Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17604 [Testy a predstavenia - Test]
Triumph na jeseň naozaj prekvapil. Ani nie tak tým, že predstavil Scrambler so svojim 1200 kubíkovým motorom, ale oveľa viac tým ako ho postavil... A to ako stroj naozaj stavaný do terénu. Museli sme si ho čím skôr vyskúšat.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, video a strih: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Scrambleru sme sa venovali už na našej motocyklovej výstave a predstavili sme vám ho v krátkom videu Triumph Scrambler 1200 XC a XE 2019 - rýchle predstavanie novinky. Tentoraz sme ale vysadli aj do sedla verzie XE a aj napriek nie celkom priaznivému počasiu (dážď, 7 stupňov a na Šturci zvyšky snehu) sme sa pustili do testovania.
Nový Scrambler prichádza v dvoch verziách: základnej XC (nižšie zdvihy) a XE - viac vhodná do terénu. Je to už tradične bike stvorený s retro dizajnom no v jeho útrobách s najmodernejšou technikou. To najpodstatnejšie je okrem motora podvozok s vysokými zdvihmi (verzia XC 200mm, XE až 250mm, vpredu Showa, vzadu Öhlins) na enduro kolesách 21 a 17 palcov. Nechýba najmodernejšia elektronika a jazdné asistenty (na XE náklonovo citlivé)
Ako sme u Triumphu zvyknutý tak motorky sú postavené s neuveriteľným citom pre detail a to platí hlavne pre tieto retro ladené modely. Všetko čo treba (to moderné) je pekne schované pred zrakom diváka. Okrem toho ale fanúšik motoriek môže dlho obzerať motorku a všade nájde nejaký zaujímavý detail - niečo pekne premyslené, diel s logom, či v tvare písmena T. Napríklad aj predné a zadné svetlo LED svieti v tvare písmena T. Je to proste motorka na ktorú je radosť pozerať.
A keď prejdeme k funkčným veciam tak radosť nekončí, výkonný motor dopĺňa skvelý plne nastaviteľný podvozok. Ten tvorí vpredu vidlica Showa (XE priemer 47mm a zdvih 250mm) a vzadu je to dvojica tlmičov Öhlins. A čerešničkou na tomto všetkom sú použité bezdušové kolesá v enduro rozmeroch 90/90-21 a 150/70 R17.
Elektronika je na najmodernejšej úrovni, model XE má plne náklonovo citlivú elektroniku ABS aj trakčnú kontrolu, 6 jazdných režimov - všetko konfigurovateľné a vypínateľné pomocou praktickej plne farebnej prístrojovky. Tá je jednou z najlepších aké som kedy videl - nie je to totiž obvyklý nudný obdĺžnik ale má zaujímavý tvar. Dá sa inak ľahko nastavovať jej sklon, má 2 témy a veľmi dobré intuitívne ovládanie joystickom na ľavej rukoväti.
Toľko teda základné info o novom Scrambleri - a teraz vás už pozývam do sedla a ideme jazdiť...
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 24.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 129222 | Včera: 134743