Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.10.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4110 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
108 koní a 90 Nm, až tam sa Triumph dopracoval pri vylepšovaní deväťstovkového trojvalca. Novinka má zároveň prepojené brzdy aj smerom dozadu, novú prístrojovku, športovejšiu grafiku, alebo napríklad lepšie bezpečnostné systémy.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Nárast výkonu z 95 koní na 108 je fakt celkom slušný; novinka ho dosahuje pri 9 500 otáčkach, čo je o 750 viac než predchodca. Krúťak poskočil len o nejaké 3 Nm na celkových 90 Nm, vrchol je však k dispozícii v nižších otáčkach. Triumph tieto hodnoty dosiahol použitím nových piestov, hláv, vačiek a aj nasávania. Kompresný pomer stúpol na 13:1, a motor si ponecháva, samozrejme, tak veľmi príjemné pálenie T-plane.
Tiger 900 bude k dispozícii v troch verziách: základná a cestná GT, vybavenejšia GT Pro (obe majú odlievané kolesá 19/17), a terénna Rally Pro. Semiaktívnym odpružením Marzocchi je vybavená iba verzia GT Pro, a to tradične iba vzadu. Rally Pro na vypletaných 21/17 kolesách má potom takmer kompletne nastaviteľný podvozok Showa (chýba nastavenie kompresie vzadu) s výsostne terénnymi zdvihmi 240 a 230 mm.
Všetky verzie majú novú 7-palcovú TFT prístrojovku, ktorú poznáme napríklad z modelov Speed Triple RS alebo z veľkého Tigera. Konektivita fičí cez bluetooth, pri prístrojovke je aj USB-C zásuvka. Na všetkých troch potom nájdeme aj podsvietené ovládače či pozične stále svietiace smerovky. Vyššie verzie sú vybavené napríklad quickshifterom, vyhrievanými rukoväťami aj sedlami, či sledovaním tlaku v pneumatikách.
Grafiky a farebné vyhotovenia sú o niečo športovejšie, než sme boli u Triumphu zvyknutí. Menším redizajnom prešiel zobák, kokpit, a aj bočné panely, ktoré majú za úlohu viac odkláňať teplý vzduch od jazdcových nôh. Podstatnou zmenou je plne integrovaný brzdový systém. Ten využíva zadnú brzdu aj vtedy, ak jazdec stláča iba páčku prednej brzdy, čo skracuje brzdnú dráhu. Zatiaľ sme sa nedozvedeli, či je tento systém v niektorých jazdných režimoch obmedzený, upraviteľný alebo či sa dá vypnúť.
Čo sa týka cien, naše domáce ešte nepoznáme, ale napríklad v Španielsku a Portugalsku začína základné GT na 14 195 eurách, a najvyššia verzia Rally Pro potom stojí 17 195 eur.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Triumph | Triumph |
Model: | Tiger 900 GT | Tiger 900 Rally Pro |
Rok: | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 888 ccm | 888 ccm |
Max. výkon: | 108.1 k (79.5 kW) / 9500 ot. | 108.1 k (79.5 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 90 Nm / 6850 ot. | 90 Nm / 6850 ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 61.9 mm | 78 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 240 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 230 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-19 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R17 | 150/70R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 219 kg | 228 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1556 mm | 1551 mm |
Šírka: | 930 mm | 935 mm |
Výška: | 1410 mm | 1452 mm |
Objem nádrže: | 20 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 4.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 319 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | podvozok MARZOCCHI nastaviteľná kompresia, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadu | podvozok SHOWA nastaviteľná kompresia, predpätie, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadu |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Dostupná aj verzia GT Pro |
Pridané: 31.10.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 80315 | Včera: 166064