Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.10.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6023 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Moto-Guzzi sa celkom netradične rozhodla krátko pred výstavou EICMA ukázať podobu svojho úplne nového cestovného endura. To ponesie známe meno Stelvio, ako kultový taliansky priesmyk, alebo už predtým známy model.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Zvláštne je, že Moto Guzzi na nás vychrlila iba tieto fotky a žiadne iné podrobnosti, dokonca ani žiadne video. O výbave a parametroch môžeme teda diskutovať iba podľa toho, čo vidíme na fotkách, plus podľa toho, čo poznáme z modelu V100 Mandello, z ktorého Stelvio technicky vychádza, a ktoré sme mali požičané na celú sezónu, takže ho dobre poznáme.
Srdcom nového Stelvia bude teda motor, ktorý mal premiéru v modeli V100 - pozdĺžne uložený dvojvalec s objemom 1 042 cm3, výkonom 115 koní a krúťakom 105 Nm pri 6 750 otáčkach. Kolesá sú vypletané a bezdušové, pričom majú typické cestovno-endurácke rozmery, teda 19-palcové vpredu, vzadu sedemnástka. Novinka má rozmernejšie a elektricky posuvné plexi aj s deflektormi, ale nenájdeme na nej adaptívnu aerodynamiku, teda výklopné krídelká, aké má V100. Naopak, pribudol predný senzor, takže Stelvio bude mať pravdepodobne aj adaptívny tempomat a/alebo varovanie pred kolíziou. Ak je senzor aj vzadu (na fotkách ho nevidno), tak Stelvio môže byť vybavené systémom sledovania mŕtveho uhla. Podľa strohých zverejnených informácií má nádrž objem 21 litrov.
Na fotkách nevidno ani to, či bude mať novinka semiaktívny podvozok. Isté však je, že bočné kufre sa uchytávajú priamo do motorky, sú teda beznosičové, kým zadný nosič je odlievaný, a môže na ňom byť veľký originálny 52-litrový kufor. Sedlo má podstatne modernejší tvar než na V100 a za príplatok je aj vyhrievané. Nad farebnou TRT prístrojovkou je hrazdička na upevnenie elektroniky. Zvyšný hardvér vyzerá byť veľmi podobný ako na modeli V100 Mandello.
Pre viac informácií o novom Stelviu si budeme musieť počkať do začiatku milánskej výstavy, teda do 7. novembra.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Moto Guzzi |
Model: | Stelvio |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1042 ccm |
Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot. |
Max. krútiaci moment: | 105 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 72 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene |
Pneu vpredu: | R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | R17 |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok, USD vidla |
Poznámka: | |
Poznámka: | PFF Rider Assistance radar technológia aktívny tempomat, Forward Collision Warning, Blind Spot Information System, Lane Change Decision Aid System V Offroad režime ABS aj trakčná kontrola sa dá vypnúť |
Pridané: 31.10.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68413 | Včera: 237085