Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.02.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15389 [Testy a predstavenia - Test]
Rodina Tigríkov sa Angličanom pekne rozrástla, ale nezabudli ani na svojho zakladateľa, ktorý vtrhol do sveta cestovných endúr už v roku 1993. Odvtedy prešiel viacerými inováciami a na rok 2013 dostal nové meno, ktoré vystihuje jeho podstatu - Tiger Sport. Pred niekoľkými dňami som dostal možnosť - ako jediný novinár zo Slovenska - osedlať Tigra v okolí Barcelony.
Triumph Tiger prišiel na svetlo sveta v roku 1993, vtedy ešte v jasnom ala Dakar dizajne. Vypletané kolesá, 885-kubíkový trojvalec, 85 koní... V roku 1999 sa výrazne zmodernizoval vzhľad a motor dostal vstrekovanie. Následne v roku 2001 motor narástol na 955 kubíkov a vypletané kolesá boli nahradené kolesami z ľahkých zliatin. Tiger sa začal pomaly orientovať čoraz viac na cestu. Toto zavŕšil modelový rok 2007, ktorý priniesol nový motor 1050 ccm, 115 koní, hliníkový rám, radiálne brzdy a 17-palcové predné koleso. Tiger 1050 bol jasne na cestu orientovaný športový adventure bike.
Ako priznali sami konštruktéri Tigra, v pláne bol pôvodne iba facelift Tigra 1050. Začali tým, že kontaktovali majiteľov posledného modelu a zisťovali čo sa im páči, čo by sa dalo vylepšiť a ktoré vlastnosti sú pre nich dôležité. Zistili, že majitelia majú svojho Tigra hlavne kvôli charakteru motora, vzpriamenej jazdeckej pozícii, nastaviteľnému podvozku, silným brzdám, celkovému pohodliu a ochrane pred počasím. A tak sa začalo vylepšovať.
Triumph Tiger Sport 1050 2013 |
Práce začali na motore, Tiger Sport získal oproti predchodcovi 10 koní a 6 Nm, ale hlavne sa posunula krivka krútiaku aj výkonu hore v celom spektre otáčok. Zmeny neobišli ani prevodovku, bol upravený radiaci mechanizmus pre jednoduchšie a presnejšie radenie a prevodový pomer 6-tky. Tigríkovi sa aj lepšie dýcha vďaka úpravám airboxu a novému výfuku. Tieto zmeny prispeli aj k menšej spotrebe, ktorá sa zlepšila hlavne pri ustálenej jazde. Menšími zmenami prešiel aj brzdový systém. Vynikajúce radiálky od Nissinu zostali zachované a úpravy v systéme ABS znížili brzdné dráhy.
Prepracovaná bola kompletne predná kapotáž. Úplne nové sú svetlomety, ktoré riešia nie celkom najlepší svetelný výkon predchodcu. Na cestu teraz svietia dva stretávacie a dva diaľkové reflektory. Kapotáž celkovo dostala štíhlejší a športovejší dizajn. Zmeny sa nevyhli ani podvozku. Na prvý pohľad najviac zaujme nová zadná jednoramenná kyvka. Mierne narástol rázvor, a predná vidlica je teraz strmšia ako u predchodcu. Pozdovok dostal nové nastavenie. Na prednej USD vidlici je možné nastaviť predpätie, útlm aj kompresiu, zadok dostal tvrdšiu pružinu pre lepší výkon pri jazde vo dvojici. Samozrejmosťou je aj nové zadné koleso, ktoré si vyžiadala jednoramenná kyvka. Tiger Sport je teraz v sérii obutý do pneumatík Pirelli Angel ST.
