Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.08.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4173 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Marek Malatinec, manažér motocyklového oddelenia v BMW Motorrad a aj správny chlap a motorkár, nás pozval na raňajky, obed a jazdy po pekných zákrutových cestách. A podhodil nám aj nejaké tie zákulisné informácie!
Text a foto: Peter Fischer
Na výber sme mali niektoré modely z kategórie heritage (R 18 First Edition alebo Classic či R NineT), plus takpovediac všetky modely a verzie GS, a to v jubilejnej čierno-žltej farebnej kombinácii. Je len málo modelov, ktoré sa vyrábajú 40 rokov, a zároveň je veľmi málo modelov, ak vôbec nejaké, ktoré by sa tú dobu boli úspešnejšie než GS. V tomto smere zaslúžene všetky klobúky dolu.
Zo spomínanej flotily som si vybral stroj, na ktorom mám najazdené najmenej, a ktorý je zďaleka najštýlovejší - áno, R 18 v základnej verzii First Edition. Testík tohto majestátneho kusu železa sme vám už priniesli:
11.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 15025 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Je dosť možné, že keby bežný motorkár niekde na ceste na sekundu zazrel novú R 18, pomyslel by si, že to bol skutočný veterán, a nie novinka napchaná modernými technológiami.
Veru, Advíky som nechal tak a siahol som po najväčšom boxeri. S touto dámou mám repete, a to veľmi rád; tie obrovské valce, čo jazdec vidí pred svojimi nohami keď sklopí zrak, to je niečo neskutočné! A návykové je aj pridávanie plynu - trebárs aj vtedy keď to vôbec nie je potrebné - pretože ten zvuk, s akým sa oprú obrovské valce do výfukov, ten je ako z planéty, na ktorej nemajú hlukové normy. Na voľnobehu je R 18 tichučká (ale aspoň riadne vibruje, ako sa na takýto stroj patrí, a aj sebou riadne šklbne doľava pri prehrabnutí plynu na voľnobehu), na jej najlepší zvukový prejav jednoducho treba mať nejakú dynamiku a riadne otočiť plynom.
R 18 má takú zotrvačnosť, že niekedy som si myslel, že po ubratí plynu hádam ani nespomaľuje, ale iba nerušene plachtí. Nuž a 158 Nm pri 3 000 otáčkach? Ehm, za celý deň som sa k takým vysokým otáčkam nedostal. Šestka sa s mohutným bublaním dokáže rozmotať aj z 1 500 otáčok, štvorka aj z 1 300. Keď dáš pri takýchto točkách full gas, budeš mať pocit, že vedľa teba štartuje dvojplošník. A to hovoríme o sériových výfukoch! K tomu si prirátaj také tie pravé mechanické vibrácie, čistá radosť. Trasie sa tu všetko a najviac je to vidieť na odpruženom budíku. Ten je inak analógový, s krásnou retro grafikou a iba malým monochromatickým displejom.
Za prepracované detaily na R 18 si BMW zaslúži hádam aj Nobelovu cenu. Všetko je tu krásne a všetko je tu veľké; už len páčky na riadidlách sú obrovské, a čo ešte ten zreteľný nápis BERLIN BUILT (postavené v Berlíne), čo tie detaily na motore!
V závere testu R 18 som napísal: Nie je ťažké predstaviť si nemeckého vojaka na R 18, že? To znamená, že zámer podobať sa na R5 vyšiel. R 18 je kus neskutočne krásnej motorky, ktorá na históriu odkazuje nielen dojímavými detailami, ale aj celkovým autentickým pocitom z jazdy. Tie jej vibrácie a prejav budeš milovať. A tých jej detailov sa nebudeš vedieť nabažiť, až si do garáže zabezpečíš nový gauč.
