Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.04.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10863 [Testy a predstavenia - Test]
Len dve sezóny rezala zákruty tohto sveta šikovná Honda CB650R v "euroštvorkovej" verzii, a keď už ju museli upraviť na Euro5, pribalili aj zopár praktických vylepšení. Jediný štvorvalcový naháč v triede so stredným objemom, to je CB650R, mňam mňam!
Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Matej Mularčík, Viktor Fischer
Keď prižmúrime oči, CB650R v sebe nesie niečo z legendárneho Horneta. Ten bol o máličko výkonnejší, ale keď počas jazdy na CB650R privriem oči, nezistil by som, že nesedím na Hornete. Trochu predklonená pozícia, výborný zvuk, krásne točivý motor, čo viac si priať!
Určite je veľa motoriek vhodnejších na modernizáciu, ale CB650R ju dostala už po spomínaných dvoch rokoch svojej existencie. Ide skôr o praktické záležitosti:
Celý názov novej vidlice je Showa Separate Function Fork - Big Piston. Každý teleskop plní inú funkciu, vďaka čomu môže byť v jednom väčší piest (big piston), ktorý tlmí jemnejšie. Oproti predošlej generácii sa mi sériové nastavenie zdá byť o máličko tuhšie, ale to sa na CB650R hodí. Dá sa na ňom jazdiť naozaj športovo s patričnou a nijako neosekanou zvukovou kulisou. Kým všetky kusy na oficiálnych fotkách mali obuté Metzeler Roadtec 01, my sme schytali nový kus s krásnymi Dunlop Sportmax D214, juch! Už len to svedčí o zameraní.
Viem, opakujem sa, ale športovanie CB650R vždy išlo. Krásne vyrezáva zákruty, motor sa necháva vytáčať a aj počuť, radosť jazdiť. Pre nás, čo sme ešte stihli zažiť zlatú éru japonských štvorvalcov, je to balzam na dušu. Prejavom mi pripomína CBR600RR, ktorá sa dnes do Európy už nevozí.
Pochváliť musím aj kvalitné spracovanie. CB650R sa skladá v Thajsku a na celom stroji sa nedá nájsť milimeter, ktorý by sem nejako nepasoval. Zadný chvost je teraz dokonca vystužený hliníkovými pásmi a je dizajnovo aj fabricky perfektne vychytaný.
Predošlej generácii sme vyčítali slabo čitateľnú prístrojovku. Keď som si v tlačových materiáloch prečítal, že v rámci inovácie bola upravená, potešil som sa, že určite sa to zlepší. Lenže... Naživo som hneď pochopil, že nič revolučné sa nedeje. Je príliš lesklá, odráža sa od nej svetlo a na slnku je stále málo zreteľná. Pribudol však indikátor preradenia vo vysokých otáčkach.
Pod sedlom spolujazdca je odteraz aj USB-C zásuvka. Je trochu neprakticky zahataná, ale keď si do nej vsunieš kábel a necháš ho pod sedlom, máš to poriešené. Na našej testovačke sme mali príplatkový kryt sedla, resp. náhradu za sedlo - buď máš kryt, a sedlo necháš doma, alebo naopak. A mali sme aj quickshifter, ktorý za každých okolností môžeme iba odporučiť.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Pridané: 27.04.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 201629 | Včera: 208347