Z hľadiska pohodlia sa popracovalo výrazne na sedle, ktoré v predchádzajúcom modeli odrádzalo mnoho jazdcov nižšej postavy. Sedlo bolo znížené, ale hlavne zúžené, čo výrazne zlepšuje dosiahnutie na zem. V ponuke je ešte aj znížené sedlo o ďalších 20 mm. Rovnako kleslo sedlo aj pre spolujazdca o celých 40 mm, čo zaručuje pohodlnejšie nasadanie, ale stále dobrý výhľad spolujazdca vpred. Sedle sa zmenilo aj v detailoch. V spodnej časti, kde sa pri zložení pokladá na zem, je spevnená tkanina, aby sa tam nepredralo. Zospodu má výkolpné háčiky na upevnenie batožiny a dostalo aj pekné prešitie červenou niťou. Z pohľadu ergonómie dostal Tiger nové poriadne kónické riadidlá, ktoré sa posunuli bližšie k jazdcovi.
Nová je teraz prístrojovka, ktorú je možné ovládať z ľavej rukoväti, pribudli výstražné smerovky a aj automatické vypínanie smeroviek. Toto je možné aj vypnúť v nastavení. Rovnako ABS ako jediný elektronický pomocník, je teraz vypínateľné. Kľúč ma v sebe zabudovaný imobilizér. Zadná časť - podsedlovka, je úplne nová a poskytuje väčšie zaťaženie. Tiger dostal novú batériu s väčšou kapacitou a napriek tomu odkladací priestor pod sedlom narástol.
Každé cestné enduro, aj športovejšie zamerané, si odkrúti časť svojich kilometrov v meste. Tieto motorky sú obľúbené aj kvôli ich univerzálnosti. Platí to aj počas nášho testovacieho dňa, ktorý začíname v meste Sitges asi 40 km južne od Barcelony. Vysadám najprv do sedla doplnkami vybaveného červeného Tigra. Prvý dojem je veľmi príjemný, dobre kvalitne vyzerajúce sedlo, konečne poriadne riadidlá - široké - dobre sadnú do ruky. Prístrojovka je prehľadná a celkovo mám pocit oveľa štíhlejšej motorky oproti predchodcovi. Štartujem a z výfuku sa ozýva uhladený zvuk trojvalca s šibalským akcentom. Radím za jedna, púšťam spojku a Tiger sa nejako zhurta derie dopredu. Tá zaberá akosi skoro a na to si budem musieť zvyknúť.
Noríme sa pomaly do spleti mestských uličiek a ja zisťujem, že Tigrík je fajnovo ovládateľný bike, len tak pre zábavu si ho prevaľujem zo strany na stranu a nerozumiem prečo náš sprievodca spomaľuje na retardéroch. Podvozok je od prvého dojmu nejaký mäkší, ale požiera nerovnosti ukážkovo - ten retardér by zožral na raňajky ako malinu. Hneď prvý kruháč dáva tušiť, že máme pred sebou naozaj zábavný deň.
Tiger Sport sa v meste cíti veľmi dobre. Trojvalec zaberá od tých najspodnejších otáčok pekným plynulých a dobre kontrolovaným záťahom. Jazdca neobťažujú žiadne nepríjemné vibrácie. Je úzky, dobre ovládateľný s ukážkovým výhľadom v spätných zrkadlách a parádným rozhľadom. Mestské rýchlosti dáva v pohode aj na vyšších kvaltoch a pritom je stále v zásobe v pravačke dostatočná dynamika. Priestor pod sedlom je dosť veľký, v pohode sa tam vojde lekárnička a iná povinná výbava a k tomu aj peňaženka. Tiger s horným kufrom sa môže stať pre niekoho priam ideálnym bikom do mesta. Od poslušnej jazdy ostrovného mačiatka až po šibalstvá zúrivej šelmy. Jediné čo mi nejde celkom do hlavy, je použitie mechanickej spojky. Tá ide pomerne tvrdo a dlhšia jazda v meste dá trochu zabrať ľavému predlaktiu.
