Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

KTM

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dunlop predstavuje nové pneumatiky SportSmart² Max

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 30.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2000 [Novinky - Oznam]

Pneumatiky SportSmart² Max sú najnovšou kombináciou víťaznej technológie pre preteky endurance a vysokej účinnosti na ceste.

Dunlop predstavuje nové pneumatiky SportSmart2 Max
Dunlop predstavuje nové pneumatiky SportSmart2 Max

Spoločnosť Dunlop oznamuje, že uvádza na trh najnovší typ pneumatík v "hyperšportovom" segmente. Novinka je skonštruovaná pre najnáročnejšie výkony na ceste, ale obstojí aj na pretekárskej dráhe. Pri jej návrhu Dunlop využil svoje poznatky z víťazného pretekárskeho programu značky Dunlop v majstrovstvách sveta endurance a skúsenosti, ktoré získal pri vývoji revolučných pneumatík Roadsmart III Sport Touring.

Vývojový tím Dunlop Europe si pred seba pri vývoji najnovšieho typu pneumatík dal veľmi vysoký cieľ. Predchádzajúca generácia SportSmart2 si vybudovala veľmi dobrú povesť vďaka svojej mimoriadnej priľnavosti, jej aktuálna náhrada preto musela túto devízu zachovať, ale súčasne mala nastaviť novú latku, aj pokiaľ ide o ovládateľnosť, odozvu a nízke opotrebenie.

Aby to dosiahol, Dunlop sa zameral na štyri oblasti vývoja: konštrukcia predného plášťa s vrstvami viskózy a bezšvovou aramidovou vrstvou.

Dunlop zužitkoval poznatky z najnovších pneumatík Roadsmart III Sport Touring, víťaza celého radu testov, a vyvinul prelomovú prednú konštrukciu s cieľom zachovať výkonnosť pneumatík aj pri kratšej zahrievacej dobe. Zvolená konštrukcia znižuje deformáciu pneumatiky v dôsledku odstredivých síl pri vysokých rýchlostiach najmä pri náklone. Preukázalo sa, že zvyšuje životnosť predných pneumatík o neuveriteľných 25%**. Pre inžinierov Dunlop bolo pri návrhu veľmi dôležitým aspektom aj to, aby pneumatika poskytovala optimálnu ovládateľnosť už za nízkych teplôt. Zvolená nová konštrukcia vďaka tomu prispieva k pocitu sebaistoty, či už na ceste alebo pri voľných jazdách na okruhu.

Zlepšený predný profil a vylepšený prenos do bočnej častí pneumatiky

Pri predchádzajúcej generácii pneumatík SportSmart² jazdci oceňujú ich priľnavosť, v prípade modelu "Max" chcel Dunlop pokročiť ďalej aj v smere ešte lepšej ovládateľnosti. Nový profil také jednoduchšie ovládanie ponúka, rovnako ako aktívnejšiu odozvu pri nájazde do zákruty a zníženú tendenciu k narovnávaniu stroja pri aktivácii bŕzd v zákrute.

A ďalší príspevok k charakteristike "Max": pri veľmi vysokých rýchlostiach v zákrutách dáva nový stupňový dizajn bočníc jazdcom vyšší pocit sebaistoty aj pri extrémnom náklone.

Zmes z troch polymérov a vysoko disperznej siliky

Aby zlepšil výkonnosť na mokrom povrchu bez negatívneho dopadu na hodnotu priľnavosti za sucha, vyvinul Dunlop prelomovú zmes, ktorá dokáže zväčšovať styčnú plochu pneumatiky s povrchom. To zaisťuje maximálnu priľnavosť za mokra pri nízkych teplotách. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa priľnavosť pneumatík v takých podmienkach zlepšila o 4% **.

Multi-Tread na zadných pneumatikách

Filozofia "Stronger for Longer" priniesla značke Dunlop bezkonkurenčné úspechy v majstrovstvách sveta FIM Endurance World Championship. Motocykle obuté do pneumatík Dunlop vyhrali od roku 1994 celkom 16 majstrovstiev sveta, pričom kľúčový podiel na tom mali zadné pneumatiky s obchodnou značkou Multi-Tread. Nové SportSmart² Max sú v strede vyrobené zo zmesi vyvinutej pre preteky endurance, zatiaľ čo ich bočnice sú zo zmesi s vysokou priľnavosťou. To zaisťuje rovnomerné opotrebovávanie aj stabilnú výkonnosť na ceste.

