Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.07.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 16157 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V poslednom čase sa akosi pretrhlo vrece s týmito custom motorkami, čo sú customovo upravené už rovno z fabriky. Trend hipsterského garážového modifikovania motoriek si teda všimli už aj samotné značky, čo znamená, že na svetlo sveta prichádzajú modely akoby retro a upravené, ale zároveň moderné a bezpečné.
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Len tesne pred testom Thruxtona R som sa vrátil z top výstavy úpravcov, Wheels and waves vo francúzskom Biarritzi. A práve nemalá oficiálna účasť značiek, ktoré začali takéto custom modely ponúkať, je dôkazom, že tento segment trhu berú vážne. Svoje stánky navyše štýlovo prispôsobili tomuto zrazu, čiže nič nebrali prvoplánovo alebo na ľahkú váhu. (Pri tejto príležitosti si trochu prihrejem polievočku a nastavím verejný reminder - reportík z Wheels and waves 2016 čakajte čoskoro.)
Pôvodne sme mali testovať základnú verziu, ale tú si na naše šťastie práve niekto kúpil, tak sme sa museli "uskromniť" s krajším R-kom. To sa od štandardnej odlišuje najmä zadným Öhlinsom, prednými Brembo monoblokmi, chýbajúcimi stupačkami spolujazdca a odnímateľným krytom zadnej časti sedla (lebo stupačky sa dajú dokúpiť), a niekoľkými ďalšími výsostne dizajnovými prvkami. Musím povedať, že pri statickom obzeraní je Thruxton R veľmi pekná motorka. Taktiež treba zdôrazniť, že toto je úplne nová tisícdvestovka, aby si ju niekto nepomýlil so starším deväťstovkovým Thruxtonom, ktorý sa už nevyrába. To by bola škoda.
Na sýtočerveného Thruxtona R sadá Awia, o minútku sme na výpadovke, sledujem ho v späťákoch... To nie je možné! Tá motorka aj s Awiom v čiernej koženej retro bunde vyzerajú, hm, veľmi, naozaj veľmi dobre! Triumph má v klasickom okrúhlom svetlomete zakomponované denné LED svietenie - tá kombinácia starého štýlu a modernosti ma dostáva. Nie každý deň sa človeku podarí pozerať na niečo tak pekné, koncepčne celistvé a netuctové! Neviem sa dočkať, až naň vysadnem.
"Ty kokos, strašne dobre to v zrkalde vyzerá, " hovorím Awiovi na prvej križovatke.
"Aj to dobre jazdí!" dodáva on.
A mal pavdu. Thruxton nie je z tých motoriek, kde by bol nesúlad medzi vzhľadom a funkčnosťou. Samozrejme, treba si uvedomiť určenie stroja; tu sa hrá predovšetkým na krútiak, a pri tak veľkých dvoch hrncoch naň netreba ani veľa otáčok. Maximum je 112 Nm, a leží trošku vyššie než by som čakal - až pri takmer 5 000 otáčkach - ale reálne sa stačí pohybovať medzi troma a štyrmi tisíckami. Valce inak pália krásne po 270 stupňoch, čiže mňam mňam. Pri rozbehu niekedy dokonca cítiť kedy odpaľujú; otáčanie reťaze nie je také rovnomerné ako na väčšine moderných strojov. Má charizmu tento Thruxton, bez debaty! Pred takými štyridsiatimi rokmi by som pri takýchto rozbehoch bol pyšný, že ako som dobre nastavil ten predzápal :)
Posed je inak "kafáčovsky" natiahnutý ako týždeň pred výplatou - dlhočizná nádrž, rajdy uchytené nízko a priamo na teleskopoch, sedlo má hádam pol metra... Aj so svojimi 188 cm mám kopec miesta. Skoro ako na superšporte pre dvojmetrových chlapov :) Áno, aj tu si treba uvedomiť o čo tejto motorke ide; ten posed nie je extra pohodlný na dlhšie cesty. Veď je to custom café racer!
Racer, no... áno, ale taký tichučký. Podvozok rýchlosti aj náklony zvláda, posed je tiež športový... Len červené pole na otáčkomeri začína pri 7 000 otáčkach a výkonový vrchol, 96 koní, je tesne pod ním. Akože zákrutky s Thruxtonom pekne povymetáš, ale nebudeš potom vyklepaný. Klobúk dole pred podvozkom, ten pekne filtruje nerovnosti a značne tak zachraňuje zápästia jazdca, motorke dáva akýsi autobusovo mäkký charakter, a to myslím v dobrom. Brzdy bez debaty, veď čo by mohlo nefungovať na kombinácii predných monoblokov Brembo a zadného Nissinu.
Z Thruxtona neviem odtrhnúť oči. Je taký krásny! Všimni si úplne dokonalý tvar zvodov a koncoviek; lambda sonda je šikovne schovaná rovno pri valci. Zlatá predná vidlica, žlto-zlaté zadné Öhlinsy, uf uf uf... Zadok krásne zakončený veľmi klasickým svetlom. A to radšej ani nespomínam ponuku krásnych originálnych doplnkov, čo novému majiteľovi nedá spávať. Napríklad nádherná polokapotáž alebo ešte krajšie prešívané sedlo.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.
Pridané: 25.07.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 8512 | Včera: 158037