Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.11.2017 Autor: Landal
Čitatelia: 4640 [Šport - Rally]
Tirana 24 hours je rally pretek v limite 24 hodín. Štart aj cieľ v Tirane a medzi tým 900 km. Štartuje sa v piatok 17. 11. o šiestej večer a koniec by mal byť v sobotu o takom istom čase. Výdrž, navigácia, rýchlosť. Tohto preteku sa zúčastní Laňďal a podelí sa s vami o svoje zážitky priebežnými vstupmi priamo z Albánska.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Slovak 4 Rally Team v sezóne 2017 | Nasledujúci
Príde mi to ako jedna riadna šupa. Sú to len 4 dni a 6 hodín, počas ktorých sme otočili Albánsko, dvakrát tam spali a jednu noc a deň odpretekali. Sladké sny vám všetkým...
Tak je to čierne na bielom. Neviem akú kvalitu to sem nahrá, lebo je to foto z FB riešená cez mobil.
Ráno som obzrel motorku a som dosť prekvapený. Tlmiče po výmene gufer vytiekli už počas 4 etapy. Reťaz Števo sriekal reťaz po každej etape a aj tak má dosť. Predné ozubené koliesko aj rozeta sú výrazne a viditeľne viac opotrebené ako boli. Brzdové doštičky boli skoro nové a sú preč.
Priatelia, včera o šiestej som na moto nasadol, dnes pätnásť minút pred ôsmou som zosadol. Pretek to bol extrémny. Podstatné teraz že som celý a nezranený, i keď celý som boľavý, dosť veľa časťami tela neviem hýbať ako obvykle a som hrozne uzimený. O zážitky sa s vami čoskoro zo široka podelím. Vysvetlenie k foto: v kategórii M3 som bol jediný pretekár. Trofej beriem ako krásnu spomienku na jedinečný pretek.
Výrazne pribudlo posádok, odhadujem to na celkovo cca 40 strojov. Itiky sú krásne, farebné, s fixkovanim sa nebudeme zdržiavať. Strašia nás veľkou šmyklavosťou kameňov a blatom. Rieky vraj nie sú hlboké ale tomu vôbec neverím. Týždeň pred pretekom tu veľa dní pršalo a aj domáci vravia, že v korytach je veľa vody. To sme aj cestou sem videli. V štvrtej etape vraj voda zmyla stopy v riecnom koryte, ktorým pôjdeme dlhý úsek. Edvin to komentoval: You have to go by intuition. Už som bol na veľkej dvakrát, ale pôjdem zas :-)
Zatiaľ silno komorná atmosféra. Sú tu jazdci so skúsenosťami z takýchto pretekov, a ja medzi nimi. Zatiaľ tu vidím cca 12 motoriek, 4 buggy a to je všetko. Neviem kde sú všetci, v startovke bolo cez 100 posádok. Uvidíme ako to bude na brífingu o druhej. Prebierky v ťažkej pohode. GPStracker som montoval sám, hneď prvý je funkčný (teda aspoň to tvrdia...). Takže peklo z BajaHungaria sa zatiaľ neopakuje. Števo zohnal ešte jednu sadu bateriek do čelovky, aj zvyraznovače. Teraz skúsim na hodinku zdriemnuť. Uvidím či mi to hlava pustí.
Sú tu borci, čo preteky presne takéhoto formátu absolvovali už viackrát v Grécku. Tí majú na motorkách po 3 svetlá, každé na úrovni 30W a aspoň 2000 lumenov. Sú tu aj majstri, čo majú také svetlá aj 4ri... Trochu som z toho smutný, lebo v porovnaní s nimi sú moje svetlá výkonovo smiešne. Uvidíme v reále, či tam bude rozdiel, lebo sa mi zdá, že je to trochu ako s výkonom motorky. Darmo máš na papieri 150 koní, keď na cestu vieš zmysluplne preniesť tak 50. Nejako tak sa mi zdá je to aj s tými svetlami. Jedna vec je, koľko svetla to vyšle do priestoru a koľko z toho reálne osvetlí cestu a ako. Zatiaľ sú to len moje dohady, cca za 20 hodín už budem výrazne skúsenejší. Asi sa musím prestať baviť s ostatnými pretekármi, akurát mi z toho stúpa nedobrý pocit v žalúdku.
Aby som vykázal činnosť a snahu, obehol som celú moto vlhkým utierkami. Už sa objavil aj Edvin Kasimati. Zavítali sme sa a pýtal sa, kde je "banda". No, ak to prežijem, možno na rok nás bude viac. Jemnúčko poprcháva...
Raňajky v štýle etapa 1,2,3... V tom som dobrý. Motorka prezuta. Zohriata. Rally bunda pripravená s náradím a jedlom do etapy. Mám čudný pocit, nemám čo robiť na mašine. Števa som vyslal do mesta na nákup (ešte jedna sada batery do celovice, banány, melón). Je to tu zatiaľ také čudné. Po organizátoroch ani stopa. V bivaku je 10 motoriek a 4 bugy. Inak nič... Ticho a kľud...
Po 2,5 hod spánku som sa zobudil sám ešte pred nastaveným budíkom. Darmo, psychika pracuje. V passat-e som sklopil zadné sedadlá a preložil tam všetko potrebné, zložil moto a zamkol ju na noc. Celé poobedie som ju nechal na slnku, lebo mokla celé Srbsko a Macedónsko. Pokecal som pri tom so Švédom na Husabergu 450, ktorý ešte len teraz dolaďoval svetlá. Má tam 3 ledky, každá po 30W! Plus jedna taká na prilbe. A ja som sa bál, či moja "rampa" so svetlami spolu 35W nepreťaží alternátor. Zatiaľ je tu dokopy 10 motoriek, vrátane mňa. Je krásny teplý večer, sedím už na pivku a užívam večernú Tiranu. Je to úplne netypické pre mňa, ale neviem o ničom, čo by som mal na moto robiť. Števo spí na izbe ako zarezaný.
