Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12019 [Bleskovky - Novinky]
Počas testovania v Španielsku ste mali možnosť sa pýtať čo vás zaujíma. My sme vaše otázky položili priamo ľuďom z BMW a v článku už sú doplnené otázky aj s odpoveďami.
Aj bavorák inovuje svoje cestovné endurá v strednej kubatúre. Obe tieto horúce novinky vyskúšame ešte pred sezónou v Španielsku. Máš nejaké otázky k týmto motorkám? Polož ich do diskusie a skúsime ich všetky zodpovedať.
Motor je úplne nový, dizajn, vývoj komplet v nemecku – 2 roky vývoja. Je úplne iný, kompaktný, má dva vyvažovacie hriadele, posunutý kľukový hriadeľ, nepravideľné zapaľovanie. Teda prejav ako V2. Vyrába sa v továrni Loncin v Číne. Ná rovnaký výkon ako Afrika ale športovejší prejav, ide ochotne a rýchlo do otáčok. Jazdí aj vo vyšších ot.
Podvozok je naladený fakt dobre aj keď (čo je sklamanie najmä na F850) predná vidlica je nenastaviteľná. Vzadu sme mali doplnkový Dynamic ESA – elektronický podvozok. Inak na tlmičoch je logo ZF, je to teraz nové označenie ZF Sachs. Podvozok je nastavený na jazdca 75kg a polovicu nádrže. Pri sólo jazde na ceste bol vynikajúci a prekvapivo dobre fungoval aj v teréne – jazdili sme piesok, rieku, brody a šotoliny – žiadny HARD terén. Napriek nižším zdvihom bol super, na dorazy som ho dal asi len 1-2 krát. Otázka je aký bude pri plnom naložení alebo v ťažšom teréne.
TFT displej je perfektne čitateľný vždy!
Áno určite bude ale zvyšné informácie mi oficiálne nedali – lebo nemôžu. Iba z úsmevu na moje otázky sa dalo vydedukovať, že bude už o rok, nádrž bude väčšia. Či bude predná vidlica nastaviteľná? Nemohol mi povedať. (ja dúfam že áno)
Na toto som dostal takúto odpoveď: Tento nový model je kompletne prepracovaná motorka. Nový motor dnes spĺňa EURO4 – čo znamená veľa vecí, ktoré pred 10 rokmi na R1200GS nebolo potrebné riešiť a spĺňať. Okolo motora je nový a veľmi pevný dvojitý rám. Aktuálny model je o 12kg ťažší ako predchodca.
Lepšie rozloženie hmotnosti, zaťaženie predného kolesa. Nádrž vzadu veľa ovplyvňovala zaťaženie zadného tlmiča, plná vs. prázdna. Takto keď je na klasickom mieste tak zaťažuje rovnomerne predok aj zadok. Inak povedal aj že motor potrebuje na funkciu airbox istého objemu. Ak nie je naň miesto tak musí ísť nádrž inam – čo bol pravdepodobne tiež dôvod u predchádzajúceho modelu.
Pod sedlom je slušný odkladací priestor viď foto – Bolo tam náradie, lekárnička, reflexná vesta a doklady.
Vzadu na ľavom boku je funkčný prvok ESA viď foto:
Je to dizajnová záležitosť – vyzerá to pekne + logo BMW.
Nevedel mi odpovedať na 100% pretože to nebol človek motorár. Mal by to byť kanálik na recykláciu plynov, niečo pre ekológiu.
Trúba – nevidel v tom problém. (Inak tá foto je z F750) F750 nemá v sérii žiadny kryt motora – výfukov. Kryt motora vyzerá takto.
Podsedlovy rám je montovaný.
V sérii sa ABS a trakčná zapnú automaticky po vypnutí kľúčika (teda po zdochnutí motora nie). Tak ako u veľkého GS je možné dokúpiť Enduro Pro – ten keď je zasunutý v motorke tak potom si motorka pamätá nastavenie a aj po vypnutí kľúčika zostáva ABS/trakčná vypnutá.
Samozrejme je možné štartovať s rýchlosťou.
Dnes jazdíme menšiu 750tku po cestách, počasie je famózne, 10 až 15 stupnov a dnes bez dažďa. Prvé dojmy vám prinášam formou videa. K tomu fotky, okrem ineho aj priestoru pod sedlom na ktorý ste sa pýtali. Testoval som hodne aj prístrojovku a spojenie s mobilom, prilbou...
Miesto: Národný park El Torcal de Antequera
Kratke video z offroad testovania. Pokračujeme dalej na ceste.
Máme za sebou prezentáciu nových modelov a pred sebou jazdenie. Zo včerajšej krátkej jazdy môžem povedať že sú to úplne iné stroje oproti predchodcom. BMW ide vlastnou cestou a stavia svoju predstavu cestovného endura strednej triedy. Od začiatočníkov a žien (nízke sedlo 750) až po športových jazdcov na 850.
Len sme prišli do Malagy a stala sa vec nevídaná. Prestalo pršať. Zlé pocasie je tu viac dní a tdk BMW mám ponúklo ísť jazdiť hneď! To sa nedá odmietnuť. Tak len pár foto a video posielam a idem do sedla!
Dve verzie 750 a 850, úplne nový motor, nový rám, plnohodnotné LED svetlá (voliteľne LED DRL), voliteľná TFT prístrojovka. voliteľný eCall systém, prvý krát v segmente. Nový podvozok (voliteľne elektrický - ESA), ABS, jazdné režimy, voliteľne ABS Pro a Enduro Pro, anti-hop spojka.
F 750 GS: Motor 77 koní, 83 Nm.
F 850 GS: Motor 95 koní, 92 Nm, po novom bezdušové pneumatiky.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | F 750 GS | F 850 GS |
Rok: | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 853 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 6000 ot. | 92 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12,7:1 | 12,7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 84 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 151 mm | 204 mm |
Zdvih vzadu: | 177 mm | 219 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R19 | 90/90-21 54 V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/70-R17 69 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 224 kg | 229 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1559 mm | 1593 mm |
Dĺžka: | 2255 mm | 2305 mm |
Šírka: | 922 mm | 922 mm |
Výška: | 1350 mm | 1350 mm |
Objem nádrže: | 15 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | 3.8 s |
Spotreba paliva: | 4.1 l/100km | 4.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 274 km |
Servisný interval: | 10 000km | 10 000km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | za príplatok |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok | za príplatok |
LED smerovky: | za príplatok | za príplatok |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | za príplatok |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | USD vidlica | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 10/2018: od 11 150 eur |
Pridané: 08.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68272 | Včera: 237085