Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme Triumph Speedmaster 2011

 Zdieľať

Pridané: 08.07.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 21834 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Speedmaster je hrubo pôsobiaci cruiser bez nadbytku lesku, ktorý pripomína upravované motorky z rokov 60-tych. A to všetko s novou technikou.

Speedmastra sme netestovali tak, ako býva zvykom, dostali sme ho len na kratší čas, vyskúšali a nafotili. Toto je teda len také predstavenie tejto novinky obohatené o niekoľko dojmov z jazdy.

Speedmaster je jedna z inovovaných motoriek Triumphu pre rok 2011. Vychádza z klasického cruisera America, pričom množstvo chrómu nahradili matne lakované diely ako bloky motora, valce aj hlava. Vpredu sa vyníma vidlica klasického vzhľadu, chrómované výfuky sú vzadu šikmo zrezané.

Mnoho dielov bolo dizajnovo zmenšených alebo zjednodušených. Zadný blatník je krátky, sedlo úzke a kratšie. Široké kolesá boli nahradené užšími, vzadu 15-tka a vpredu veľká a štíhla 19-tka, rovnako „prikrytá“ malým blatníkom. Kolesá sú lakované na čierno, no lúče sú z bokov vyleštené do strieborna. Iný tvar má aj nádrž a riadidlá.

Na pohon slúži vzduchom chladený dvojvalec s objemom 865 ccm s kľukovým hriadeľom s čapmi predsadenými o 270 stupňov, ktorý poskytuje pohodových 62 koní. Čo je však zaujímavejšie, je krútiak s hodnotou 72 Nm, dostupný však už pri 3 300 ot./min.

Jazda:

Speedmastra som vyskúšal len krátko počas jedného daždivo-slnečného dňa v Bratislave a okolí. Príjemne ma prekvapil zvuk z výfukov, ktorý bol veľmi príjemný aj v sérii, aj keď predpokladám, že tu budú smerovať prvé dukáty budúceho majiteľa. Posed veľmi príjemný, sedlo nízke a medzi nohami príjemne bublajúci dvojvalec. Napriek tomu, že valce nie sú do V, jeho prejav je Véčku veľmi podobný. Motoricky mi v meste a blízkom okolí absolútne nič nechýbalo, užíval som si pekný záťah, krútiak a slušné zrýchlenie s dobrou zvukovou kulisou.

Motor má krásne bublotavé vibrácie, ktoré dodávajú jazde tú správnu príchuť a jazdcovi aj pocítiť čo sa v motore deje. Vibrácie sú presne také, aké sú na takejto motorke žiaduce, nie sú vôbec otravné alebo nepríjemné.

Podvozok je už klasika z tejto kategórie. Zadné zdvojené Kayaby vedia na bratislavských výtlkoch sem-tam dostať zadnicu jazdca do vzduchu. Ale v Anglicku zrejme také výtlky nepoznajú, na druhej strane to nie je v tomto segmente nič nezvyčajné. Predná vidla naopak dostane odo mňa pochvalu, odvádza dobrú prácu a nie je na nej navešané milión doplnkov, iba svetlomet a jeden budík. Aj vďaka tomu sa Speedmaster veľmi dobre ovláda a riadidlá sa pri náklonoch vôbec nelámu do zákruty ako na mnohých ťažkých cruiseroch. Speedmaster bude asi hlavne pekná imidžovka pre sólo jazdca, ale nejaké to občasné zvezenie nejakej kočky zvládne... Teda zvládne to asi lepšie ako tá kočka. :-)

Záver:

Dobre vyzerajúci cruiser, dostatočne očesaný, štíhly, bez zbytočných okrás, ale na miestach, ktoré si to zaslúžia, okorenený chrómom. Motor, ktorému je ťažko čo vytknúť, moderná technika v peknom retro obale. U nás naviac neokukaný radový dvojvalec. A to všetko za príjemnú cenu 8 800.- EUR.

Text a foto: Tomáš Hajduch - Awia

Pozadie/Wallpaper:

Triumph Speedmaster 2011
Triumph Speedmaster 2011

Motocykel na test poskytla spoločnosť Triumph Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Triumph Speedmaster 2011 Honda VT750S 2011 Yamaha XVS 950A Midnight Star 2011 Kawasaki VN900 Custom 2011 Suzuki Intruder M 800 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphHondaYamahaKawasakiSuzuki
Model:SpeedmasterVT750SXVS 950A Midnight StarVN900 CustomIntruder M 800
Rok:20112011201120112011
Kategória:KlasikaKlasikaChopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:865 ccm745 ccm942 ccm903 ccm805 ccm
Max. výkon:61.2 k (45.0 kW) / 6800 ot.43.8 k (32.2 kW) / 5500 ot.53.6 k (39.4 kW) / 6000 ot.50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot.53.3 k (39.2 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:72 Nm / 3300 ot.63 Nm / 3250 ot.76.8 Nm / 3000 ot.78 Nm / 3700 ot.69 Nm / 3200 ot.
Kompresný pomer:9.2:19,6:19.0 : 19.5:19.4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:90.0 x 68.0 mm79.0 x 76.0 mm85.0 x 83.0 mm88.0 x 74.283.0 x 74.4 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCSOHC (3V)SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC
Chladenie:vzduchomkvapalinouvzduchomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazremeňremeňkardan
Zdvih vpredu:120 mm118 mm135 mm150 mm
Zdvih vzadu:96 mm90 mm110 mm103 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm296 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:100/90-R 19100/90 19M/C130/70-18M/C 63H80/90-21M/C 48H130/90-16 M/C 67H
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnovájednokotúčovájednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm180 mm298 mm270 mm
Pneu vzadu:170/80-R 15150/80B 16M/C170/70B16M/C 75H180/70-15M/C 76H170/80-15 M/C 77H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:250 kg232 kg278 kg278 kg277 kg
Výška sedla:690 mm750 mm675 mm685 mm700 mm
Rázvor:1606 mm1560 mm1685 mm1645 mm1655 mm
Dĺžka:2367 mm2285 mm2435 mm2405 mm2500 mm
Šírka:825 mm870 mm1000 mm895 mm955 mm
Výška:1170 mm1135 mm1080 mm1120 mm1110 mm
Svetlá výška:155 mm145 mm140 mm
Objem nádrže:19.3 l10.7 l17 l20 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:150 km/h
Spotreba paliva:4.8 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 167 kmcca 288 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2011: 8 800.- EURCena 07/2011: 6 590.- EUR (akciová 6 250.- EUR)Cena 07/2011: 10 390.- EURCena 07/2011: 8 495.- EURCena 07/2011: 8 790.- EUR

Pridané: 08.07.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75670 | Včera: 334358