Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

Porovnávací test Honda XL 1000 Varadero 2007 a BMW R 1200 GS 2007 3/3

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 66497 [Testy a predstavenia - Test]

Priame porovnanie oboch motoriek

Mesto

Test BMW R 1200 GS a Honda XL 1000 Varadero (6)

Nižšia hmotnosť aj spotreba hrajú v prospech GS. Aj nižší posed a ťažisko prispievajú k ľahšej manévrovateľnosti. Bavorák je však opticky širší, takže jazda pomedzi autá môže byť zdanlivo ťažšia (najmä kvôli širokým riadidlám). Na mestských nerovnostiach víťazí zase GS, pretože má lepší podvozok (najmä hrbole a pozdĺžne nerovnosti ako koľaje mu nerobia problém).

Ale ako sme spomínali na predošlých stranách, tieto stroje nie sú stavané na každodenné ťahačky do práce a späť, ani si ich kvôli tomu nikto nebude kupovať. Na to sú skútre.

Šport

Test BMW R 1200 GS a Honda XL 1000 Varadero (1)

Veľakrát som spomínal, že motor z VTR je pri asfaltovom športovaní veľkou výhodou a preto v tejto oblasti má trochu navrch práve Varan. Niekto môže namietať, že GS má predsa vyšší výkon a krútiak, ale tie sú položené nižšie a prevodové stupne sú kratšie. A zase naopak, pri terénnom športovaní vedie GS, už len z motorického a podvozkového (vypletané kolesá, pruženie) hľadiska je preň terén lepším prostredím. Pri bavoráku je plusom vypínateľné ABS a znova dobrý podvozok vrátane výkonnejších bŕzd.

Turistika

Porovnávací test Honda XL 1000 Varadero a BMW R 1200 GS

V prospech GS je jednoznačne spotreba a Varan zase hrá väčším pohodlím (ochrana pred vetrom, ochrana spolujazdca pred vodou, lepšie svetlá). Honda stráca na podvozku (aj keď prešiel inováciou, mäkosť ostala) a spotrebe. BMW dá turistom oddýchnuť, lebo sa nemusia starať o reťaz, Japoncova veľká nevýhoda je v chýbajúcom hlavnom stojane (má ho veľa ľahších a lacnejších motoriek!).

Záver

Ufff, ťažký oriešok... Majitelia Nemca vždy s úškrnom utrúsia niečo trefné na Japonca, ale rovnako to funguje aj naopak. Myslím, že na predošlých stranách a riadkoch sú rozdiely v týchto motorkách opísané dosť vyčerpávajúco na to, aby si z nich človek zložil mozaiku. Ak sa mu to podarí, tak zistí, že sa nedá určiť jasný víťaz. To, čo musí rozhodnúť, sú tvoje požiadavky, ciele a peňaženka. Priepastný cenový rozdiel 155 000 Sk v prospech Varadera hovorí o tom, že ak doň vrazíš tretinu toho rozdielu, budeš ho mať v plnej turistickej výbave a sto litrov vo vačku. To stačí možno na tri - štyri dovolenky, či jazdenú motorku pre spolujazdca... Bavorák je vhodnejší pre tých majetnejších, ktorí radšej vybehnú trebárs na nespevnené cesty, lebo inak jeho kvality až tak nevyniknú.

Honda XL 1000 Varadero a BMW R 1200 GS

Otáčky verzus rýchlosť

Nasledujúca tabuľka udáva otáčky motora a rýchlosť pri zaradenom najvyššom prevodovom stupni. V prípade Varadera 1999 je to päťka, ostatné modely už majú šesť rýchlostí. Z tabuľky môžeme vyčítať posun Varadera smerom k nižším otáčkam a naopak posun GS do vyšších. Modely 2007 tak jazdia a točia takmer rovnako.