Postupne opúšťame mestá, kde najväčšou zábavou sú kruháče a vydávame sa na vidiek na cesty pomedzi pomarančové sady a menšie dedinky. V diaľke na horizonte sa ale už črtajú hory, o ktorých nám vraveli večer na prezentácii. Aj preto som rád, že som si ráno privstal a osedlal verziu s doplnkami a vyhrievanými rukoväťami. Teplomer totiž ráno ukázal sotva 10 stupňov, a aj keď sa to nezdá, na cestách sú zvyšky zimných posypov. Cesta začína stúpať do kopcov a začínajú nádherné zákrutky. Sotva si začínam s Tigrom rozumieť, je tu prvá prestávka na fotenie.
Športovec sa nezaprie |
Fotenie zabralo nejaký čas a po ňom ma prekvapuje, že môj Tiger nechce naštartovať. Nechal som zapnuté rukoväte a dlhšie sme stáli, tak som to veľmi neriešil. Ako sa ale ukázalo neskôr, problém sa zopakoval aj na inej motorke. Neviem presne čím to bolo, ale stačilo počkať 10 sekúnd a Tiger naskočil ako hodinky. O probléme nám večer nevedeli povedať viac ani Triumfáci, vyskytlo sa im to asi na piatich strojoch z tejto predprodukčnej série, a tak dali bikom večer poriadne nabiť batériu.
Prechádzame po brehu priehrady s výhľadom na hrad Castellet, rovnomennú dedinku, opúšťame hlavnú cestu, míňame značku zákrutového úseku a následne iskry lietajúce zo stupačky predo mnou idúceho Gasa (z Motohouse) dávajú tušiť nadržanosť Tigra pre športovú jazdu.
Tiger Sport nedostal svoje meno nadarmo. Už pri predchodcovi som vedel, že je to športová motorka skrížená s výhodami cestovného endura. Základom všetkého je motor, ten okrem hladkého záťahu na spodku má aj riadne ostrú hornú časť otáčkového spektra nad 7 000 ot. To bol aj režim v ktorom sme v nekonečných zákrutových úsekoch aj celý deň jazdili. 125 koní je veľmi slušné číslo na to, aby sa jazdec dosýta vybláznil a zároveň je to ešte výkon, ktorý dokáže dobre kontrolovať a dávkovať na zadné koleso aj bez elektronických hračiek ako trakčná kontrola.
Ruka v ruke idú s motorom aj brzdy. Tu som sa už u predchodcu zhodol s mikulcom, že tie radiálne Nissiny boli jedny z najlepších bŕzd použitých v segmente. Angličania ich samozrejme zachovali, ale Tiger Sport má teraz ABS už v sérii a je vynovená je aj riadaca jednotka. Tá je nastavená tak, aby ABS reagovalo neskôr a aby podľa možnosti jazdcovi čo najmenej do toho kecala a ja potvrdzujem, že sa to podarilo. ABS je navyše možné vypnúť v menu.
Podvozok, ako som už spomínal, mi prišiel spočiatku trochu mäkký. Angličania asi chceli poukázať na komfort, ktorý Tiger ponúka, napriek tomu sme na ďalšej zastávke siahli po náradí a niektoré motorky pritvrdili. Treba mať napamäti, že Tiger Sport má plne nastaviteľný podvozok vpredu aj vzadu, takže si ho každý jazdec nastaví podľa seba. Napriek mäkšiemu nastaveniu však bola jazda na Tigrovi pasiou, niečím čo musí chytiť za srdce každého, kto rád krotí splašené kone a ženie ich do ostrých zákrut. Bude to znieť možno divne ale Tiger je preto tak zábavný lebo je to motorka, kde o všetkom čo sa na nej deje rozhoduje jej jazdec a naopak motorka mu posiela všetky signály späť. Je to motorka, na ktorej sa dá jazdiť na pohodu, dá sa nakladať a vysadať v zákrutách ako na športke alebo sedieť vzpriamene a rezať zákruty v úctyhodných náklonoch ako na cestovnom endure...
