Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3492 [Novinky - Predstavujeme]
To, že Ducati bude musieť jedného dňa prejsť aj na štvorvalce, nám bolo všetkým úplne jasné. Ale že pôjde aj opačnou cestou, teda že sa niekedy dožijeme jednovalca, to sme si veru predstaviť nevedeli.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
A to ani nespomínam, že ešte predtým Ducati oznámila, že vstupuje do sveta motokrosu; vo svete sa dejú fakt zvláštne veci.
Novinka má názov Hypermotard 698, a rozhodne nejde o nejakú rozpočtovku. Nový jednovalec má objem 659 cm3 a je odvodený od posledného veľkého dvojvalca, teda 1299 Panigale - napríklad piest má rovnaké vŕtanie, 116 mm, a kľuku dokáže roztočiť až na 10 250 otáčok za minútu. Samozrejmosťou je desmo rozvod.Agregát dáva 77 koní pri 9 750 otáčkach a 63 Nm pri 8 000 otáčkach, kompresný pomer je 13,1:1. Niektorých možno prekvapí iba jeden kotúč vpredu, ale tu treba povedať, že má priemer 330 mm a hryzie doň monoblokový štvorpiestik Brembo M4.32.
Jednovalcový Hypermotard bude k dispozícii aj vo verzii RVE, ktorá má bohatšiu výbavu. Ale napríklad aj základná verzia má plne nastaviteľný podvozok. Kolesá sú, samozrejme, 17-palcové, zadná má šírku 160 mm. Primárny prevod je 1,968:1, na sekundárnom nájdeme v sérii 15-zubový pastorok a 42-zubovú rozetu. Plne natankovaný stroj by mal mať hmotnosť okolo 160 kíl, čo je nádherná hodnota.
Elektronická výbava nijako nezaostáva za skutočnými okruhovkami, je dokonca náklonová. Vlastne jediné, čo má malý Hypermotard jednoduchšie, je monochromatická prístrojovka. To asi preto, že aj tak nikto nikdy nebude mať čas na ňu pozerať.
Komu by ani toto všetko nestačilo, konfigurátor Ducati je hneď ready oholiť tvoj účet. Napríklad lauf Termignoni pridáva až 7 koní! Cenu nového malého Hypermotarda ešte nepoznáme, ale podľa vyššie vymenovaných komponentov a výbavy si vieme domyslieť, že to bude slušná pálka.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | Hypermotard 698 Mono |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Supermoto |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 659 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 9750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 116 x 62.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jeden kotúč |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 144 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 160 kg |
Výška sedla: | 904 mm |
Rázvor: | 1443 mm |
Objem nádrže: | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Iná výbava: | vidlica Marzocchi, tlmič Sachs |
Pridané: 03.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101412 | Včera: 166064