Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme sexi Triumph Bonneville Speedmaster 2018 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.04.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 14293 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Po minuloročnom fantastickom Bobberovi prišiel civilejšie a cruiserovo zameraný Speedmaster. Detaily podobne premakané, oko môže po ňom blúdiť poriadne dlho a vždy sa nájde nejaká pekne spracovaná vecička. Tu sa už myslelo aj na spolujazdca, čo je rozhodne fajn.

Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Triumph Bonneville Speedmaster 2018

Už po krátkej jazde je citeľné, že podvozok je prerobený, je mäkší a pohodlnejší ako na Bobberovi, čo sa mi rozhodne páči. Svojim spôsobom tá drsnosť k Bobberu patrí, ale sem pasuje tento podvozok rozhodne viac. No a potom ten famózny motor, super zvuk a fakt sila, Speedmaster sa napriek názvu tvári ako cruiser a na pohodové prdkanie mi príde tento motor až príliš športový. Má fakt gule a chce sa mi jazdiť rýchlejšie, čo však v zákrutách limitujú nízko položené stupačky. Okrem toho sú na pomocnom ráme pred motorom a pomerne dosť v nich cítiť vibrácie od motora.

Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Triumph Bonneville Speedmaster 2018

Triumph s novými Bonnevillmi nasadil latku fakt vysoko, vyhral sa s drobnosťami, postavil parádny motor a okolo neho stroje, že si musí vybrať naozaj každý. Mňa stále najviac chytí za srdce Thruxton, tesne nasledovaný Bobberom. A čo ty?

dizajn, detaily spracovania, fantastický motor, pohodlnejší posed – mäkší podvozok nízko položené stupačky a vibrácie v nich

Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Triumph Bonneville Speedmaster 2018

Konkurencia

Nech sa obzerám na všetky strany, Speedmaster nemá veľa konkurentov. Najostrejšími rivalmi sú podľa mňa jeho vlastní bratia, či už základný Bonneville T120 alebo Bobber, lebo prvý z nich ponúka širšie využitie, druhý zas nekompromisný štýl, a pritom obaja s rovnakým motorom a za nižšiu cenu. Iba jediný model s týmto motorom je drahší - Thruxton vo verzii R, ale to je úplne iná pesnička. Z konkurenčných fabrík som našiel až jedného konkurenta, a to Harley-Davidson XL1200C Sportster Custom. Ten má okrem trakčnej a tempomatu veľmi podobnú elektronickú výbavu ako Speedmaster a síce má o nejakých tých 10 kíl viac, ale zas má megapraktické bezkľúčové ovládanie a alarm. Pri Harleyoch to nepíšeme často, ale v tomto prípade je aj lacnejší, a to o zhruba 1 800 eur. A to je rozdiel na zamyslenie.

Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Triumph Bonneville Speedmaster 2018

Záver

Za to, aby si mal cruiserovitejšieho Bonnevilla alebo menej ortodoxného Bobbera, na ktorom budeš môcť voziť ľadvinku, si budeš musieť priplatiť. S prižmúrenými očami dve tisícky, respektíve liter, lebo cena Speedmastera začína na 14 040 eurách. Napríklad za spomínané dvojfarebné lakovanie sa pripláca 324 éčiek.

Keby som sa nikdy v živote neodviezol na Bobberi alebo Thruxtone, pokojne napíšem, že 14 papierov za Speedmastera je v pohode cena. Ale keďže som sa odviezol a dodnes mám z toho mokré sny, záujemcovi o retro model od Triumphu odporúčam, aby sa tiež odviezol aspoň na tom Bobberovi a porozmýšľal, ako svojej potenciálnej spolujazdkyni vysvetlí, že nemá pre ňu miesto. Ak je však niekto pevne rozhodnutý pre tohto cruisera, nech sa páči, určite ním nič nepokazí. Motor aj estetika sú totiž na tejto motorke nevyčerpateľné.

Plusy, mínusy

neskutočný motor, vzhľad, premyslené detaily, parádny katalóg doplnkov predkopnuté a nízke stupačky

Video: Triumph Speedmaster 2018 - cruiser po anglicky

Video: Triumph Bonneville Speedmaster 2018

Pozadie / Wallpaper:

Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Triumph Bonneville Speedmaster 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Bonneville Speedmaster 2018:

Servisný interval 16 000 km
Objem nádrže z toho rezerva 12 l (3 l rez.)
Počet dealerstiev Triumph na Slovensku 1 (Bratislava)
Cena motorky 14 040 eur

Ceny vybraných doplnkov (približný prepočet z GBP):

Bočné brašne 208 eur
Vyhrievané rukoväte 218 eur
Turistické plexi 404 eur
Vysoké riadidlá 173 eur
Luxusnejšie sedlo jazdca 231 eur
Padacie rámy 208 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 60,42 eur
Stupačka 76,08 eur
Spätné zrkadlo 83,08 eur
Smerovka 44,85 eur

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 78 kg), Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o. Redaktor jazdil v bunde a rukaviciach 4SR, nohaviciach KLMwear, prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a chrbticovom chrániči Forcefield od spoločnosti Styx.

Foto:
 Triumph Bonneville Speedmaster 2018 Triumph Bonneville T120 2018 Triumph Bonneville Bobber 2018 Harley-Davidson XL1200C Sportster Custom 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumphTriumphHarley-Davidson
Model:Bonneville SpeedmasterBonneville T120Bonneville BobberXL1200C Sportster Custom
Rok:2018201820182017
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:KlasikaKlasikaKlasikaChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1200 ccm1200 ccm1200 ccm1202 ccm
Max. výkon:77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot.80.2 k (59.0 kW) / 6550 ot.77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot.68.0 k (50.0 kW) / 5750 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 4000 ot.105 Nm / 3100 ot.106 Nm / 4000 ot.96 Nm / 3750 ot.
Kompresný pomer:10:110.010:1
Vŕtanie x Zdvih:97,6 x 80mm97,6 x 80mm97,6 x 80mm88.9 x 96.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHCOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazremeň
Zdvih vpredu:90 mm120 mm90 mm
Zdvih vzadu:77 mm120 mm77 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 2-piestik Nissindvojkotúčovájednokotúčová, 2-piestik Nissinjednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:100/90 R19100/90-18100/90 R19130-16
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1-piestik Nissinjednokotúčovájednokotúčová, 1-piestik Nissinjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm255 mm255 mm
Pneu vzadu:150/80 R16150/70 R17150/80 R16150-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:228 kg224 kg228 kg255 kg
Výška sedla:690 mm785 mm690 mm710 mm
Rázvor:1510 mm1445 mm1510 mm
Dĺžka:2225 mm
Objem nádrže:9.1 l14.5 l9.1 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 241 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Tempomat:áno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:bezkľúčové zapaľovanie
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2017: 11 570 eurCena 05/2017: 12 410 eurCena 07/2017: od 11 900 eur

<

Pridané: 22.04.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75936 | Včera: 238132