Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.02.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17351 [Bleskovky - Novinky]
Zahalené rúškom tajomstva zostávalo oživenie dakarskej legendy modelu Super Ténéré. Po mesiacoch špekulácií vyložila Yamaha karty na stôl.
O tom ako bude Tenerka vyzerať sa uvažovalo naozaj dlho, Yamaha nakoniec pripravila prekvapenie. Pre niekoho príjemné, pre niekoho možno aj nie. Poďme sa na ňu pozrieť.
![]() |
Kto očakával konkurenciu pre nestarnúcu KTM 990, bude asi sklamaný. Nová Super Ténéré sa orientuje skôr na zákazníka cestovateľa. Svedčia o tom kolesá v rozmeroch 19 a 17 palcov, ktoré ale aspoň zostali vypletané (možnosť použiť bezdušové pneu), použitie kardanu, ale aj mohutná kapotáž. Motor s objemom 1200 kubíkov pochádza koncepčne z motora TDM a zachováva si tak tradične usporiadanie - radový dvojvalec s posunutým časovaním 270 stupňov - na ktoré sme boli u Super Ténéré zvyknutí. Jazdec tak dostane sprostredkovane cez elektronický plyn YCC-T do pravačky 110 koní (7250 ot.) a 114.1 Nm (6000 ot.) spolu s vypínateľnou kontrolou trakcie. Naviac má jazdec na výber dve palivové mapy S - Sport a T - Touring.
![]() |
Údaj, ktorý veľmi neoslní, je celková hmotnosť s náplňami 261 kilogramov. Treba ale povedať, že konštruktéri nadelili Tenerke mohutný oceľový rám, veľkú nádrž s objemom 23 litrov, pokrokové elektronické systémy a tiež je zrejmá snaha o zníženie ťažiska.
V sérii bude Tenerka vybavená novým integrovaným brzdovým systémom s ABS. Tento systém okrem zabránenie blokovania kolesa pri brzdení sleduje aj rozdelenie brzdných síl medzi kolesami. Pri použití prednej brzdy systém podľa rýchlosti, sily stlačenia brzdy a hmotnosti motocykla rozhodne koľko brzdnej sily pošle na zadné koleso. Naopak pri jazde off-road, keď jazdec začne brzdiť najprv zadnou brzdou, systém poskytne jazdcovi plnú kontrolu nad brzdným manévrom.
![]() |
Super Ténéré bude najprv v predaji dostupná vo verzii Adventure s doplnkami a kuframi. Veľkou neznámou je stále cena. Yamaha si to nasmerovala do bohato obsadeného a tiež veľmi sledovaného segmentu, tak uvidíme ako sa jej bude dariť.
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | BMW | KTM | Moto Guzzi |
Model: | XT1200Z Super Ténéré | R 1200 GS | 990 Adventure | Stelvio 1200 4V NTX |
Rok: | 2010 | 2010 | 2009 | 2010 |
Novinka: | NOVINKA 2010 | NOVINKA 2010 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1199 ccm | 1170 ccm | 999.8 ccm | 1151 ccm |
Max. výkon: | 110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 8250 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 114.1 Nm / 6000 ot. | 120 Nm / 5750 ot. | 100 Nm / 6750 ot. | 113 Nm / 5800 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0 : 1 | 11.0:1 | 11.5:1 | 11 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98 x 79.5 mm | 101.0 x 73.0 mm | 101.0 x 62.4 mm | 95 x 81.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm | 210 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 200 mm | 210 mm | 155 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 305 mm | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 19M/C 59V | 110/80-ZR19 | 90/90-21 | 110/90 ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 265 mm | 240 mm | 280 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 17M/C 69V | 150/70-ZR17 | 150/70-18 | 150/70 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 203 kg | 209 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 261 kg | 229 kg | 259 kg | |
Výška sedla: | 845 mm | 850 mm | 860 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1540 mm | 1507 mm | 1570 mm | 1550 mm |
Dĺžka: | 2250 mm | 2210 mm | 2250 mm | |
Šírka: | 980 mm | 940 mm | 1025 mm | |
Výška: | 1440 mm | 1450 mm | 1475 mm | |
Svetlá výška: | 205 mm | 261 mm | 210 mm | |
Objem nádrže: | 23 l | 20 l | 19.5 l | 18 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Vypletané bezdušové kolesá |
Pridané: 25.02.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 305120 | Včera: 157977