Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8261 [Testy a predstavenia - Test]
Dať do akéhokoľvek porovnávacieho testu ultrauniverzálne GS je akoby ortieľom pre zvyšné stroje. My sme k tomu všetkému mali verziu Adventure, ktorá je vďaka väčšej stavbe a nádrži doslova interkontinentálnym krížnikom. Na talianskej novinke V100 sme jazdili celú sezónu, pretože sme ju mali na dlhodobý test. Preberali sme si ju úplne novučičkú, absolvovali sme na nej zábeh, prvý servis, aj všetko čo s tým súvisí. Mali sme ju v plnej výbave, takže nám robila spoločníčku nielen pri bežnej práci, ale aj na dlhších cestách - vzali sme ju do Čiech, nespočetne veľakrát do rakúskych zákrut, a asi miliónkrát ako sprievodné vozidlo pri nakrúcaniach. A dobre nám s ňou bolo! Lenže aj tu je nejaké ale... ALE keď ku nej postavíš GS, veci sú zrazu trochu inak.
Ak by akýkoľvek iný výrobca postavil tak veľkú motorku ako GS Adventure, bola by ťažkopádna, tuhá, horšie ovládateľná. BMW však dospelo do bodu, kedy na veľkom GS Adventure dokáže jazdiť aj menej skúsený človek a nepríde pritom o nohy, ruky, či zdravie. Má milimetrovo presnú ovládateľnosť a všetko robí s ľahkosťou. A to keď spravia Adventure verziu z novej trinástkovej GS... Mutti!
Určite ti už napadlo, že postaviť V100 práve ku GS Adventure nie je práve rozumné, ale ako som písal vyššie, v tomto teste neporovnávame výhradne priamych rivalov, ale stroje sme vyberali podľa typov a zastúpenia. V100 má najbližšie k naháču, mohli by sme ju nazvať aj roadster. Adventure je GS a od GS zas nie je až tak ďaleko ku R 1250 RS, čo už teda priamy konkurent pre V100 určite je. A jej hendikep dokážeme aspoň trochu kompenzovať tým, že sme na nej lietali celú sezónu.
Bez nejakého väčšieho mučenia priznáme, že táto kompenzácia vé stovke nemala ako pomôcť. Ak by namiesto Advika stálo vedľa V100 napríklad to spomínané RS, slabšie stránky V100 by neboli menšie. Napríklad už len obyčajná manipulácia na mieste alebo v nízkych rýchlostiach - pri V100 je to niečo, čo veľmi nechceš absolvovať. O 16 kíl ťažšie a podstatne vyššie GS posunieš na parkovisku bez motora oveľa ľahšie. A potom sú tu praktické veci ako zbytočne zdĺhavé tankovanie V100, jej neochotu predrať sa mestom, ťažkopádny quickshifter, malý rajd a podobne.
BMW R 1250 GS je typický predstaviteľ adventure segmentu. Za roky evolúcie sa vypracovalo na motorku, ktorá je veľmi populárna práve preto, že má nízke ťažisko a hračkárske ovládanie. Aj v tejto Adventure verzii s obrovskou nádržou sa dá skvele manipulovať. Keď sa bavíme o asfaltovom jazdení, BMW sa drží svojho podvozku telelever a paralever. Táto dvojica absolútne filtruje všetko čo sa deje pod kolesami a minimum prejavov sa prenáša na samotného jazdca. To jazdenie sa mení na také jazdenie ako keby po koľajnici. Je to z týchto všetkých motoriek určite najpohodlnejšia mašina v zmysle pohodlia pre dvojicu jazdcov, najlepšia ochrana pred vetrom a dažďom. Naviac vie ponúknuť aj skvelú jazdy v teréne - aj keď na to na prvý pohľad nevyzerá. Skvelé vyvážená, so super ergonómiou jazdy v stupačkách, je to stroj, na ktorom som si užíval aj šotoliny.
Mandello je motorka, ktorú Moto Guzzi priniesla tento rok a hlavne preto, aby predstavila nový motor. Ten je absolútne iný ako sme boli zvyknutí u predchodcov. Moto Guzzi zachovala svoj pôvodný charakter a navyše mu dala neskutočnú športovosť, ktorá sa posúva u mňa až k nejakej Aprilii alebo dokonca až k Ducati. Mandello je typická Talianka, proste rozpráva taliansky a po slovensky nevie. Jazdec si musí na ňu trošku zvykať, je totiž veľmi svojrázna. Podvozok v Road režime je pohodlný no v zákrutách a pri športovej jazde sme si veľmi nerozumeli. Je ale elektronický a rýchle prepnutie do sport-u výrazne pomohlo. Potom už som sa nechal unášať nízkym letom tohto stroja, ktorý oveľa viac ako pomalé vracáky si užíva dlhé a tiahle zákruty. Mandello má v sebe veľkú dušu a veľkú charizmu a potrebuje jazdca, ktorý to vie oceniť. Ideálne jazdca, ktorý má skúsenosť talianskymi motorkami, a ktorý chce mať niečo, čo je absolútne netuctové.
BMW R 1250 GS | Moto Guzzi V100 Mandello | ||||
|
|
POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Tabuľkové hodnotenie, záver a video.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Moto Guzzi | BMW |
Model: | V100 Mandello | R 1250 GS |
Rok: | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | |
Kategória: | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1042 ccm | 1254 ccm |
Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 105 Nm / 6750 ot. | 143 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 72 mm | 102.5 x 76 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - R17 | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 280 mm | 276 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 - R17 | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 233 kg | 249 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1525 mm |
Dĺžka: | 2125 mm | 2207 mm |
Šírka: | 835 mm | 952.5 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | |
Spotreba paliva: | 4.7 l/100km | 4.75 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 271 km | cca 315 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | za príplatok |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok, USD vidla | za príplatok vypletané kolesá |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena: 15 699 eur, verzia S 17 999 eur (1/2024) | Cena: od 16 800 eur (2/2021) Variabilné časovanie ventilov ShiftCam |
Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 90910 | Včera: 245977
Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.