Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.10.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3282 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a Kawasaki.press
Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči.
Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi.
K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora, ktorého výkon sa krásne dávkuje. Krútiaku odspodu nie je nikdy dosť a práve ten vďaka novému motoru pribudol. Jazdiť môžeš športovo, veľa kvalitovať a točiť motor až do červeného alebo si jednoducho zaradíš trojku a necháš sa celkom svižne vyvážať zo zákrut vďaka krutiaku. Motor aj v nižších otáčkach absolútne neprotestuje a aj keď to nie je žiadna nakopávačka krásne hladko akceleruje. Rušivým momenttom sú len drobné vibrácie okolo 5500 až 6000 otáčok ktoré sa formou mravčenia prenášajú do sedla.
Versys ponuka veľmi príjemné zvezenie luxusné pohodlné aj športové zároveň. Počasie nám zatiaľ praje iba sem-tam trošku mokré cesty.
Dnes máme na menu inovovaný Versys na Španielskych cestách. Dostal trochu injekciu výkonu a krútiaku a rozhodne mu to prospelo.
Kawasaki nespi na vavrínoch a vylepšuje svoj veľmi obľúbený model Versys. Najväčšou zmenou je nový motor so zvýšeným zdvihovým objemom, ktorý narástol zvýšením zdvihu piestov. V Kawasaki teda nešli najľahšou cestou (zväčšenie vŕtania) ale zamerali sa na zvýšenie krútiaceho momentu a záťahu motora. Za týmto cieľom motor dostal iné vačky, ťažši zotrvačník, zmenené sanie a ďalšie vylepšenia vďaka ktorým má nielen vyšší krútiak a výkon ale aj spĺňa normu Euro 5+.
Veľký tourer je dostupný vo viacerých verziách vrátane modelu SE s elektronickým podvozkom. Novinkou je aj hlasovo ovládaná aplikácia Rideology, prepracovaný quickshifter ale odolný lak ktorý má schopnosť samo opravenia.
Ako bude nový Versys jazdiť zistíme už zajtra. Predpoveď počasia nie je najlepšia tak možno budeme testovať aj ochranu jazdca v daždivom počasí ;-)
28.09.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1516 [Novinky - Predstavujeme]
Nový Versys 1100 sa môže pochváliť väčším motorom s nárastom výkonu aj krútiaku. Popracovalo sa aj na elektronike, vylepšený quick-shofter, náklonovo citlivé systémy a verzia SE aj elektronickým podvozkom Showa.
Modely Versys 1100 budú u autorizovaných predajcov značky Kawasaki k dispozícii koncom roka 2024 v nasledujúcich farebných kombináciách:
Versys 1100 | EUR 13.345,-
- Metallic Matte Graphene Steel Gray / Metallic Diablo Black (GY1)
Versys 1100 S | EUR 14.645,-
- Metallic Graphite Grey / Metallic Diablo Black (GY2)
- Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black (WT1)
Versys 1100 SE | EUR 16.045,-
- Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black (GY2)
- Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black (WT1)
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Versys 1100 |
Rok: | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1099 ccm |
Max. výkon: | 134.6 k (99.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 7600 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 59.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 152 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 255 kg |
Výška sedla: | 840 mm |
Rázvor: | 1520 mm |
Dĺžka: | 2270 mm |
Šírka: | 895 mm |
Výška: | 1400 mm |
Svetlá výška: | 150 mm |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok |
Iná výbava: | USB-C zásuvka |
Poznámka: | |
Poznámka: | Nový motor. Verzie S (plná výbava) a SE (el. podovozok) Ceny 01/2025: Versys 1100 13.345,- EUR Versys 1100 S 14.645,- EUR Versys 1100 SE 16.045,- EUR |
Pridané: 15.10.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 244582 | Včera: 231271