Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.08.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7206 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Jedna z najpoučnejších vecí, ktoré môže motonovinár zažiť, sú rozhovory s vývojármi motoriek. Pri Sportsteri S sme opäť mali možnosť ich vyspovedať, a teda poľskí motokolegovia Američanov vôbec nešetrili. Je nám asi všetkým jasné, že s novým motorom Revolution Max prídu aj iné modely, a to celkom určite aj s nižším objemom, veď si stačí spomenúť na projekt Bronx. PR manažér sa vykrúcal, nemohol nám povedať nič na istotu, ale medzi riadkami potvrdil, že platforma je modulárna a že prídu aj ďalšie modely. Zaujímavé je aj písmeno S za názvom Sportster, čo môže naznačovať, že príde aj nižšia verzia.
Američania nám porozprávali aj o výzvach na európskom trhu, ktorý je vo všeobecnosti pre všetkých výrobcov motoriek najzložitejší. Nie je nijakým tajomstvom, že starý rad Sportster skončil práve pre emisné euronormy, aj keď to Harley-Davidson nemusel robiť práve teraz, pretože americké alebo ázijské normy sú miernejšie. Každopádne sa máme na čo tešiť, podľa poloúsmevov a vykrúcania sa pánov z fabriky je jasné, že príde ofenzíva ďalších zaujímavých modelov.
Už som spomínal, že typovo je najbližším rivalom Sporstera S najskôr Ducati Diavel, pokojne stačí aj v základnej verzii. Samozrejme, Ducati ponúka značne väčšie stádo koní, 240 gumu vzadu, kopec elektroniky a ešte viac športovosti, využiteľnej celkom bez obáv aj na okruhu. Stojí však o takmer päťtisíc eur viac.
Komu by ani to nestačilo, môže siahnuť po Triumphe Rocket 3 R, masívnom trojvalci so 165 koňmi. Áno, má raz taký objem motora ako ostatné spomínané stroje, ale okrem lokomotívoidného krúťaku to na ňom nijako nevidno. Stojí presne o 7 000 eur viac než Sportster S.
Silným protihráčom je aj Indian Scout s o niečo slabšími parametrami než Sportster, aj s o niečo klasickejším vzhľadom a nie až takou dravosťou. Je zhruba o šesť stoviek lacnejší než Harley-Davidson.
Nedá mi nespomenúť aj značku, ktorú by sme tu veľmi nečakali, ale ktorá priniesla stroj namierený presne proti Harleyu a Indianu - Honda Rebel 1100. Má až úsmevne neporovnateľné parametre, ale boduje najmä nízkym sedlom, vzhľadom a cenou o 5 100 až 5 700 eur nižšou než Harley-Davidson a Indian.
Harley-Davidson s novým Sporsterom S perfektne nadviazal na dizajnovú líniu Fat Bob, na ktorú mal určite pozitívne ohlasy. Nový motor poladil presne tak, aby Sportsteru dodal tie pravé gule; a teda musím potvrdiť, že Sporster S sa derie dopredu riadne. Jeho cena začína na 15 240 eurách. Sportster S, prajeme ti veľa úspechov a tešíme sa na ďalších súrodencov!
imidž a štýl, neskutočná dynamika | chýbajúci quickshifter |
Servisný interval | 8 000 km |
Spotreba (oficiálna) | 4,9 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 11,8 l (2,8 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 180 km |
Cena motorky | od 15 240 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Alessio Barbanti, Harley-Davidson, Peter Fischer
Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe.
Foto: | |||||
Pridaj obrázok |
|||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Harley-Davidson | Ducati | Indian | Triumph | Honda |
Model: | Sportster S | Diavel 1260 | Scout | Rocket 3 R | CMX1100 Rebel |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2020 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2020 | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Naháč | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1252 ccm | 1262 ccm | 1130 ccm | 2458 ccm | 1084 ccm |
Max. výkon: | 122.4 k (90.0 kW) / 7500 ot. | 159.1 k (117.0 kW) / 9500 ot. | 101.3 k (74.5 kW) / ot. | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. | 87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 127 Nm / 6000 ot. | 129 Nm / 7500 ot. | 98 Nm / 6000 ot. | 221 Nm / 4000 ot. | 98 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 | 13.0:1 | 10,7:1 | 10.8:1 | 10,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 105,0 x 72,3 mm | 106 x 71.5 mm | 99 x 73,6 | 110.2 x 85.9 mm | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | remeň | reťaz | remeň | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 92 mm | 120 mm | 120 mm | 230 mm | |
Zdvih vzadu: | 51 mm | 130 mm | 107 mm | 220 mm | |
Brzdy vpredu: | jeden kotúč | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 298 mm | 320 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 160/70R17 | 120/70-ZR17 | 130/90-16 | 150/80-V 17 | 130/70B18 M/C |
Brzdy vzadu: | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 265 mm | 298 mm | 300 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/70R16 | 240/45-ZR17 | 150/80-16 | 240/50 R16 V | 180/65B16 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 220 kg | 218 kg | 291 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg | 244 kg | 244 kg | 223 kg | |
Výška sedla: | 753 mm | 780 mm | 635 mm | 773 mm | 700 mm |
Rázvor: | 1518 mm | 1600 mm | 1562 mm | 1677 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2264 mm | 2235 mm | 2311 mm | 2500 mm | 2240 mm |
Šírka: | 843 mm | 860 mm | 880 mm | 889 mm | 853 mm |
Výška: | 1089 mm | 1192 mm | 1207 mm | 1065 mm | 1115 mm |
Svetlá výška: | 93 mm | 120 mm | |||
Objem nádrže: | 11.8 l | 17 l | 12.5 l | 18 l | 13.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.4 l/100km | 6 l/100km | 4.9 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 180 km | cca 236 km | cca 156 km | cca 208 km | |
Servisný interval: | 8000 km | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 8000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Automatická prevodovka: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | 47-mm USD Showa | nastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 8/2021: od 15 240 eur | Cena 8/2021: od 19 990 eur Ducati Wheelie Control Evo (DWC), Ducati Power Launch Evo (DPL), Hands-Free | Cena 8/2021: 15 090 eur | Cena 8/2021: od 22 295 eur | Cena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur DCT 233 kg EURO 5 |
Pridané: 26.08.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 171019 | Včera: 118765