Model 2000 ot. 3000 ot. 4000 ot. 5000 ot. 6000 ot.    90 km/h 130 km/h
BMW R 1150 GS 2002 65 km/h 100 km/h 130 km/h 160 km/h 200 km/h 2800 ot. 4000 ot.
BMW R 1200 GS 2006 60 km/h * 90 km/h 115 km/h 145 km/h 170 km/h 3000 ot. 4500 ot.
Honda XL 1000 V 1999 - 75 km/h 100 km/h 120 km/h. 150 km/h 3800 ot. 5200 ot.
Honda XL 1000 V 2007 - 90 km/h 120 km/h 150 km/h. 170 km/h 3000 ot. 4500 ot.

* - Iba udržiavať rýchlosť, motor pri akcelerácii už protestuje.

Plusy a mínusy

Off-road:

VecGS XL
Ochrana motora
Zdvihy pruženia
Vypínateľné ABS
Vypletané kolesá (za doplatok)
Široké riadidlá
Ochrana rúk a páčiek (s výstužou) 
Hmotnosť
Brzdy CBS
Kardan 
Záťah odspodu 
Ovládateľnosť v malých rýchlostiach 
Obojaké stupačky
Robustnosť pri páde v teréne

Turistika:

VecGS XL
Hlavný stojan
Kardan 
Pohodlie jazdca a spolujazdca
Ochrana pred vetrom
Ochrana nôh – voda
Drobné odkladacie priestory
Spotreba
Plastová nádrž
Podvozok 
Brzdy 
Motor - športový charakter
Cena
Šírka s kuframi 

Motocykle na test zapožičali spoločnosti Honda Slovakia a Tempus.

Foto:
 BMW R 1200 GS 2007 Honda XL 1000V Varadero 2007 KTM 990 Adventure 2006 Aprilia ETV 1000 Caponord 2004 Suzuki V-Strom 1000 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaKTMApriliaSuzuki
Model:R 1200 GSXL 1000V Varadero990 AdventureETV 1000 CaponordV-Strom 1000
Rok:20072007200620042002
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroEnduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1170 ccm996 ccm999.8 ccm997.62 ccm996 ccm
Max. výkon:98.0 k (72.0 kW) / 7000 ot.94.4 k (69.4 kW) / 8000 ot.98.0 k (72.0 kW) / 8500 ot.97.9 k (72.0 kW) / 8250 ot.97.9 k (72.0 kW) / 7600 ot.
Max. krútiaci moment:115 Nm / 5500 ot.98 Nm / 6000 ot.95 Nm / 6500 ot.97 Nm / 6250 ot.106 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.0:19.8:111.5:110.4:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm98.0 x 66.0 mm100.0 x 60.0 mm97.0 x 67.5 mm98.0 x 66.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomkvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:190 mm155 mm210 mm175 mm
Zdvih vzadu:200 mm145 mm210 mm185 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm296 mm300 mm300 mm310 mm
Pneu vpredu:110/80-ZR19110/80-1990/90-21110/80-19.110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm256 mm240 mm270 mm260 mm
Pneu vzadu:150/70-ZR17150/70-17150/70-18150/70-17150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:199 kg238 kg198 kg215 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:225 kg275 kg245.5 kg
Výška sedla:860 mm838 mm860 mm820 mm840 mm
Rázvor:1520 mm1570 mm1544 mm
Dĺžka:2210 mm2290 mm
Šírka:915 mm925 mm950 mm876 mm910 mm
Výška:1430 mm950 mm1436 mm
Svetlá výška:261 mm165 mm
Objem nádrže:20 l25 l22 l25 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:208 km/h210 km/h217 km/h215 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.4 s
Zrýchlenie na štvrť míle:12.3 s
Spotreba paliva:5.5 l/100km6.5 l/100km7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 272 kmcca 288 kmcca 235 km
Poznámka:
Poznámka:Cena: (2.7.2007) 505 000 SkCena: (2.7.2007) 349 900 Sk (ABS + 40 000 Sk)Cena: (24.9.2007) 427 600 Sk

<

Pridané: 02.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 257609 | Včera: 159534