Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2008 v triede naháč

 Zdieľať

Pridané: 16.10.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12738 [Novinky - Oznam]

V najklasickejšej kategórii toho nového až tak veľa nie je...

Seriál článkov - Paríž 2008:

| Seriál článkov: Paríž 2008

Honda CBF 600 N/S

 Honda CBF 600 S 2008
Honda CBF 600 S 2008

Cébeefka už jazdí nejaký ten rok (aj u nás celkom úspešne), pričom asi málo ľudí si uvedomuje, že až doteraz to bola jedna z mála moderných motoriek bez striekačiek. Slovko doteraz je podstatné, pretože v inovovanom modeli už nie sú karburátory a pri štarte sa ozve klasické striekačkové bzučanie. Pod nádržou sa usadil úplne nový agregát z tohtoročnej CBR 600 RR, resp. Horneta, ale ako býva zvykom, trochu očesaný od nadbytočných koní. Oproti minulému modelu sa ich počet však nezvýšil, iba krútiak narástol o jednu jednotku a posunul sa vyššie.

Honda CBF 600 N 2008

Mierne sa zmenila aj geometria motorky, lebo zadná kyvka je takmer o 5 cm dlhšia. Konštruktéri zosilnili koncovú časť podsedlovky (kvôli kufrom), upravili rám, zvýšili objem nádrže na 20 litrov (predtým 19), turistov potešili novým palivomerom (namiesto teplomera vody - platí iba pre nahú verziu N), vo verzii vybavenej príplatkovým ABS vymenili predné dvojpiestiky za trojpiesty (ABS je tým pádom kombinované) a čo v tejto triede u Hondy nebýva zvykom, prednú vidlicu spravili nastaviteľnú (iba predpätie).

S technickou inováciou prišla samozrejme aj estetická - upravili sa bočné kapotáže polokapotovanej verzie (sú ostrejšie a majú biele sklíčka blinkrov), zmenili sa farby a grafika. To všetko treba uvítať, lebo CBF bola vyčítaná aj dizajnová suchopárnosť.

Video: Honda, dĺžka 2:35 min, formát youtube.com (Shockwave Flash)

Suzuki B-King

 Suzuki B-King 2008
Suzuki B-King 2008

Slovíčko king je v jeho názve právom. Taký mohutný a silný naháč tu totiž ešte nikdy nebol... Jeho vizuál kraľuje aj všetkým tlačovým materiálom od Suzuki.

Suzuki B-King 2008

O jeho pustení do série sa toľko kecalo, že sme si už nakoniec mysleli, že fabrika si robí z celého motorkového sveta srandu. Nakoniec padlo pevné potvrdenie výroby, dokonca už tento rok sa mal jeden objaviť aj na Slovensku, ale aj to sa stále naťahuje ako f*cguma. Až kým nepraskne... Chcem ho počuť vrčať a trochu mu naložiť!!!

V krátkosti teda túto nezvyčajnú mohutnosť zhrniem: 1340-kubíkový motor z Hayabusy, 181 koní, 146 Nm (a teraz pozor, radšej sa drž - pri 7200 otáčkach!), tlmič riadenia, radiálne brzdy, možnosť voľby dvoch výkonových máp, ukazovateľ zaradeného stupňa... A to sú len dôležité veci. Ostatné nám tento svalovec ukáže neskôr...

Video: Suzuki, dĺžka 2:09 min, formát youtube.com (Shockwave Flash)

KTM 690 Duke

KTM 690 Duke 2008

Duke bol pred trinástimi rokmi prvým modelom KTM určeným na asfalt. Stal sa úspešným, preto si ho vo fabrike vážia a venujú mu pozornosť. Odvtedy prešiel jednou väčšou zmenou, ďalšia prišla až teraz v rámci inovácie niektorých modelov s motorom LC4, ktorý poháňa aj Duka.

Spomínaný motor má zmenou vŕtania a zdvihu zvýšený objem o 29 kubíkov, tým pádom aj kompresný pomer. Dostáva zo seba 48 kW a 67 Nm (najviac zo štyroch nových modelov s novým motorom LC4), čo je o takmer neuveriteľných 8 kW a 7 Nm viac než jeho predchodca. Neuveriteľných preto, lebo v dnešnej dobe spĺňania prísnych emisných noriem výkony rastú oveľa menej.

