Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.03.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11313 [Novinky - PR článok]
Keď Suzuki priviedla na trh najnovšiu verziu modelu V-Strom 1000, upreli sa naň hádam všetky oči, čo majú čo dočinenia so svetom adventure motocyklov.
Výsledkom toho bolo množstvo testov a recenzií, ktoré sa viac menej zhodli v tom, že nový V-Strom je podarená motorka. Avšak stále na nej bolo čo vylepšiť a tak prišli na rad odborníci z firmy Touratech a pustili sa do úprav, aby sa zo Suzuki V-Strom 1000 stal skutočný, odolný adventure bike.
Novú Suzuki V-Strom 1000 poháňa dvojvalec do L o objeme 1037 ccm, motor je samozrejme chladený kvapalinou a má elektronické vstrekovanie paliva. Milovníci takýchto dvojvalcov budú určite súhlasiť s tým, že motorke dodáva športový charakter, pričom je dostatočne silný aby poslúžil ako ťahúň adventure motocykla. Pekný zvuk je len plusom, ktorý ulahodí uchu.
Ibaže nová Suzuki V-Strom 1000 v sériovom stave jasne ukazuje svoje nedostatky, pokiaľ by ste s ňou chceli brázdiť iné, než kvalitne vyasfaltované cesty. Aj preto Touratech ako prvý na svete vybavil Suzuki V-Strom 1000 všetkým potrebným pre adventure mototuristiku a jeho výrobky boli hneď otestované na náročnej ceste naprieč Severnou a Južnou Amerikou. Na túto cestu sa vydali Claudia a Mirko Nagler v projekte 2AR (2 auf reisen – dvaja na ceste), kde na dvoch Suzuki V-Strom 1000, plne vybavenými doplnkami Touratech, prekonali rôznymi cestami a necestami vyše 45.000 km.
Prvoradá bola ochrana samotného motocykla. Na Suzuki V-Strom 1000 sa stačí iba pozrieť a je hneď jasné, že potrebuje poriadnu ochranu motora. Odbitý trčiaci olejový filter, by znamenal rýchly koniec akejkoľvek expedície. Preto sa na ochranu tejto časti použilo to najlepšie čo bolo k dispozícii, inovatívna ochrana spodku motora s plastovou lyžinou. Touratech nechcel upustiť od raz zavedených štandardov ochrany motora, a preto, aj napriek úzkej stavbe motora, vytvoril kryt, ktorý využíva všetky inovatívne riešenia pre 100% ochranu motocykla.
Nechýbajú však ani robustné nerezové padacie rámy s 2mm hrubými stenami rúrok o priemere 25 mm, ktoré sú navrhnuté tak, aby pri páde rozložili silu nárazu na čo najväčší priestor, teda rovnomerne na obe strany motocykla. Padacie rámy Touratech na Suzuki V-Strom 1000 fungujú doslova ako klietka spevňujúca celý motocykel.
Rýchlo odnímateľná mriežka ochraňujúca predný svetlomet, či mreža chrániaca rebrá rozmerného chladiča a ostatné menšie kryty doplňujú celkovú ochranu Suzuki V-Strom 1000, aby mohla spoľahlivo slúžiť na cestách aj po prekonaní menších či väčších pádov.
Pokiaľ sa bavíme o turistických motocykloch, zvlášť adventure motocykloch, ich neoddeliteľnou súčasťou je odkladací priestor pre transport batožiny. Málo ktorá motorka vychádza z výrobnej linky s tým, že je schopná previesť väčší objem batožiny. Suzuki V-Strom 1000 nie je výnimkou a preto na ňu Touratech namontoval úctyhodný úložný priestor.
Základom je systém hliníkových kufrov Zega (Zega Pro, Zega Pro2, Zega Mundo) upevnený na Suzuki V-Strom 1000 pomocou masívnych nosičov kufrov z nerezovej ocele. Všetky systémy kufrov Zega vytvárajú základný úložný priestor, nutný pre spoľahlivý transport batožiny. V tomto smere je však nutná istá variabilita, nakoľko každý jazdec preferuje čosi iné.
Touratech vybavil Suzuki V-Strom 1000 aj celou radou rôznych vakov. Od kapsy na hrazdičku riadidiel cez tankvak, kapsy na padacie rámy, tašky na sedadlo spolujazdca po klasické doplnky batožiny ako lodný pogumovaný vak (rolka), rôzne kanistre, fľaše na vodu či lekárničku umiestnenú na zadnej strane kufra. Variabilita je veľká a Suzuki V-Strom 1000 je toho schopná uniesť skutočne veľa. Veď sa len pozrite na to ako sa na cestu vydali Claudia a Mirko.
Suzuki V-Strom 1000 sa v sérii považuje za dostatočne komfortný motocykel. Ale stále je čo vylepšiť. Veď napríklad taká ochrana rúk pred náporom vetra nebude isto na zahodenie a pri páde pomôže zabrániť zlomeniu páčok. Nuž a v kokpite svoj zmysel má aj hrazdička pre umiestnenie držiaku GPS, aby sa jazdec nemusel nepríjemne otáčať, keď sa chce na tento prístroj pozrieť.
Prídavné LED svetlomety zase zvýšia komfort a bezpečnosť pri jazde po tme, a široké stúpačky zasa zabezpečia lepšiu ovládateľnosť, pričom nohy jazdca nebudú tak namáhané tlakom. Na cestách ale aj na krátkych výletoch ja zase dobré mať istotu v tom, že si nik nenechá ako suvenír zátku pre napúšťanie oleja do motora. Uzamykateľná zátka je síce malým doplnok, no dodá nezaplatiteľný pokoj na duši.
A pre tých, ktorý to so Suzuki V-Strom 1000 myslia skutočne vážne, tu je podvozok Touratech Suspension, vyladený pre potreby adventure mototuristiky. Fajnšmekeri, ktorí si jazdu na Suzuki V-Strom 1000 chcú skutočne užiť, chcú sa na 100% spoľahnúť na jej podvozok, určite neobídu tento doplnok, ktorý je navrhnutý tak, aby doslova prežil samotnú motorku.
Suzuki V-Strom 1000 je počinom od tejto japonskej značky, ktorý konečne priniesol niečo skutočne nové v modelovej rade Suzuki. Jednoduchý motocykel, ktorý nepotrebuje ohúriť zvyšujúcim sa objemom motora, ale imponuje tým, ktorý hľadajú predsa len čosi menej zložité. Avšak ako každý stroj, aj Suzuki V-Strom 1000 má svoje medzery, ktoré však dopĺňa Touratech a zo Suzuki V-Strom 1000 tak vytvára skutočný adventure motocykel.
Kompletná sada doplnkov Touratech na Suzuki V-Strom 1000 v E-Shope Touratech Slovensko
Pridané: 09.03.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 12101 | Včera: 182550