Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vynovená Yamaha Super Ténéré 2014 dostupná aj s elektronicky ovládaným podvozkom

 Zdieľať

Pridané: 24.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12437 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha XT1200Z Super Ténéré sa do roku 2014 dostáva s menšími úpravami. Mierne zmenený je zovňajšok, upravený je veterný štít spolu s hrazdičkou, nainštalovaná je nová prístrojová doska a zmenami si prešiel aj motor. Najvýznamnejší je však krok dobiehajúci konkurenciu a to elektronicky nastaviteľný podvozok pri verzii XT1200ZE.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Yamaha XT1200Z Super Ténéré je súčasťou ponuky adventure modelov značky s troma ladičkami v logu od roku 2010. Nuž a teraz, po bezmála štyroch rokoch, prišiel čas na zopár zmien, ktoré prinesú zopár inovácii na tento obľúbený model cestovného endura.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere

Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2014

Motor

Úpravy na motore sa dotkli podľa slov Yamahy veľkej časti dielov. Zväčšené boli otvory pre nasávanie a výfuk, zmenami si teda prešiel aj vačkový hriadeľ a nový je aj tvar piestnych krúžkov. Spolu s novým výfukovým systémom má byť motor prívetivejší pre turistiku, odozva na otočenie plynom má byť plynulejšia, nuž a nakoniec tu máme aj zvýšene výkonu o 2 kone. Radový, kvapalinou chladený dvojvalec s objemom 1199 ccm tak dosahuje maximálny výkon 82.4 kW pri 7250 ot./min a max. krútiaci moment 117 Nm pri 6000 ot./min.

Upravená bola aj prevodovka a uloženie kardanového hriadeľa, ktoré majú byť lepšie odtlmené a mali by tak byť lepšie odtlmené vibrácie idúce z týchto častí.

Prepracované režimy jazdy

Prepracovaný bol aj systém módov jazdy (D-Mode), ktorý umožňuje nastaviť dve charakteristiky odozvy motora. K dispozícii sú módy T (town - mesto) a S (sport). Tie boli prepracované tak aby pocitové rozdiely medzi nimi boli výraznejšie. Mód T má poskytnúť príjemnú odozvu motora, ľahko ovládateľnú najme pri jazde s ťažkou motorkou v zápchach. Mód S zase poskytuje športovejšiu odozvu motora.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere

Nový kokpit

Úplne nová je prístrojová doska. Tá pozostáva z dvojice "hranatých" LCD displejov doplnených o bežné výstražné kontrolky umiestnené pod nimi a s indikátormi svetelnej signalizácie vo vrchnej časti prístrojovky. LCD displeje zobrazujú rýchlosť, otáčky motora, stav paliva v nádrži, zvolený režim jazdy, stupeň trakčnej kontroly, nechýba kontrolka ECO jazdy a ukazateľ zaradeného stupňa. Ako štandard bude na Yamahe XT1200Z Super Ténéré 2014 montovaný aj tempomat.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere

Z pohľadu jazdca si možno všimnúť aj ďalšie zmeny v kokpite. Nový je veterný štít, ktorý je nastaviteľný manuálne v štyroch rôznych polohách. Pridaná je aj hrazdička nad prístrojovou doskou a nové riadidlá zo zliatiny hliníka sú lepšie odizolované kvôli redukcii vibrácii idúcich do dlaní.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere

Dizajnové zmeny

Zovňajšok si prešiel menším faceliftom. Prítomné sú nové LED diódové smerovky a pri pohľade na prednú časť si možno všimnúť, okrem nového štítu, aj pridaný akýsi kryt priestoru pod svetlami. V zadnej časti si zase možno všimnúť nový dizajn krytu výfukovej koncovky spolu s "chvostovou" časťou biku. Nové sú aj bezšvové sedadlá s nižším profilom, ktoré majú poskytnúť jazdcovi vzpriamenejšiu polohu sedenia. Nový je aj bočný stojan zo zliatiny hliníka.

Yamaha Super Ténéré XT1200Z 2014 však už v štandarde nebude mať nosič zadného kufra, držadlá pre spolujazdca a centrálny stojan.

Yamaha Super Ténéré XT1200Z 2014 bude dostupná vo farbách modrá a šedá. Verzia Worldcrosser ostáva v ponuke bezo zmien.

tt-adv-moto-2014

Yamaha XT1200ZE Super Ténéré 2014

Yamaha XT1200ZE Super Ténéré 2014 má logicky rovnaké inovácie ako model XT1200Z avšak ako top model v adventure ponuke Yamahy má aj čosi viac než len elektronicky ovládaný podvozok.

Elektronicky ovládaný podvozok

Hlavnou zmenou XT1200ZE oproti XT1200Z je použitie elektronicky ovládaného podvozku. Yamaha sa tak týmto krokom posúva bližšie ku konkurencii s adventure modelmi s takto nastaviteľným podvozkom. Systém elektronického nastavenia podvozku sa ovláda multi-funkčným tlačidlom na riadidlách. Dovoľuje jazdcovi nastaviť si podvozok v štyroch možných hodnotách predpätia a troch hodnotách odskoku. Dokopy teda 12 hlavných možností nastavenia.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere

Ďalšia sériová výbava XT1200ZE 2014

Kedže je Yamaha Super Ténéré XT1200ZE top modelom v adventure ponuke troch ladičiek dostala do sériovej výbavy aj ďalšie doplnky. Nájdeme na nej v sérii vyhrievané rukoväte, dizajn vylepší okrem nového krytu výfukovej koncovky aj bočný plast na opačnej strane stroja, kryty rukovätí, hlavný stojan a platňu pre umiestnenie zadného kufra.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Yamaha XT1200ZE Super Tenere

Yamaha Super Ténéré XT1200ZE bude dostupná vo farbách modrá a biela.

Video: Yamaha Super Tenere XT1200ZE

Foto:
 Yamaha XT1200ZE Super Ténéré 2014 Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2014 Yamaha XT1200Z Super Ténéré World Crosser 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamahaYamaha
Model:XT1200ZE Super TénéréXT1200Z Super TénéréXT1200Z Super Ténéré World Crosser
Rok:201420142014
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:1199 ccm1199 ccm1199 ccm
Max. výkon:112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot.112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot.110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:117 Nm / 6000 ot.117 Nm / 6000 ot.114.1 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.0 : 111.0 : 111.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:98 x 79.5 mm98 x 79.5 mm98 x 79.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardankardan
Zdvih vpredu:190 mm190 mm190 mm
Zdvih vzadu:190 mm190 mm190 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:110/80 19M/C 59V110/80 19M/C 59V110/80 19M/C 59V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm282 mm282 mm
Pneu vzadu:150/70 17M/C 69V150/70 17M/C 69V150/70 17M/C 69V
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:265 kg257 kg261 kg
Výška sedla:845 mm845 mm845 mm
Rázvor:1540 mm1540 mm1540 mm
Dĺžka:2255 mm2250 mm2250 mm
Šírka:980 mm980 mm980 mm
Výška:1470 mm1470 mm1440 mm
Svetlá výška:190 mm190 mm205 mm
Objem nádrže:23 l23 l23 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériinie
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2014: 14 990,- EURWorld Crosser Kit: karbónové bočné panely, ochraná rámu, ochrana vidlice, kryt kardanu, hliníkový kryt spodku motora.

Cena 10/2012: 15 990,- EUR

Pridané: 24.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 122676 | Včera: 195066