Popri základnej R 18 First Edition (ktorá sa bude od budúceho roka volať Pure), už istý čas funguje aj Classic s vyšším plexi, balónovitejším obutím a bočnými brašnami, a len pred niekoľkými dňami ku nim pribudli aj Bagger a cestovateľská plnka Transcontinental. Tieto verzie majú 10,25-palcovú farebnú prístrojovku s krásnymi štyrmi analógovými budíkmi nad ňou, ale čo je zaujímavejšie, majú audiosystém od spoločnosti Marshall. Tá sa už zopár dlhých rokov venuje ozvučeniu, primárne gitarovým aparátom, a celkom určite zo svojej fabriky nevypustia nič, s čím by neboli spokojní na 200 %. Transcontinental v plnej verzii ozvučenia má 6 reproduktorov a subwoofer. Fúha, už sa neviem dočkať, keď si tam pustím svoju obľúbenú muziku :)
Svoju obľúbenú muziku nespomínam len tak zo srandy; mali by sme byť jednými z prvých novinárov, ktorí novú Transcontinental vyskúšajú. Tešiť sa môžete aj na test nového R 1250 RT, mali by sme stihnúť aj S 1000 R, a ak všetko klapne, tak aj M 1000 RR.
30.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6002 [Novinky - Predstavujeme]
Je celkom logické, že zo svojej majestátnej R18 spraví BMW niekoľko verzií. Práve prichádza tá najveľkolepejšia - R18 Transcontinental.
Nie je nijakým tajomstvom, že všetky modely K 1600 spĺňajú iba Euro 4, čiže v blízkom čase môžeme v rámci refrešu na Euro 5 očakávať aj určité dizajnové a výbavové vylepšenia. Môj skromný tip je, že budú v duchu zmien aké podstúpilo R 1250 RT, a ako sme pri BMW zvyknutí, určite prinesú aj niečo nezvyčajné, dych vyrážajúce.
Marekovi ďakujeme za pozvanie a prajeme množstvo obchodných úspechov!
Servisný interval | asi 10 000 km, ale ventily sa nastavujú skrutkami |
Spotreba | to je jedno |
Objem nádrže, z toho rezerva | nie veľa |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | aj to je jedno, skôr zastavíš na cigu |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h | málo / trochu viac / nie veľa |
Cena motorky | takmer 23 litrov, ale neoľutuješ |
Vyhrievané rukoväte | 222 eur |
Spiatočka | 978 eur |
Asistent rozjazdu do kopca | 101 eur |
Alarm | 236 eur |
Sada pre spolujazdca | 252 eur |
Plošiny na nohy | 151 eur |
Náklonové svietenie | 394 eur |
Text a foto: Peter Fischer
Za pozvanie ďakujeme spoločnosti BMW Motorrad Slovensko.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | BMW | BMW |
Model: | R 18 | R 18 B | R 18 Transcontinental |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1802 ccm | 1802 ccm | 1802 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 158 Nm / 3000 ot. | 158 Nm / 3000 ot. | 158 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.6:1 | 9.6:1 | 9.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 107.1 x 100 mm | 107.1 x 100 mm | 107.1 x 100 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHV (4V) | OHV (4V) | OHV (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 90 mm | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R 19 | 120/70 R 19 | 120/70 R 19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 180/65 B16 | 180/65 B16 | 180/65 B16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 345 kg | 398 kg | 427 kg |
Výška sedla: | 690 mm | 720 mm | 740 mm |
Rázvor: | 1731 mm | 1731 mm | 1731 mm |
Dĺžka: | 2440 mm | 2560 mm | 2640 mm |
Šírka: | 964 mm | 964 mm | 1040 mm |
Výška: | 1126 mm | 1126 mm | 1126 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 24 l | 24 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 214 km | cca 327 km | cca 327 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | za príplatok | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | za príplatok | |
Audio systém: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Spiatočka: | za príplatok | za príplatok | |
Iná výbava: | vypletané kolesá | bočné kufre | bočné kufre a topcase |
Poznámka: | |||
Poznámka: | EURO 5 Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami. Cena 09/2020: 22 490 EUR | Cena 04/2022 od 27 300 EUR | Cena 04/2022 od 28 590 EUR |
Pridané: 03.08.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 211062 | Včera: 172351