Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.04.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9620 [Testy a predstavenia - Test]
Naháča Trident 660 sme otestovali ešte na jeseň, a cez zimu som odbehol do Portugalska, kde som na miestnych okreskách vyskúšal šikovné a toľko očakávané cestné enduro na rovnakom základe, Tiger Sport 660.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Obe novinky, teda Trident 660 aj Tiger Sport 660, majú úplne nový základ. Agregát pôvodom zo Street Triplov má nových 67 komponentov, a iné je aj vŕtanie a zdvih, aj celý charakter motora. Do malého športového cestného endura si lepšiu pohonnú jednotku ani nevieme predstaviť. Menej znalý človek by azda ani neuhádol, že naháč aj endurko sú vlastne súrodenci, veď Tiger Sport 660 má polokapotáž aj s vyšším plexi, riadne dva svetlomety, vyššie zdvihy, vyššie riadidlá, pohodlnejšie nastavovanie zadného predpätia, väčšiu nádrž a celkovo dospelejšiu stavbu, alebo napríklad integrované úchytné body pre bočné kufre a držiaky pre spolujazdca. Obutie zostáva čisto cestné, teda 120/17-17 a 180/55-17.
Pozri si aj moje čerstvé dojmy z Portugalska:
12.12.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6851 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Tiger Sport 660 na Portugalských okreskách - Tiger Sport 660 Je malá kompaktná motorečka veľmi dobre padne do ruky má však široké riadidlá ako na cestovnom endure a vďaka tomu sa veľmi dobré ovláda. Samotný prejazd mestom je veľmi komfortný aj vďaka vyšším zdvihom a tomu podvozku a ľahkej ovládateľnosti na 17 palcových kolesách. Video: Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku #shorts Motor má veľmi lineárny...
A ak ťa zaujíma aj naháč, tu je test:
27.02.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 8194 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Hádam ešte nikdy sme sa nevozili na toľkých úplne nových modeloch ako v uplynulom roku. Časť z nich si vynútili nové emisné normy, časť snaha značiek priblížiť sa širšiemu okruhu jazdcov. Úplne nový Triumph Trident 660 je jasným bojovníkom v triede stredných naháčov, ktoré si kupujú začínajúci jazdci vrátane žien, a mnohí z nich vo verzii pre vodičáky skupiny A2.
V meste je Tiger Sport kompaktná a hodne mrštná mašinka. Trojvalec má uhladený lineárny chod, takže počúva ako mačiatko, dá sa pekne dávkovať výkon na kľudnú jazdu v meste. Ochotne ťahá aj od spodných otáčok. Nízka hmotnosť a 17-palcové kolesá mu dávajú potrebnú obratnosť na prepletanie sa premávkou.
Vzpriamený a pohodlný posed dopĺňajú spätné zrkadlá s perfektným výhľadom vzad. Tiger môže byť skvelá mašinka na každý deň, aj dochádzanie do práce, avšak absenciu odkladacích priestorov treba vyriešiť ruksakom alebo ešte lepšie horným kufrom, kam by sa dala odložiť aj prilba a nákup cestou domov.
Zábavnosť Tigríka však prináša isté riziko, že cesta domov z práce nepovedie zrovna tou najkratšou trasou... Pretože mačiatko v sebe skrýva aj šelmu...
No a táto šelma sa prebúdza nad 6 000 otáčok trojvalca, ktorý si to doslova pýta. Vzhľadom na zdvihový objem motora je pre športovanie nutnosť sa držať v tomto pásme otáčkového spektra. Tu sa začína zábava, točenie motora sprevádzané peknou zvukovou kulisou, časté radenie a to, čo dáva tomu ten športový zábavný nádych.
Samozrejme, vzhľadom na segment sa nejedná o žiadneho prekoňovaného športovca, ale svižnú športovú motorku, na ktorej si skvele zajazdí nielen začínajúci jazdec. Tiger Sport verný svojmu menu a po vzore svojich predchodcov je nasmerovaný na cestu a to bez kompromisov, jazdiac na 17-palcových kolesách dospeláckych rozmerov: 120/70 ZR 17 (58W) a 180/55 ZR 17 (73W). Zdvihy na úrovni 150 mm sú vyššie ako na naháči, čo pomôže na rozbitých cestách, ale stále je to smerované na cestu. Podvozok, aj keď nemá možnosť nastavenia, je naladený práve na takú športovú jazdu. Za celý čas aj pri našej naozaj ostrej športovej jazde som podvozok nenachytal na hruškách. Tu ešte vyzdvihnem, že Tigrovi inžinieri dali do vienka hydraulicky nastaviteľné predpätie zadného tlmiča, čo je na turisticky zameranú motorku skvelá a v tomto segmente celkom nevídaná vec. Jazdec si tak ľahko pritvrdí zadné pruženie pre jazdu so spolujazdcom alebo batožinou.
Čo sa týka bŕzd, nenájdeme tu žiadnu raketovú vedu - vpredu je to dvojica veľkých kotúčov s dvojpiestikmi Nissin. Bez problémov sa ovládajú a dávkujú dvomi prstami a ľahkej motorke poskytujú dobrý brzdný účinok, ktorý sleduje systém ABS. Inak páčka brzdy je nastaviteľná, čo je tiež celkom fajn. Naopak, zadná brzda je hodne ostrá a musel som si zvyknúť ako ju dávkovať, pretože ABS malo hneď kopec práce. Určite tomu pomohlo aj to, že Tiger obsadený iba jazdcom má pri brzdení veľmi rýchlo odľahčený zadok. Zadná brzda bude mať viac práce pri plnom zaťažení dvojicou a batožinou.
Športový charakter motora tradične dopĺňa hladko fungujúca prevodovka. Je treba povedať, že pri ostrejšej jazde je potrebné kvaltovať naozaj často. Tu športovo založeného jazdca poteší možnosť priplatiť si za quickshifter, čo tiež nie je v tomto segmente samozrejmosť.
Turistika je automaticky v popise práce každého Tigra od Triumphu. Ak neuvažuješ o jazde v teréne, si tu správne. Posed vzpriamený a pohodlný, predné plexi aj v sériovom stave veľmi účinné, a čo je hlavné, ľahko, bez náradia a jednou rukou aj za jazdy výškovo nastaviteľné... Tu by si mohlo brať viacero konkurentov príklad.
Z Tigra je perfektný rozhľad a to vrátane zrkadiel. Na pohodovú jazdu sa dá využiť pradúci motor v stredných otáčkach, kedy sa bez problémov aj spotrebou dostaneš pod 5 litrov na sto. Dojazd tak hravo dosiahne 250 - 300 km. Aj keď je to pomerne kompaktná mašinka, v pohode komfortne odvezie dvojicu na cestách za dobrodružstvom.
Veľmi dobrá je aj výbava od LED osvetlenia, cez elektroniku ako palivové mapy, ABS a trakčnú, ktoré prispejú k bezpečnosti až po farebnú prístrojovku s možnosťou konektivity. Turista ocení aj prípravu na bočné kufre, teda držiaky zakomponované elegantne do podsedlovky. Už menej ocení to, že za praktický zadný nosič si musí priplatiť. Kufor je tradične príplatková výbava, ale nosič sa dá na motorke využiť častokrát aj bez neho. Na druhej strane super vec je hydraulické nastavovanie predpätia vzadu, ktoré je súčasťou sériovej výbavy.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Plusy, mínusy, Video a Technick=e parametre
Pridané: 07.04.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 133560 | Včera: 134743