Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.04.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 14292 [Testy a predstavenia - Test]
Ukrutne dlhý polrok prešiel od prvých fotiek nového Speedmastera až po naše prvé zvezenie na ňom. Som veľmi rád, že domácu testovaciu sezónu 2018 otvárame na tomto príťažlivom Triumphe!
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 78 kg), Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Po celý čas som sa tajne nádejal, že testovací kus bude v tej sexi dvojfarbe, ktorá bola na oficiálnych fotkách. Ale on je červený. Ako jeho predchodca, s ktorým nemá spoločné ale že vôbec, vôbec nič. Našťastie.
Začnem netypicky od konca a poviem, že deň v sedle tohto Speedmastra bol super. Pražilo až letné slnko, nečakali nás žiadne deadliny, super sme si zajazdili. Navečer som pri pive od vedľajšieho stola začul, že celý svet sa točí okolo vagíny (čo mi inak pripomína môjho profáka na strednej, ktorý vždy hovoril, že žena má dvojo úst - vodorovné a zvislé). A tak mi napadlo, že či tento Speedmaster nevznikol tak, že potenciálni zákazníci na jednomiestneho Bobbera sa často sťažovali predajcom, že nemajú kam posadiť prítulkyňu, až im Triumph priniesol aj tohto dvojmiestneho Speedmastra. Akože tí chlapci chcú so sebou voziť aj buchty. Hahahah. Potom mi tu nesedí už iba názov, ale k tomu sa ešte dostanem...
Mimochodom, Speedmaster sa dá celkom jednoducho prerobiť na jednosedláka. Čiže keď sa majiteľ medzičasom rozviedol, rozišiel, prípadne zabil svoju partnerku, zadné sedlo aj s chrómovaným madlom môže vyhodiť do koša. Ale pozor, Bobber z toho nevznikne! Na to by bolo potrebné vymeniť oveľa viac dielov. Rýchlokurz pre tých, ktorí sa v tejto kategórii Triumphov až tak nevyznajú: Speedmaster má základ v modeli Bobber, a ten má základ v modeli Bonneville. Všetky tieto modely majú rovnaký motor, a to vynikajúci dvanástkový radový dvojvalec s pálením po 270 stupňoch. Krúťak je rovnaký ako na Bobberi, teda 106 Nm pri 4 000 otáčkach, a výkon hádam spomínať nemusím, ale keď tak veľmi chcete: 77 koní pri 6 100 otáčkach.
Krúťak je úplný fundament tejto motorky. Nejde ani tak o jeho najvyššiu hodnotu, ako o neskutočne plochý priebeh. Po každom pustení spojky pri prekvaltovaní máš pocit, že sa zozadu do teba oprel kamión, tak to motorku posunie dopredu. Bez protestov sa rozmotá hádam aj od 1 700 otáčok a nevadia mu ani vyššie otáčky a rýchlosti. Keď si k takémuto funkčnému a využiteľnému agregátu pripočítame známy triumphácky cit pre detail, opäť dostávame motorku, ktorá dobre jazdí a aj dobre vyzerá. To, že Triumph má detaily na týchto retromodeloch vychytané najviac zo všetkých značiek, je úplne neodškriepiteľné. Pri Speedmasteri zašiel ešte ďalej, lebo napríklad krásne predné svetlo je ledkové vrátane denného svietenia, aj rukoväte majú retro vzhľad, a všimni si zrkadlá, ktoré tiež nevyzerajú ako zo súčasnosti. Krása!
Z Bonnevillovej rodiny je Speedmaster napriek svojmu názvu celkom určite najmenej športový. Je to dané umiestnením stupačiek, ktoré sú príliš vpredu a nízko. Iba na tomto modeli sú na extra ráme v mieste, kde zvody prechádzajú zo zvislej polohy do vodorovnej. Mal to tak aj každý z jeho predchodcov, ktoré však nemali nič spoločné s dnešnými veľkými Bonnevillmi, preto si myslím, že Triumph mohol dať Speedmastru stupačky na klasickom mieste. Napríklad na takom sparťanskom Bobberi si dokážeš zákruty užiť naplno, ale na Speedmasteri ich škrtáš ešte predtým, než opustíš mesto. Práve toto nesedí s tou rýchlosťou (speed) v názve. Teda jedine že by majiteľ šiel stále rovno :)
Potom by však Triumph musel použiť pravdepodobne aj iný tvar riadidiel, pretože tieto sú cruiserovo široké. Z toho vyplývajú aj obmedzené možnosti v prepletaní sa zápchami, ale to je zas životný údel hádam každého cruisera. Rovnako aj nulové odkladacie priestory. Ale inak sa Speedmaster cíti v meste dobre, a jeho vláčny podvozok na rozdiel od Bobbera nenadhadzuje jazdca v sedle. Je tu dokonca nastaviteľné predpätie. Pneumatiky sú riadne balónovité, predu 130 a vzadu 150, obe 16-palcové. Brzdy ďaleko prevyšujú schopnosti motorky, či už maximálku alebo rýchlosť v zákrutách. Fakt, okrem tých stupačiek nemam Speedmasteru čo vytknúť.
Speedmaster na to nijako nevyzerá, ale má v sebe armádu modernej elektroniky. Okrem spomínaného kompletného LED osvetlenia je tu vypínateľná trakčná, dve palivové mapy, imobilizér, alebo napríklad aj tempomat. Na malom displeji dokáže zobraziť toľko údajov, koľko nemá ani kopec turistov: palivomer, zaradený kvalt, dojazd, dve spotreby, otáčky a samozrejme denné počítadlá. Kto by to s turistikou na Speedmasteri myslel vážne, Triumph má v dlhokánskej ponuke doplnkov aj rozmerné plexi či niekoľko veľmi pekných brašien. Majú to títo Angličania veľmi dobre premyslené, naozaj.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 22.04.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 24192 | Včera: 121379