Posed na Tigrovi je síce relatívne pohodlný, ale stále sa myslí na slovko sport. Stúpačky sú vyššie, čo je dobre pre ich životnosť, ale na druhej strane má jazdec o to ostrejší uhol zovretia kolien. Športová jazda mu sedí ako riť na šerbeľ, a som presvedčený, že táto motorka bola na to stvorená. Aj preto som sa divil, že na prístrojovke som nenašiel indikátor zaradeného stupňa. Niežeby som ho extra potreboval, ale bolo by to niečo čo by mu pridalo za na športovom charaktere.
V tomto odstavci ešte spomeniem vecičku s názvom Arrow. Titánová koncovka sa montuje dozadu na pravobok a má ukončenie z karbónu. Ako celok ušetrí viac ako 2 a pol kila hmotnosti, dodáva sa s úpravou palivovej mapy a pridá vraj 1-2 koníky. Mal som možnosť osedlať aj Tigríka vybaveného týmto výfukom a bola to naozaj pecka. Asi ani tak nejde o tie koníky, lebo tie si vo vysokých otáčkach ani nevšimnete, ale skôr o celkovú odozvu motorky na otočenie plynu. A tá sa výrazne zlepšila už v stredných otáčkach ťahal Arrowom nakopnutý Tiger o poznanie lepšie. Prirovnal by som to asi akoby si sériovka po pridaní plného knedlíka vzala krátky timeout na to, či to myslíte naozaj... Ak by som nevyskúšal aj verziu s laďákom, nikdy by som nato neprišiel.
Športová jazda na Tigrovi je vysoko nákazlivá a to tak, že sme tak jazdili v podstate celý deň. Daňou za neustálu plnú knedľu a otáčkomer v hornej tretine je ale spotreba. Palubný počítač večer ukázal na mojej mašine 8,9 litrov na stovku. Hmmm, ale čo som čakal že? Iba zvedavosť ma donútila pozrieť motorky niektorých kolegov z inej skupiny, údaj 6,2 bol už stráviteľnejší...
Tiger Sport je kríženec. Keď rozzúrená šelma stiahne svoje pazúriky zmení sa na poslušné mačiatko - priam ideálnu motorku na turistiku. Sedlo je veľmi pohodlné a po novom znížené bu mohlo prilákať aj jazdcov nižšieho vzrastu. Posed, rozhľad a výhľad v spätných zrkadlách som už chválil. Turisti ocenia aj nový svetlomet. U predchodcu svietil len jeden projekčný ako stretávačka a druhý ako diaľkový. Tiger Sport to má zdvojené a aj keď som v noci nejazdil, uisťovali nás že svieti naozaj dobre.
Možností na upevnenia batožiny je tiež dosť, myslelo sa na detaily a Triumph má aj širokú ponuku príslušenstva, ktorú rozpíšem v nasledujúcom odstavci. Štandardné plexi je skôr športové, turista určite siahne po turistickom plexi, ktoré je širšie aj vyššie. K nemu som už pripomienky nemal, pri mojeje výške 182 cm odvádzalo dobrú prácu.
Pri športe som aj spomenul spotrebu. Ten údaj treba považovať skôr za údaj o maximálke ako o priemere. To už tak na týchto testovačkách chodí, že sa jazdí trošku "ostrejšie" ako normálne :-) Triumph udáva zlepšenie spotreby oproti predchodcovi čo znamená: v meste 6,6 l/100 km, pri 90 km/h 4,2 l/100 km a pri 120 km/h 5,1 l/100 km. To nám dáva priemer 5,3 l/100 km. S 20-litrovou nádržou to dáva šelme slušný dojazd cca 280 km, kým si opýta znovu "papať".
Tiger Sport je tak motorka, ktorá vám môže robiť celý rok radosť svojím športovým charakterom a pritom vás aj vo dvojici zaviesť kdekoľvek aj na kraj Európy. Servisný interval 10 000 km vám nebude vaše plány výrazne kaziť a pohodlie si určite pochváli aj vaša spolujazdkyňa.