Andy Marfleet, riaditeľ marketingu motocyklových pneumatík Dunlop v Európe, na Blízkom východe a v Afrike, oceňuje prácu vývojárov Dunlop Technology Team: "Vďaka využitiu všetkých poznatkov z rôznych radov úspešných výrobkov pre cesty aj okruhy, vrátane Roadsmart III, pneumatík pre preteky FIM Endurance World Championship a existujúcich predností SportSmart ², sme dokázali vytvoriť hyperšportové pneumatiky, ktoré prinášajú značné zlepšenie kilometrového výkonu a účinnosti na mokrom povrchu a tiež príjemné ovládanie s presnou odozvou."

SportSmart ² Max teraz tvorí základný kameň veľmi širokého portfólia hyperšportových pneumatík značky Dunlop. "Naše najnovšie pneumatiky GP Racer D212 pre preteky na okruhoch išli do predaja v januári a SportSmart ² Max vo februári, čo znamená, že Dunlop má teraz vôbec najnovší a tiež najinovatívnejší produktový rad v celom segmente hyperšport," dodal Andy Marfleet.

Dunlop predstavuje nové pneumatiky SportSmart2 Max
Dunlop predstavuje nové pneumatiky SportSmart2 Max

**Interné testy Dunlop Europe porovnávali SportSmart ² Max a originálne Dunlop SportSmart²

Viac informácií o výrobkoch a značke Dunlop Európa nájdete na www.dunlop.sk alebo na twitterovom účte @DunlopMoto.

O Dunlop Europe

Dunlop Europe je jedným z popredných svetových výrobcov výkonných a ultravýkonných pneumatík s pôsobivou históriou úspechov vo svete športových motocyklov. Dunlop Europe je technickým partnerom tímov Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing a GMT94 Yamaha v pretekoch endurance a Kawasaki a Team HRC pri Majstrovstvách sveta v motokrose, a taktiež oficiálnym dodávateľom pneumatík pre šampionáty Medzinárodnej motocyklovej federácie Moto2 a Moto3.

Preteky endurance v poslednom desaťročí ovládli pretekári a tímy Dunlop Europe. Majstrovstvá sveta FIM Endurance World Championship v roku 2016 vyhral tím Suzuki a všetky víťazstvá Johna McGuinnessa v pretekoch Isle of Man TT sa uskutočnili aj na pneumatikách Dunlop.

Pridané: 30.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Naživo: Africa Twin Tunisia Adventure:

» 20.11.2017 19:59:

Sme asi 20km pred Ksar Ghilane. Cesta bola fajnova. Prvých 40km po pevnosť po pieskových pistach sme dali bez prestávky. Motorky sice plávajú ako o život ale keď dáš kraula a otvoríš plyn aspoň na 70kmh+ tak to ide. Za Cafe pri majáku sa cez pistu začali prelievať duny. A tak sme zistili, ze cez duny lepšie ako po piste, i začala sranda ;-) Smiešne to bolo i obsahu našich kufrov ;-) O tom ale neskôr. Miestami sme sa nechali uniesť dunami a vybehli ďaleko mimo pistu. Z najvyššej duny, pekný výhľad. I tak nás napadlo, že by nam bolo skoda späť v Ksar Ghilane. Asi 20km pred oázou sme vybehli na najvyššiu dunu na okolí a rozbili bivak. (I otvorili plechovku plnú slunka ;-)) Tak sme otvorili kufre, Ferimu prdlo pivo čo si viezol z rodnej hrudy a mne fľaša vody zaliala tele objektiv a roztrhnuty Vifon a vysypaný šumivý multivitamin ;-) A tak sušime veci po kriakoch ;-) Feri sem tam blúdi po púšti a hľadá škorpióny a hady, ale zatiaľ ponáhľal len ťavy... Vychutnávame si noc v tisíc hviezdičkovom hoteli pod Saharskym nebom. Afriky plávajú na jednotku s hviezdičkou a to i nabalené. Dnes 270 km z toho 80 asfalt, celkovo 1153km.

20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

» Sleduj NAŽIVO

 

BMW-jesen-side-11-2017

Adamoto skútre

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2017 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 46006 | Včera: 184310