Ako je u KTM zvykom, o kvalitné jazdné vlastnosti sa stará značka WP, konkrétne prekotená 48-mm vidla vpredu (s radiálne uchyteným strmeňom) a prepákovaný Monoshock vzadu. A aby to bolo kompletné, spojka je antihoppingová!

 KTM 690 Duke 2008
KTM 690 Duke 2008

Benelli TNT Cafe 1130 Racer

Benelli TNT Cafe 1130 Racer

Nový člen rodiny TNT je pravdepodobne odpoveďou na dukaťácku Sport 1000, silne ladenú v retro štýle. Ale ako vraví sama Benelli, pri tomto Cafe Raceri išlo o vytvorenie moderného a efektívneho motocykla so sofistikovanými detailami, ktorý by bol inšpirovaný pretekárskymi strojmi z minulosti. Pretekárske vlohy tento model určite má, veď takmer celý vychádza z Tornado Naked Tre 1130 (pre menej znalých - Tre označuje počet valcov, čiže tri), čo je celkom slušný športový základ. Nuž a tá inšpirácia z minulosti je viditeľná v podstate iba na typicky "kaférejsrovo" chytených zrkadlách na koncoch riadidiel.

Pozorné oko by si však malo všimnúť aj upravenú prednú masku, zmenené hliníkové riadidlá, iba jedno sedlo a nastaviteľné športové stupačky. Výkrikom modernej techniky je aj dvojpolohové prepínanie výkonovej mapy - buď bez obmedzenia alebo s priškrtením, čo je vhodnejšia možnosť pre horšie poveternostné podmienky (a výrobca sľubuje aj úsporu paliva 10 - 20 %).

A zvyšok je po taliansky klasicky kvalitný a značkový - 50-mm prekotená plne nastaviteľná vidla, kolesá Marchesini, radiálne uchytené 4-piestikové Brembá a podobne...

 Benelli TNT Cafe 1130 Racer 2008
Benelli TNT Cafe 1130 Racer 2008

Foto:
 Honda CBF 600 2008 Honda CBF 600S 2008 Suzuki B-King 2008 KTM 690 Duke 2008 Benelli Cafe 1130 Racer 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaSuzukiKTMBenelli
Model:CBF 600CBF 600SB-King690 DukeCafe 1130 Racer
Rok:20082008200820082008
Novinka:NOVINKA 2008NOVINKA 2008
Kategória:NaháčNaháčNaháčSupermotoNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)jednovalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:599.3 ccm599.3 ccm1340 ccm654 ccm1131 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot.77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot.183.6 k (135.0 kW) / 9500 ot.65.3 k (48.0 kW) / 7500 ot.137.4 k (101.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:59 Nm / 8250 ot.59 Nm / 8250 ot.146 Nm / 7200 ot.67 Nm / 5500 ot.117 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:11,6 : 111,6 : 112,5 : 111.8:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 42.5mm67 x 42.5mm81.0 x 65.0 mm102 x 80 mm88.0 x 62 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)OHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm140 mm120 mm
Zdvih vzadu:125 mm125 mm137 mm140 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm296 mm310 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70-ZR17120/70-ZR17120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm260 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17160/60ZR17200/50 ZR 17160/60-17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:235 kg148.5 kg195 kg
Hmotnosť s náplňami:213 kg217 kg
Výška sedla:785 mm785 mm805 mm865 mm780 mm
Rázvor:1490 mm1490 mm1525 mm1472 mm
Dĺžka:2160 mm2160 mm2220 mm2100 mm
Šírka:765 mm765 mm800 mm790 mm
Výška:1110 mm1240 mm1085 mm1050 mm
Svetlá výška:130 mm130 mm120 mm155 mm
Objem nádrže:20 l20 l16.5 l13.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 272 km
Poznámka:
Poznámka:Cena k 1. 9. 2009: 6490 € s DPH (195 517 Sk).Cena: 399 000,-Sk (6.8.2008)Cena: 296 000,- Sk (6.7.2008)

Foto: cacao

Pridané: 16.10.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Seriál článkov - Paríž 2008:

| Seriál článkov: Paríž 2008

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124230 | Včera: 195066