Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt z cesty do terénu – Fyzická príprava

 Zdieľať

Pridané: 15.05.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 13035 [Testy a predstavenia - Test]

„Akú máš prípravu „mimo“ sezóny, takú máš potom sezónu“. Alebo o niečo známejšie a otrepanejšie: „ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku...“

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

Keď sa nad tým zamyslím, niečo pravdy na tom bude. Poznám to síce skôr zo sveta bicyklov, ale je to veľmi podobné. Ak som v zime nejazdil, dlho mi trvalo, kým som sa dostal do akej takej „formy“. Preto som začal jazdiť aj v zime a neskôr hlavne v zime. Lenže teraz sa bavíme o motokrose, aj keď ten má s bicyklami možno viac spoločného, ako by sme si mysleli.

Možno trochu odbočím, keď spomeniem že som momentálne „tatinko“ na plný úväzok, ale dovoľte mi vysvetliť, prečo to spomínam. Kto už má deti vie, ako je nielen psychicky, ale aj fyzicky vyčerpávajúce starať sa o malé dieťatko. Možno si to niektorí chlapi ani neuvedomujeme, ale majú to tie mamičky (v mojom prípade aj tatinko) ťažké. To že sa v noci nevyspím, je jedna vec, ale nedá sa to dospať potom ani cez deň. No a treba stále lietať okolo bábätka, prebaľovať, kŕmiť, dávať grckať, znova prebaľovať, uspávať, kŕmiť, grckať...niečo poupratovať, oprať, kočíkovať, kúpať....skrátka je to fakt náročné. No a popri tom sa snažiť ešte aj odtrhnúť do posilňovne...

Príprava v posilňovni

V mojom prípade som využil služby známeho, ktorý má fitko a je mimochodom aj vicemajster sveta v naturálnej kulturistike, rozhodca, tréner, cyklista, bežec a aj motorkár. Prehodili sme pár slov, stretli sa vo fitku a hneď mi naordinoval zostavu. Mal som na to vyčlenený síce len krátky čas, (hneď po kúpaní malej) od 19:45 do 21:00, kedy sa fitko zatvára. Takže behom tam a behom naspäť, síce miernou okľukou, ale o to rýchlejšie.
Na začiatok sme teda prebrali, čo budem potrebovať.

 Roman Perička
Roman Perička

Chrbát

Chrbát tvorí hlavnú oporu ostatným svalom, ktoré používame. V mojom prípade treba zapracovať v oblasti „krížov“ pretože patrím medzi 20% ľudí, čo majú šesť namiesto päť stavcov. To mi spôsobuje bolesti už od malička.
Takže na chrbát tu máme:

 sťahovanie kladky - široký úhop
sťahovanie kladky - široký úhop

 hyperextenzia
hyperextenzia

Predlaktie

Predlaktie je asi najviac problémové. Stále okolo seba počujem, ako každému tvrdne. To predlaktie samozrejme. Na predlaktie tu mám niečo podobné ako bývalo gumené koliesko.
Kliešte, ktoré majú o niečo väčší odpor. Tie používam hocikedy, keď mám trochu času.
-Dávam 50 a viac stlačení po 5 opakovaní, alebo ako je času.
-Vo fitku som dostal do ruky olympijskú, nadhmatom bicepsový zdvih. Lakte neopierať a znova 4/10.
- Alebo opreté predlaktie na lavičke, nadhmat a činky zdvíhať ohýbaním dlaní hore dole.
- Poprípade tricepsový cvik na kladke, ale úchop cez jutové lano.
- Ale aj taký kladivový zdvih nie je niečo na zahodenie.

Aj keď som tieto cviky necvičil, nemal som zatiaľ žiadne problémy so stvrdnutým zápästím. Ale to bude asi tým, že stále robím niečo s kladivom, sekerou, lopatou...klasický arbaiter.

 Klopenie zápästia s nadhmatom
Klopenie zápästia s nadhmatom

Určite je každému jasné, že len chrbát a predlaktie cvičiť nestačí. Čo tak najviac ešte zaťažujeme? Ja určite nohy! Jazdím veľa v stoji, snažím sa motoráde držať zovretím medzi kolená a v zatáčkach sa opieram o vonkajšiu nohu. A nesmieme zabudnúť na natiahnutú vnútornú nohu k prednému kolesu. Takže cviky na nohy.

Nohy

-Klasické drepy, ale s činkou na ramenách. Hmotnosť závažia nechávam na každom soudruhovi. Každopádne znova 10 opakovačiek a 4 série. Postoj mierne rozkročmo, asi na šírku ramien, chrbát prepnutý v krížoch , tyč na ramenách, rukami ju pridržujeme. Pri spodnej polohe máme celé chodidlo na zemi. Nedávame sa na špičky.
- ďalej na kladkostroji, či už predkopávanie, alebo zakopávanie.
- legpress
Čo som ako jediný cvičenec mužského pohlavia dostal do osnovy, bol „obľúbený“ stroj na rozťahovanie a stláčanie stehien. Fakt to tam žiaden chlap či chalan necvičil. Len baby a ja...Musím uznať, spravil som dobre, že som neohrnul nosom nad takýmto cvikom. Teraz to pozorujem hlavne pri držaní motorky stehnami (zovretými kolenami) a pri predkopávaní vnútornej nohy v zatáčkach.
Tento cvik sa dá nahradiť aj korčuľovaním, ale zrejme to bude len taký záskok, nebude to plnohodnotné zastúpenie. Uvidím a dám neskôr vedieť.

 podrep s činkou
podrep s činkou

Brucho

Nesmiem zabudnúť ani na brucho. To je jednoduché a každý to poznáme.
- Klasický ľah sed
- Skracovačky, či už na zemi alebo na stroji
- Zdvíhanie nôh na lavici alebo na hrazde
A pár ďalších.

 sed ľah
sed ľah

A nakoniec nesmieme zabúdať na správnu stravu. Ale keďže to robíme ako hoby jazdci, netreba to preháňať. Ja som stravu upravil asi tak, že jem viacej zo všetkého. Iba som si pribral niečo na podporu od firmy AMINOSTAR. Ich doplnky som používal už pri bajkovaní, korčuľovaní a vlastne všetkých mojich športových aktivitách.

Tomuto sa budem venovať zase v ďalšom článku.

Projekt Z cesty do terénu podporili: Kawasaki.sk a BBmoto.sk www.kawasaki.sk www.bbmoto.sk

Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: zdroj: http://mojrecept.webnode.sk/uvod/cviky-na-chrbat/

Pridané: 15.05.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 71997 | Včera: 243380