Triumph nezaháľal ani pri vývoji doplnkov a na Tiger Sport toho nájdete v ponuke naozaj dosť. Začnem batožinou a to systémom troch kufrov. Horný kufor kufor narástol na 55 l, má automaticky pripojenie na 12V a vnútri elektrickú zásuvku. Bočné kufre sa upevňujú na systém TDLS, ktorý umožňuje ich mierne nakláňanie do strán - oba kufre sú prepojené a nakláňajú a spolu. Kufre sa upevňujú do držiakov, ktoré nekazia celkový vzhľad zadnej časti motorky. Samozrejmosťou je ich farebné zladenie a uzamykanie kľúčom od motorky. Z ďalších doplnkov spomeniem padacie rámy, turistické plexi o 50 mm vyššie a o 20 mm širšie, kryty rukovätí, vyhrievané rukoväte, magnetický tankvak a tašku na sedlo.
Športovo zameraní jazdci môžu siahnuť po fajnovom titánovom výfuku Arrow s karbónovým zakončením, ktorý som tiež vyskúšal. Ušetríte 2,6 kg na hmotnosti a získate 1-2 koníky. Výfuk má homologizáciu a dodáva sa aj s úpravou palivovej mapy. Ďalej sú v ponuke CNC-čkom vyrezávané doplnky ako páčky spojky a brzdy, nádržky na brzdovku či držiak GPS. Turista ocení hlavný stojan, či komfortné alebo znížené sedlo, alarm, číry zadný svetlomet alebo systém na monitorovanie tlaku v pneumatikách.
Cestovné endurá sa v posledných rokoch vyprofilovali na také dve skupiny. Práve Tiger je jedných zo zakladateľov tých športovejších, ktoré prešli za roky cestu od Dakarom inšpirovaných endúr, k športovým bikom. Pokiaľ sa pozrieme na konkurenciu začnem motoricky podobným Versysom 1000 od Kawasaki. Aj keď má Versys o jeden vállec navyše je Tigru Sport dosť podobný, tiež má motorický základ v športovom naháči. Podobné sú aj výkonové parametre či hmotnosť. Versys má navyše v pronuke trakčnú kontrolu a voľbu palivovaých máp no priplatíte si v základe asi päť stoviek. Za konkurenciu môžeme považovať aj nový Caponord od Aprilie, bike poháňa dvojvalec, ktorý ma oproti Tigru navyše 150 kubíkov a tým pádom aj nejaké tie koníky a rovnako je prešpikovaný elektronikou. Cena Caponorda však ešte nieje známa.
KTM má v ponuke fajnové "turistické supermoto" SMT 990. Motor je tentoraz litrový dvojvalec, výkon za Tigrom mierne zaostáva, ale SMT útočí výbušnosťou dvojvalca a nižšou hmotnosťou. Za SMT si ale priplatíš viac ako liter. Ducati ma pripravenú rovnako novú Multistradu. Dvojvalec s 1200 kubíkmi valcuje všetkých bezkonkurenčným výkonom a Multa je prešpikovaná najmodernejšou elektronikou. Za toto našlapané povozeníčko si ale priprav takmer 16 000 EUR, čo je takmer štyri a pol litra viac ako stojí Tiger Sport. A na záver spomeniem ešte zaujímavosť v ponuke Hondy. Zo základom z populárnej VFR tu máme Crossrunner. V4-ka má len 800 kubíkov, ale napriek tomu až tak nezaostáva výkonom aby sme ho nemohli porovnať. Konkurovať bude hlavne o liter nižšou cenou akú má Tiger.
Tiger Sport je v prvom rade športovec. Mať ho len na "vyprdkávanie" krajinou, to sú podľa mňa vyhodené peniaze. Sú na trhu motorky pohodlnejšie, sú aj motorky viac "edvenčr", či také, s ktorými pôjdete okolo sveta. Ak ale vo vašej krvi koluje trocha benzínu a zistili ste, že jogurt patrí na okruh a na naháči vás to síce baví, ale chýba vám trocha pohodlia a ochrany pred vetrom, tak voľba športového cestovného "endura" môže byť priamo pre vás.
