Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.04.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7809 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Rocketa, motorku s najväčším sériovo vyrábaným motorom, sme testovali takpovediac nedávno, ibaže teraz sme dostali cestovnejšiu verziu GT. V istom smere je aj krajšia, a celkom určite praktickejšia. Lúčilo sa nám s ňou ťažko, veď dvaapollitrový motor nemáš medzi nohami každý deň...
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Rozdielov medzi "naháčovskou" verziou R a týmto GT nie je veľa - už len písmená GT naznačujú cestovnejšie zameranie, a tomu zodpovedajú aj prvky navyše: pohodlnejšie sedlo pre spolujazdca aj s opierkou, predkopnuté stupačky, pohodlnejšie riadidlá a teplé ruky, teda vyhrievané rukoväte. Plus jedna čisto estetická, ale nadmieru luxusná záležitosť, a to zadné koleso s plochami kovovej farby, ktoré krásne kontrastujú s čiernym zvyškom. Dokonale to zvýrazňuje letmé uchytenie.
Rocket je sám osebe pojem, ktorý si v motocyklovej encyklopédii zaslúži vlastnú kapitolu, veď aha:
Inak pohotovostná hmotnosť ľahko cez 300 kg neznie až tak zle, pretože predchodca mal presne o 40 kg viac :) Len na samotnom motore vývojári ušetrili 18 kg. Aj s touto hmotnosťou má Rocket zrýchlenie z nula na 100 km/h za 2,8 sekundy, bratm.
Triumph vyrába aj špeciálne edície Rocketa s názvom 221, ktoré odkazujú na ten brutálny krúťak. Veľké číslo 221 majú priamo na boku nádrže. Pri všetkej skromnosti si nespomínam na motorku, ktorá by sa tak ostentatívne chválila nejakým parametrom. Klobúk dole! Mimochodom, taká porcia zabezpečí, že na šestke prejdeš od neuveriteľných 1 400 otáčok až po červené úplne všetko. A ani pritom veľmi nezáleží, že či na Rockete vtedy sedíte dvaja alebo či sú cesty kopcovité.
07.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 13045 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Motorka mnohých superlatívov, majestátny Rocket, sa vracia po niekoľkoročnej "emisnej" pauze. Ľahší, krajší a silnejší než kedykoľvek predtým. A musíme uznať, že ohúril aj nás, čo sme vyskúšali už stovky strojov...
Ako sme sa presvedčili už na verzii R, Rocket má rád aj zákruty a drsnejšie zaobchádzanie. Ani predkopnuté stupačky gétečka nechytíš v náklone len tak, len si prosím daj bacha na pravú ruku vo výjazde, lebo aj napriek všetkej možnej elektronike vrátane náklonovej sa zadok pri zrýchľovaní dokáže odtrhnúť. Tomu sa pri toľkých newtonmetroch nemôžeme čudovať :) Sme radi, že páni v Hinckley nespravili Rocketa ako nejakého jednoúčelového dragstera, ale že má podobný charakter ako ostatné modely, teda že je to skutočná motorka pre normálnych vyjazdených chlapov a nie instagramových rýchlokvasených influencerov.
Nuž a GT ide ešte ďalej, lebo pridáva isté pohodlie. Žena ti už nebude nadávať, že vzadu sa nedá sedieť, a vďaka opierkeEšte raz spomeniem to zadné koleso, ktoré len pridaním kovových plôch nielenže opeknelo o 235 %, ale aj nekonečne zvýraznilo zadok motorky s letmým uchytením kolesa. Přitom taková blbost, niekto by povedal. Triumph má extra dotiahnuté detaily - aj náboj zadného kolesa je krásny, motor je doslova dizajnový kúsok, prístrojovka je ako z učebnice Tvoríme dokonalú motocyklovú TFT obrazovku.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Rocket 3 GT |
Rok: | 2022 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 2458 ccm |
Max. výkon: | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 221 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 110.2 x 85.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 107 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 150/80-V 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm |
Pneu vzadu: | 240/50 R16 V |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 291 kg |
Výška sedla: | 773 mm |
Rázvor: | 1677 mm |
Dĺžka: | 2500 mm |
Šírka: | 889 mm |
Výška: | 1065 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | 47mm USD Showa |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: 23 595 eur (4/2022) |
Pridané: 18.04.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 78027 | Včera: 132917