Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.05.2017 Autor: Landal
Čitatelia: 4319 [Šport - Enduro]
Vytrvalostný pretek na začiatku sezóny kúsok za Dunajom v maďarskom Piliscséve je už tradícia. Tento rok však priniesol niekoľko zmien na trati, ktoré boli všetky k lepšiemu.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Slovak 4 Rally Team v sezóne 2017 | Nasledujúci
Neviem ako je to možné, ale rok-čo-rok sa opakuje ten istý scenár. Vyzerá to na dážď, ale v čase pretekov sa zrazu všetko vyjasní, prestane pršať, trať má ideálne parametre a nie je priteplo. Opäť tomu tak bolo aj tento rok. Počas sobotných tréningov krásne svietilo slniečko, ale v noci prišlo mrholenie a nad ránom dážď. Odštartovalo sa však podľa plánu a celý pretek sa odjazdil v ideálnom počasí: zatiahnuté, ale bez dažďa.
Úvodné podujatie Motomix XL Cupu je špecifický, keďže má vytrvalostný charakter. Rozloženie síl je absolútne kľúčový faktor. Samotná trať je veľmi technická. Tohto roku boli pridané viaceré nové úseky a okruh sa zatraktívnil. Medzi jazdcami som vnímal len pozitívne ohlasy. Napriek tomu naďalej platí, že si vlastne nie je kde oddýchnuť. Jazdec musí neustále pracovať a s ním pracuje aj podvozok. Hupáky striedajú odskoky, odskoky hrby, hrby rolety, a tak stále dookola.
Už po niekoľko rokov je pre mňa tento pretek vďaka svojej náročnosti testom kondičnej prípravy a previerkou stavu motorky pred nadchádzajúcimi európskymi rally.
Štartuje sa po vlnách podľa jednotlivých tried. Spočiatku je to nasekané, ale vláčik sa rýchlo trhá. Na trati sú zreteľné miesta, kde sa predbieha hravo a zreteľné sú aj tie, kde je to číry nezmysel a neoplatí sa riskovať.
Prvá polovica prebieha hladko. Postupne sa zžívame s traťou, učíme sa jazdiť jednotlivé pasáže, hľadáme tú ideálnu nájazdovú rýchlosť pre jednotlivé skoky. Síl ale ubúda.
V druhej polovici už je to horšie. Dochádza k nehode, kedy Jozefa Heugera po páde prešiel jazdec idúci za ním. Zranenie je vážne, Joža znášajú z trate. Sanitka ho vezie na hranicu, tam ho prekladajú do slovenskej sanitky a v Nových Zámkoch ho ešte ten večer operujú. Veľká smola a zrejme stop na celú sezónu a najmä pre plánovaný Hellas.
Haro napokon ukončuje pretek o pol hodinu skôr, aby tak predišiel prípadným ďalším nehodám z vyčerpania.
V Piliscséve sme získali pódiové v troch triedach: Samo Theis bral bronz v Open, Jozef Štefanka ten istý kov v dvojvalcoch a Jozef Oprchal a Martin Landl brali 2. a 4. miesto v jednoválcoch. Pre tím je však pretek v prvom rade generálkou na Croatia rally a Hellas. Technika vydržala, jazdci tiež. Už 19.05. vyráža časť S4RT do chorvátskeho Primoštenu a druhá časť do gréckeho Nafpaktosu.
Pretek splnil očakávania do bodky. Zázemie bol tradične výborné, bufetári ochotní a ich jedlo výborné. Úpravy trate sa osvedčili a jazdci dostali slušne do tela.
Riziko k športu patrí a nikdy to inak nebude. Napriek tomu musíme stále myslieť na to, že hocijaké umiestnenie je prijateľné, ak som večer s kamošmi pri pive a nie v nemocnici. A na tratiach musíme dávať pozor aj na seba, aj na jazdcov okolo nás. Hojgimu prajeme čo najlepšie zotavovanie!
Ďakujeme partnerom: Kongsberg automotive, BDO, Barister legal, Intech Slovakia, Aukčné centrum, O2 Bussines Services, MotoCorse, PK Karavany, KTM Bratislava, D+K Service, Contec Plus.
Pridané: 17.05.2017 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Slovak 4 Rally Team v sezóne 2017 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 170457 | Včera: 177240