Aj v Rogner Hotel nastali zmeny. Tá krásna záhrada, kde sme v 2014 bivakovali a skvele sa zabávali na prvej akcii Slovak4RallyTeam-u, je dnes už minulosť. Padla za obeť tenisovému kurtu a "Svadobnej sále". Normálne mám myšlienky v štýle "nič už nie je ako za mojich mladých čias"...
Prečo idem na "ľahkej": veľa som nad tým špekuloval. Žiadny podobný pretek som nešiel, nemám s čím porovnávať. Ale poznám terény. Očakávam, že to bude hodne o obratnosti. Najmä v noci to bude o náhlom brzdení, pohotovej reakcii. V tom je endurovka rozhodne lepšia než adventúra. Zásadný faktor je výdrž pneu a mausov. Tu nie je čo riešiť, ľahšia ich menej zoderie/zaťaží. Ako budú ubúdať sily, bude stúpať riziko jazdeckých chýb/problémov, a vtedy by malo byť výhodou ísť na ľahšej. Neočakávam žiadne vysoké rýchlosti v dlhých paľbách. Ovládanie páčok ide na endurovke nejako ľahšie. To je dosť podstatné pri maratóne, lebo hlavný problém, ktorý mávam z fyzického hľadiska pri viacdňových rally, je tŕpnutie prstov. Výsledok z toho všetkého bolo rozhodnutie ísť to na endurovke.
Ten Elbar: dobré pivko!
Po prekročení hrebeňa pri Elbasan-e akoby sa zmenil svet: slnko a teplo. Pri príchode do Tirany bolo 21 stupňov. Hrebene hôr na albánsko-macedónskej hranici však boli zasnežené. Rieky a potoky sú plné hučiacej zkalenej vody, hladiny sú vysoké. Všade na poliach a lúkach stojí voda.
Ráno sme odsledovali východ slnka. O 5:50 sa začne črtať na brieždenie, o 06:10 už niečo vidno. Slnko zapadá cca 16:30 a cca 17:30 je tma. Je teda jasné, že min. polovica preteku sa pôjde za úplnej tmy.
Pokúsim sa teraz trochu pospať a večer urobiť ešte nejaké prípravy.
Sme v Hotel Rogner. V areáli sú už viaceré stroje. Popod Elbasan je nový tunel a pred Tiranou kus diaľnice. Cesta bola veľmi príjemná a hladká, so Števom sme sa striedali za volantom. Posilníme sa a pôjdeme sa ubytovať. Pri prechádzke Tiranou spomínam na roky 2012 (moja prvá rally Albania) a 2014 (zrod S4RT). Chalani: veľa na vás myslím...
Okrem toho, že je zima, tak aj prší. Celé Srbsko aj Macedónsko. To už je trošku moc, jazdiť za tmy, v zime a daždi. Večer na hotely budem s napätím sledovať predpoveď. Keďže net mám len počas páuz na benzinkach, neviem počasie pozrieť sám. Ak by niekto mal čas pozrieť predpoveď pre celé Albánsko na piatok a sobotu, hoďte prosím zistenia do fóra. Vďaka!
Na to, že je to jednodňovka, je tých veci dosť. Btw, pre pretek je fuel range minimálny 130km a odporúčaný 160km. Rezervu prepínam pri 115 a aktuálne ukazuje počítadlo 135 a ešte ide. S 2l vo fľaši by to teda malo byť OK.
Niekde je nutné nalepiť štartové číslo. Na motorke musí byť vpredu viditeľne umiestnené jedno, po bokoch dve. Je to podmienka aby moto prešla prebierkami. Preto som musel dorobiť ten kryt nad predným svetlom. Včera som nainštaloval a odskúšal Držiak senzora pre ICO. Dozadu na brzdič ho už nie je kde dať, resp. jeho umiestnenie by bolo oveľa hlúpejšie a navŕtavať novú dieru do držiaka brzdiča sa mi nepáči z bezpečnostných dôvodov. V nových pneu obuté nové gibson speedy mausi. Moto preveziem na náhradných kolesách s už použitými mausami a na orezaných pneu. Ostré kolesá nahodíme v Albánsku po prebierkach, aby speedy-mausi netrpeli stlačením pri prevoze. Reťaz už bola šrot, jeden valček bol fuč, tak tam šlo aj nové vývodové koliesko. V nových pneu obuté nové gibson speedy mausi. Moto preveziem na náhradných kolesách s už použitými mausami a na orezaných pneu, ostré kolesá nahodíme v Albánsku po prebierkach, aby speedy-mausi netrpeli stlačením pri prevoze. Aby som teda nebol úplne za dizajnového ignoranta...
tak som ten modrý papundekel polepil bielou fóliou. Zajtra to nahodím späť a dúfam, že moto bude fešanda.
Až táto verzia je OK (tuším piata...). Svetlo presunuté dozadu, kvôli menšiemu namáhaniu hlavy. Prídavok štítu dvihnutý kvôli odtieneniu kokpitu. Až teraz je to OK
Utorok večer. Kokpit dokončený, svetelná rampa tiež. Držiak druhého snímača magnetu urobený, funkčný. Zadné koleso pripravené, moto umytá. Ešte stále dosť roboty predomnou, ale vidím svetlo na konci tunela.
Pridané: 15.11.2017 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Slovak 4 Rally Team v sezóne 2017 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 344719 | Včera: 211049