Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8585 [Testy a predstavenia - Test]
Katana už keď prišla na trh tak svojím výrazným dizajnom vytŕčala spomedzi všetkého ostatného. Dnes prichádza v novej reinkarnácii s nabrúsenou modernou technikou a krásnym retro vzhľadom. Aká je?
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Suzuki a Tomáš Hajduch - Awia
V roku 1981 sa zrodil vtedy najrýchlejší sériovo vyrábaný bike s nezameniteľným dizajnom – Suzuki Katana – 111 koní, 97 Nm a 243 kg. To bol zrod legendy. Na báze Katany sa stavali superbiky, pretekali na okruhoch a fanúšikovia sa im venujú dodnes. Katana sa tešila veľkej popularite po celom svete. Jej dizajn sa stal ikonou a je nezameniteľný.
27.03.2002 - maco Čitatelia: 26930 [História]
Chcel by som všetkým čitateľom priblížiť ako vznikla modelová rada GS a GSX začiatkom 70-tych rokov, ktorá vlastne celkom ani nezanikla, pretože predstavením modelu GSX 1400 v roku 2001 trvá doteraz.
24.04.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 7492 [Novinky - Oznam]
Za účelom účasti na 4-hodinovom vytrvalostnom preteku Endurance Legends, ktorý sa bude tento rok konať 6. - 7. mája v Donington parku, si tím Suzuki Classic vybral a upravil vskutku zaujímavý stroj - legendárnu Katanu. Mrkni si fotky, ktoré zachytávajú výsledok ich práce: spojenie klasických detailov s trochou, ale fakt iba trochou modernosti.
24.04.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 7492 [Novinky - Oznam]
Za účelom účasti na 4-hodinovom vytrvalostnom preteku Endurance Legends, ktorý sa bude tento rok konať 6. - 7. mája v Donington parku, si tím Suzuki Classic vybral a upravil vskutku zaujímavý stroj - legendárnu Katanu. Mrkni si fotky, ktoré zachytávajú výsledok ich práce: spojenie klasických detailov s trochou, ale fakt iba trochou modernosti.
Dnes tu ale máme rok 2019 a nové prevedenie Katany. Dizajnovo sa pochopiteľne podobá na tú prvú z roku 1981. Pekný detail je nápis Suzuki na nádrži starým fontom veľkými písmenami. Motor má výkon 148 koní, trojstupňovú trakčnú kontrolu, ABS s brzdami Brembo, pomocníka Low rpm assist. Svetlomet je hranatý ale s LED technológiou, podvozok plne nastaviteľný od KYB a pneumatiky 120/70 R17 a 190/50 R17. Jednoducho povedané moderná technika so vzhľadom z 80-tych rokov.
Katana má dizajn založený na ostrých hranách a líniách. Je hodne moderný a divák na nej nájde naozaj veľa pekných detailov ako zadný blatník upevnený priamo na kyvke, legendárna Katana logo so samurajským mečom, dvojfarebné sedlo, logo alebo nápis Katana na rôznych miestach biku a aj na prístrojovke. Jednoducho sa tu pekne vyhrali s detajlami. Katana má rozhodne ten typ dizajnu, že buď sa ti páči a si totál na mäkko, alebo ťa vôbec nezaujme. Rozhodne v mori dnešných naháčov poriadne vytŕča z davu a je jedinečná. A to je len dobre.
Technika čo sa motora týka pochádza zo Suzuki GSX-R 1000 K5 teda z roku 2005. Motor bol samozrejme preladený pre potreby naháča. Rám je hliníkový, rovnako ako robustná zadná kyvka. Podvozok plne nastaviteľný od firmy KYB a prémiovú výbavu dopĺňajú aj brzdy od Bremba. Skvele vyzerá aj LCD prístrojovka.
Katana je ten typ motorky, že na živo vyzerá priam neskutočne – čo nie vždy fotky vedia zachytiť – a tak máte chuť hneď ísť jazdiť. Na to že to je liter pôsobí hodne kompaktným dojmom, zadná podsedlovka je krátka a to aj vďaka tomu, že blatník je na kyvke. Posed je typický naháčovský, mierne prikrčený, športový, ale stále hodne komfortný. Katana je na pocit ľahká motorka, s ktorou sa super manévruje už na mieste – nakoniec aj pohľad do tabuľky to potvrdzuje, keď plne natankovaná váži len 215 kg.
Motor je skvele naladený, už od 2000 otáčok má neskutočne zamätový chod. Čo je ale lepšie, že už od spodných otáčok má aj veľkú ochotu ťahať, teda nie je problém si tam nechať aj paťku – šestku a kľudne aj v týchto otáčkach obiehať. Je to veľmi pohodlné a aj návykové.
Katana nemá palivové mapy – čo mne plne vyhovuje, pretože aj tak vždy skončím pri tej najsilnejšej :-) Trojstupňová trakčná kontrola je taká, že som o nej celý deň ani nevedel a to napriek tomu, že sme aj zmokli a jazdili v daždi. Iba sem tam som si všimol bliknúť kontrolku trakcie, ale tu sa tak presne a citlivo dávkuje výkon, že by ju hádam nebolo ani treba. Samozrejme 148 koní je už stádo, ktoré je treba krotiť a tak je dobre, že tu táto fičúrka je.
Motor má, ale aj svoju druhú tvár a to je to, kvôli čomu si nadšenec športovej jazdy Katanu kúpi. V jej útrobách je schovaný poctivý superbike. Keď pustíš otáčky hore tak sa začnú diať veci a svet okolo teba začne byť výrazne rozmazaný. Niekedy sa mi ani nechcelo veriť, koľko sme po tej Chorvátskej magistrále jazdili. Športová jazda v zákrutách to je to na čo táto motorka vznikla. Neuveriteľne ľahká a presná ovládateľnosť, super ergonómia, malá nízka nádrž, to všetko prispieva k tomu, že sa vieš prikrčiť a veselo presadať zo strany na stranu. Brzdy sa ovládajú doslova pohladkaním páčky a radiálne štvorpiestiky od Bremba ukážkovo spomaľujú. No a potom už len ťahať za plyn a užívať si to široké pásmo otáčok až niekde k 11-tisíc otáčkam – po obmedzovač.
Asi jediné čo mi v duchu dnešnej doby pri športovej nakladačke chýbalo bol obojsmerný quickshifter. Ten zatiaľ nie je v ponuke, ale viem si predstaviť ako by to krásne fungovalo a aká by bola zvuková kulisa pri dobrzďovaní do zákruty a radení dva dole. Prevodovka je tu však úplne bezproblémová, veľmi presná a radenie bez spojky hore šlo ako po masle.
Veľmi pekne je tu spravená aj prístrojovka. V duchu modelu na nej nesmie chýbať logo Katany, ktoré vás privíta po otočení kľúčika. Je veľmi prehľadná, dokonca čiastočne farebná s bielymi číslicami na čiernom podklade a má matné krycie sklo, vďaka čomu je super viditeľná za každých okolností bez odleskov.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 09.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53254 | Včera: 237917