Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE
Čitatelia: 26856 [Vaše stroje - Moja motorka]
Názory v tomto článku sú od človeka, ktorý nechce jazdiť terén, je slabý, má rád závetrie, nenávidí reťaz na moto a je suchár.
Po bezproblémových takmer 30.000km na Honde NC750X DCT som sa začal trošku nudiť. Začalo to nevinne vozením dcéry do prvého ročníka autom. Motorka ostala len na výlet to bolo OK a vybláznenie jasné KO. Vybláznenie a rada NC750 oheň a voda. V zime 2017 mi začal robiť spoločnosť čerstvučký Crosstourer. Šialený motor akoby nepatril do koncepcie „enduro“.
Kedže článok vzniká leto 2018 a oba stroje sú predsa len staršie ako konkurencia sem tam sa o Hondu Crosstourer otriem. Ak by som ich prirovnal ku autám Yamaha je Toyota Landcruiser 2.8 R4, Honda akoby VW Touareg 3.0 V6.
Majo, 72 kg, 176cm, Honda Crosstourer 277 kg, holá natankovaná... Aby to nebolo málo, ozaj vysoko ťažisko. Skrátka, ak ju chceš mať, len prachy ti nestačia. Čo i len malé vychýlenie do strany na križovatke a pri manipulácií je cítiť. Zdvihy asi o 10 mm viac ako cesťák Yamaha FJR 1300....
Yamaha XT 1200 Z 258 kg, teda o 20kg menej / nádrž väčšia o 1,5 l / a je o 1900 € lacnejšia ako CT. / Honda CT je drahšia oprávnene. Výrobne drahší motor, jednoramenná kyvka, iný rám./ Pocitovo však s Yamahou je oveľa lepšia manipulácia na mieste. Myslím si, že má nižšie ťažisko. Keď budeš na predajni na nich sedieť, nakláňať ich a bude sa ti zdať, že to preháňam s pocitom manipulácie na mieste, uvedom si, že máš prázdnu nádrž takže si tam prihoď vyše 20kg paliva do výšky cca 95 cm, vrchný kufor, to nehovorím o spolujazdcovi, ktorý sa sem tam zavrtí na sedadle. Potom ti dajú tie riadky zmysel.
Pripomeniem chuťovky typu zaparkovanej moto dole kopcom so zaradenou 1tkou a ráno je pred tebou „pricúvaná“ na 10cm fiatka 500. Len tak na okraj, obidve moto som položil na starý matrac a dokážem ich sám dvihnúť. Honda bola skutočne ťažká, musela z domu preč. Famózna, ale kovadlina.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XT1200Z Super Ténéré |
Rok: | 2018 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1199 ccm |
Max. výkon: | 112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 117 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98 x 79.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 19M/C 59V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 17M/C 69V |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 257 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Rázvor: | 1540 mm |
Dĺžka: | 2250 mm |
Šírka: | 980 mm |
Výška: | 1470 mm |
Svetlá výška: | 190 mm |
Objem nádrže: | 23 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 04/2014: 14 990,- EUR |
Pridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 58627 | Včera: 157217