kmh :-) Nejako som to zvládol a poriadne posilnil krčné svalstvo. Nevadil ani občasný dážď. Asi 100km pred cieľom som zbehol z diaľnice a začal si Zeda naplno užívať na okreskách a vedel som, že to stálo zato.
Trasu prvého dňa ovplyvnili dve veci. Počasie a potreba kúpy ložiska. Obe nás "vyhnali" na juh. Z rána sme vyrazili do Tarvisia (v Rakúsku bol dnes štátny sviatok a obchody zavreté) kúpiť ložisko do zadného kolesa jednej motorky, a potom už na juh cez Passo Predil do Slovinska. V Bovci potom doľava na Slovinskú klasiku a tzv. "povinnú jazdu" smer Kranjska Gora cez priesmyk Vršič. Nie celkom najvalitnejšie cesty v Slovinsku mi dali poriadne zabrať, tvrdý podvozok Zeda mi párkrát pekne nakopal riť a niekoľkokrát aj moje "potomstvo". Na zastávke som sak musel siahnuť po náradí a poladiť trochu podvozok. Úprava sa podarila po dvoch "štelovačkách" a ZED pribral na komforte pruženia bez straty jazdnej istoty. No a vy si môžete pozrieť krátke videjko:
Poobede sme si to nasmerovali cez Bled na Loibl pass, ktorý neohúril výškou, ale zákrutkami. Aj keď výhľady nie sú možno dychberúce, zákruty sú nádherne vyrezávané, akoby trasu konštruovali iba na jazdenie motoriek. Len nechápem, prečo sa tam motali aj plechovky. Krátke video znovu napovie, kam sa máte vydať, ak si chcete hlavne dobre zajazdiť.
Loibl mi potvrdil dobré nastavenie podvozku a jazdu som si začal oveľa viac užívať. Myslel som si, že tento zážitok dnes už nič netromfne, ale už presun na "susedný" Seeberg Sattel s rýchlymi tiahlymi zákrutkami naznačil, čo nás čaká. Samotný prechod Seeberg prekvapil skvelým asfaltom a takmer nulovou premávkou. Hlavne rakúska strana bola jazdecky takmer dokonalá. Na Slovinskej strane, z ktorej som tiež strihol krátke videjko, boli sem tam diery či "zosunutá" asfaltka, ale bolo to super.
Počasie sa nám dnes držalo. Čas od času nás pokropilo pár kvapiek dažďa, ale inak sme testovali gumy hlavne na suchu. Po celom dni som pridal na "tacho" Zed-a 400 zaslúžených kilometrov a zaslúžene som si dal pivko aj ja. Človek si ani neuvedomí, aká je to na športovom naháči makačka, jazdiť celý deň v tempe. Zajtra nás čaká najdlhšia etapa tohtoročnej Tour, vraj 600+ km.
Uff. Dnešný deň bol pekný zaberák. Už ráno sa podľa plánov dalo tušiť, čo nás čaká. Vyrazili sme aj skôr, aby sme to nejako stihli. Nasmerovali sme si to do Talianska, do srdca Dolomitov. Začali sme na fajnovom rozcvičkovom passe Nassfeld, ktorý hraničí s Talianskom.
So Zedom som sa medzitým už skamarátil. Podvozok je už OK, aj keď niekedy ešte vytrasie. Dnes som aj vyrazil bez ruksaku, tak sedlo sa hneď zdalo pohodlnejšie. Keď je dobrý asfalt, pekný priesmyk, je to pasia. Presuny sú ale únavnejšie ako na turistických mašinách a Zed dáva poriadne zabrať aj mojim zápästiam.
Celý deň sme sa motali po Taliansku, trasu sme musel aj upraviť kvôli jednému zavretému priesmyku. Vrcholom dňa bolo rozhodne passo Giau. Kopa snehu nás zaskočila, boli sme tu totiž aj pred dvoma rokmi približne v rovnakom termíne a sneh nebol. Tentoraz tu vládla stále zima a cestu lemovali záveje. Práve z Giau som vám strihol dnes krátke video. Nech sa páči:
Na viac sa dnes nezmôžem. Už je znovu po polnoci a musím sa vyspať na posledný deň v Alpách na tohtoročnej Dunlop Tour. Počasie nám snáď vydrží, každý deň nás len tak decentne skropilo.
Tretí deň začal úplne skvele. Presunuli sme sa na ničím výnimočný zákrutový úsek za Hermagorom, ktorý sme poznali už spred dvoch rokov a užili si kopu zábavy. Parádne zákruty a kvalitný asfalt dali Zedovi možnosť naplno vyniknúť. Tu sa cítil naozaj ako ryba vo vode. No je to tak, každá motorka je postavená na určitý účel a ZED má v rodnom liste zapísanú paľbu po kvalitných cestách.
Na tomto mieste sme sa dosť zdržali. Pokračovali sme smerom na Spittal a Nockalm. Počasie sa však slušne ochladilo a tak prišli na rad aj ďalšie vrstvy oblečenia a dĺžka prestávok sa znižovala na minimum. Dnešný deň bol hlavne o jazdení. Po Turracher Hohe sme si dali ešte odbočku na opustenú cestu na Falkertspitze a nasmerovali mašiny k Faakerskému jazeru. Aj tak z toho dnes bolo 300km.
Najnovšie hypersport pneumatiky, ktoré Dunlop vyvinul špeciálne pre beštiu KTM 1290 SuperDuke, sme už testovali na jeseň vo Francúzku. Test si môžete pozrieť tu. Okrem toho sme si pozreli aj výrobnú továreň, kde sa "pečú" pneumatiky Dunlop.
04.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6601 [Novinky - Reportáž]
V rámci predstavenia a testovania novej pneumatiky pre hypersport Dunlop Sportsmart² sme mali možnosť navštíviť aj výrobnú továreň spoločnosti Dunlop v meste Montluçon v centre Francúzska.
16.10.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10019 [Testy a predstavenia - Test]
Dunlop pozval novinárov do Francúzska, aby im predstavil a dal aj možnosť otestovať najnovšiu hypersport pneumatiku, ktorú nazval SportSmart² teda "na druhú". Navštívili sme továreň, testovali na ceste, ale aj na suchom a mokrom okruhu.
Najnovšia generácia obľúbeného naháča prekvapila najmä agresívnym dizajnom a použitím full LED svetlometu. Základ zostáva zachovaný, športovo naladený točivý štvorvalec, tuhý podvozok a ostré brzdy.
11.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9250 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Kawasaki prezbrojila pre rok 2014 svoje želiezko v ohni v kategórii naháčov, kde bude v novej sezóne poriadne husto. Nový Zed 1000 preto musí byť oproti predchodcovi výkonnejší, mať lepší podvozok a tak ďalej a tak ďalej. Samozrejme nesmie chýbať ani nový, agresívnejší dizajn.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z1000 |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm |
Max. výkon: | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 111 Nm / 7300 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 122 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1435 mm |
Dĺžka: | 2045 mm |
Šírka: | 790 mm |
Výška: | 1055 mm |
Svetlá výška: | 125 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Doplnková výbava: | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet |
Pridané: 01.06.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169397 | Včera: 159977