Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5765 [Testy a predstavenia - Test]
V prvom tréningovom článku ste si už prečítali, ako som začal s mojim vlastným trénovaním. Dá sa povedať, že sa zo mňa stal samouk. A ako to už býva, väčšinou to nie také, aké by malo.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
A to bol aj môj prípad. Tak isto ako na ceste, aj tu som začal po svojom. Sám som si stanovil ciele, ale ako sa k nim dopracovať, to už som nedomyslel. Nemal som dokonca ani také obyčajné teoretické základy, že načo sa dáva vnútorná noha dopredu. Ako sa prechádza zákruta, ako sa jazdí v blate, ako po bubnoch, ako sa skáče, vlastne ako sa vôbec riadi motorka v teréne. O tom ale neskôr. To si necháme do „klasického“ veľkého článku.
Vráťme sa ale k mojim tréningom. Písal som, že som chcel dobehnúť niektorých tým, že sa naučím skákať, to čo oni neskáču, alebo skáču málo. Nuž som začal trénovať jednoduchú lavicu a taxis. Potom prišiel na rad veľký skok a následne psychicky náročný „troják“. On to troják nie je, ale bol a nakoniec z neho vzniklo toto. Na výšku asi jeden a pol metrový zub, potom jama, 12 metrov nič a dopad vyššie ako odraz. Na dopade to treba hneď točiť vľavo, aby si neskončil v „zeline a kríčkoch“.
Znova sme klasicky dotrénovali, chalani sa balili ale ja, alla Jarda Jágr, som išiel ešte trénovať. Ten troják by som dnes mohol dať, hovorím chalanom. Jeden mi hovorí neblbni a druhý, že „daj tri, pú plyna a to ide samo“. „Ale možno sa rači na to viser, co ket sa vitrískaš?“ Samozrejme som sa na to nevysral, a hneď že hop, „protifka jak kráva, hrudník že petelica do hrazdičky“...len tak-tak som to predýchal. Pod skokom otočka, znova a znova. Až sa mi to zdalo lepšie, tak som to natočil. Mám tu pre vás tri videá. Prvé je vlastne vysoký skok a po ňom nasleduje „troják“. Na vysoký skok sa netreba nejak zvlášť pripravovať (to hovorím teraz, keď ho skáčem), ale najprv som sa bál aj toho. Takže naň si treba narolovať zľava a smerovať to doprava. Tesne pred vrcholom obrať, aby sa motorka preklopila mierne dopredu, pretože na dopade treba motorku hneď smerovať doprava. Potom krátka rovina na trojke, tobogán na dva, hneď tri a teraz moto smerovať buď strednou alebo vonkajšou koľajou sprava doľava. Znova pred vrchom ubrať a je to. Netreba sa zľaknúť tej jamy a ak uberieš skoro, radšej vo vzduchu mierne pridaj a motorku Ti trochu pridvihne. Ale zas nie moc, aby tam nebola svíca, ako sa mi podarilo v druhom videu.
Na druhom videu je čisto „troják“ natočený zospodu. Je tam vidieť ako idem sprava doľava, je tam aj svíca, aj nasmerovaná moto na predné koleso, aj na zadné aj medzivrk vo vzduchu.
A nakoniec tu je tretie video, ktoré je robené o niečo neskôr ako tie pred tým. Dúfam, že to je aj vidieť. Najprv záber iba na „troják“ a potom napojené aj s vysokým skokom. Sú tam aj nejaké nechcené drifty, takže sa aj zasmejete. :-)
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Milan Mikulík - mikulec
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Pridané: 02.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 228383 | Včera: 194054