Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 23356 [Testy a predstavenia - Test]
KTM nenecháva veľké jednovalce umrieť, legendárna LC4 vstupuje do novej éry a hneď v prevedení enduro aj supermotard. Silnejší motor, pokroková elektronika, prepracovaný rám, nádrž, nový dizajn...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: KTM.press, Tomáš Hajduch - Awia
Písal sa rok 1987 keď po 5 rokov trvajúcom vývoji uzrel svetlo sveta prvý motor LC4. Veľký jednovalec mal zdvihový objem 553 ccm a model niesol označenie 600 GS LC4. V roku 1994 sa do série dostáva prvá generácia Duke 620. LC4 motory sú stále stelesnením hrubej surovej sily, nemajú veci ako elektrický štartér či vyvažovací hriadeľ.
Postupne rástla kubatúra 640, 660, 690 od roku 1996 dostal Duke elektrický štartér v 1997 prišla prvá verzia Adventure. LC4 sa dostala aj na Dakar (KTM 660 R) a v rukách Fabriazia Meoniho v 2001 zvíťazila a odvtedy už 18 rokov túto značku nik na Dakare neporazil. Dnes má tento motor 32 rokov vývoja, výkon ako nikdy predtým a vďaka moderným technológiam aj prívetivý a hladší chod.
Oba modely prešli množstvom zmien počnúc novým rámom. Ten je vpredu pri krku riadenia štíhlejší vďaka čomu majú stroje lepší rejd. Palivová nádrž je stále vzadu a aj keď to tak nevyzerá je väčšia oproti predchodcovi. Celkovo motorky dostali úplne štíhlu líniu a dizajn inšpirovaný ostrými MX či enduro modelmi. Bočné plasty sú minimalistické, štíhle a dajú sa demontovať bez náradia. Dokonca pod tým ľavým sa našlo aj praktické miesto na náradie. Vzduchový filter je ľahko dostupný priamo pod sedlom.
Nová je aj úplne minimalistická prístrojovka, ktorá je takmer ako z ostrého endura. K športovému charakteru oboch strojov podľa mňa pasuje, ale viem že sa moc ľuďom nepáči. Predsa len predchodca mal civilenšiu väčšiu prístrojovku aj s otáčkomerom.
Podvozok tradične zabezpečuje značka WP. Pre SMC je to WP Apex a Enduro preberá WP Xplor priamo zo sveta ostrých endúr. Oba sú samozrejme plne nastaviteľné a v oboch prípadoch je zadná kyvka odpružená cez prepákovanie.
O brzdenie sa stará značka Brembo. Na endure je tovlnitý 300mm kotúč a dvojpiestik vpredu. SMC má 320mm kotúč a radiálny 4-piestikový strmeň. Brzdenie stráži moderné náklonové ABS s možnosťou vypnutia. Režimy Supermoto alebo Offroad sa aktivujú dolnkovým dongle - ABS vtedy funguje len na prednom kolese, nie je náklonovo citlivé, nezabraňuje dvíhaniu zadného kolesa pri ostrom brzdení a rovnako nerieši zablokovanie zadného kolesa. Náklonová je aj trakčná kontrola a je tu aj možnosť výberu dvoch palivových máp - režimov. Na toto sa využíva ovládač na ľavej rukoväti - rovnaký ako na modeloch EXC.
Street režim je rovnaký na oboch strojoch - poskytuje športovú mapu a náklonovú trakčnú kontrolu, ktorá minimalizuje prešmyk na jazdenie po cestách. Enduro má druhý režim Offroad - agresívna odozva plynu, trakčná nie je náklonovo citlivá, povoľuje prešmyk zadného kolesa i jazdu po zadnom. SMC ma zas režim Sport - agresívna odozva a obmedzená trakčná kontrola - tiež nie je citlivá na náklony a umožňuje driftovať a jazdiť kontrolovaným šmykom.
Oba modely majú vypletané kolesá. SMC samozrejme 17-tky s pneumatikami Bridgestone S21, Enduro má kombináciu 21 a 18 palcov a v sérii pneumatiky Mitas E-07. SMC je kvôli širším kolesám, väčšej prednej brzde a strmeňu o 1 kg ťažšie (147kg bez paliva) ako Enduro ktoré váži 146kg bez paliva.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: 690 Enduro R - poďme do terénu, 690 SMC R – vymetač zátačiek, Konkurencia, Záver, Video, Pozadia, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 02.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 230663 | Včera: 211864