Tiger Sport vám dá slušný výkon, ktorý nekrotí za vás žiadna elektronika, skvelý povozok a tuhý rám, ukážkové brzdy a k tomu veľký balík praktických vlastnosti, ktoré vám spríjemnia cestovanie. Cez víkend môžete na šelme naháňať jogurty a potom kľudne naložiť vašu polovičku a tri kufre a vyraziť na dovolenku.
športový charakter, zábavná a dobre ovládateľná mašina, solídny plne nastaviteľný podvozok, nádherná zadná kyvka, ukážkové radiálne brzdy, úžitkové vlastnosti pre turistu | mechanická spojka má trochu ťažší chod, ostrejší uhol kolien (športovejší posed), pre turistu nízke sériové plexi, hlavný stojan za doplatok |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 5,3 l/100 km |
Objem nádrže | 20 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 283 km |
Cena motorky | 11 440 EUR |
Aktuálne nie sú známe ceny všetkých doplnkov, ale akonáhle ich dostaneme, doplníme ich do článku.
Nosič kufra topcase | nepotvrdená |
Kufor topcase | nepotvrdená |
Nosič bočných kufrov + kufre | nepotvrdená |
Kruty rukovätí | nepotvrdená |
Vyhriavané rukoväte | nepotvrdená |
Turistické plexi | nepotvrdená |
Tankvak | nepotvrdená |
Padacie rámy | nepotvrdená |
Výfuk Arrow | nepotvrdená |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Triumph.UK, Tomáš Hajduch - Awia
Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Triumph Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Kawasaki | Aprilia | KTM |
Model: | Tiger Sport 1050 | Versys 1000 | Caponord 1200 | 990 SMT |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Supermoto |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | Dvojválec, V 75° (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 1043 ccm | 1197 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. | 118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot. | 129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 4300 ot. | 102 Nm / 7700 ot. | 116 Nm / 6500 ot. | 97 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.7:1 | 10.3 :1 | 12 : 1 | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 71.4mm | 77 x 56 mm | 106 x 67.8 | 101 x 62,4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 150 mm | 167 mm | 160 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 300 mm | 320 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70ZR17M/C | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 250 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55ZR17M/C | 190/55-17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 196 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 239 kg | ||
Výška sedla: | 830 mm | 845 mm | 840 mm | 855 mm |
Rázvor: | 1540 mm | 1520 mm | 1565 mm | 1505 mm |
Dĺžka: | 2150 mm | 2235 mm | 2240 mm | |
Šírka: | 835 mm | 900 mm | ||
Výška: | 1310 mm | 1405 mm | 1456 mm | |
Svetlá výška: | 155 mm | 195 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 21 l | 24 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 283 km | cca 302 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | áno, v sérii | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | ABS v sérii Cena: 02/2013 11 440 EUR | V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp Cena 02/2013: 11 995,- EUR | Cena 08/2013: 14.890,- EUR | Cena 02/2013: 12 800,- EUR |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Triumph | Ducati | Honda |
Model: | Tiger Sport 1050 | Multistrada 1200 | Crossrunner |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | L-kový dvojvalec (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 1198.4 ccm | 782 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. | 150.0 k (110.3 kW) / 9250 ot. | 101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 4300 ot. | 118.7 Nm / 7500 ot. | 72.8 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.7:1 | 11.6 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 71.4mm | 106x67.9mm | 72 x 48 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 170 mm | 165 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 170 mm | 145 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70-R17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 245 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 180/55-R17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 196 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 224 kg | 240.4 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 850 mm | 816 mm |
Rázvor: | 1540 mm | 1530 mm | 1464 mm |
Dĺžka: | 2150 mm | 2130 mm | |
Šírka: | 835 mm | 799 mm | |
Výška: | 1310 mm | 1243 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 21.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km | 6.13 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 283 km | cca 263 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | ABS v sérii Cena: 02/2013 11 440 EUR | Cena: 02/2013 15 900 EUR | Cena 02/2013: 10 490,- EUR (vrátane ABS) |
Pridané: 25.02.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 34736 | Včera: 181769