Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.12.2016 Autor: Landal
Čitatelia: 5509 [Šport - Rally]
Po dvoch odjazdených Croatia rally máme v Slovak4RallyTeam dôvernú znalosť terénov v okolí Šibeniku a Splitu. Práve v týchto oblastiach vedú každoročne trate tejto veľmi dobre zorganizovanej rally. Povrchy sú tu príjemne šotolinové s kamennými pasážami, ktoré však nedosahujú náročnosť napr. albánskych horských ciest. Offroad-cestičky sú hojne poprepletané a voľne prístupné. Preto sme si túto oblasť zvolili pre náš prvý balkánsky tréning.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Slovak 4 Rally Team v sezóne 2017 | Nasledujúci
Zásadným faktorom pri plánovaní bolo počasie. Odjazdiť sme chceli dva intenzívne dni a dva dni nám zaberie cesta. Do dažďa nemá zmysel vyrážať. Dohoda padla na posledný novembrový víkend a už sme len pozorne sledovali predpovede. Tie boli tak 50 na 50, ale prevládol optimistický prístup k veci.
V piatok neskoro večer sme sa zložili v apartmáne v Grebašnici, s výhľadom na zátoku. Mimosezónny pokoj je do očí bijúci. Máme problém nájsť otvorenú reštauráciu. Zľahka prší, ale upokojujeme sa, že to prejde. Ani ráno to však nie je oveľa lepšie, napriek tomu sa hotujeme vyraziť. Plány kazí Laňďova motorka (LC4 640 Adventure R), ktorá neštartuje. Je cca 9:30 a začína servisná kultúrna vložka. Ideme bod za bodom, kontroluje sa prívod paliva, funkčnosť palivovej pumpy, funkčnosť sviečok... Skúšame roztláčanie a moto chytá. Otáčky ale nedrží a moto sama dochne. Po vylúčení ostatných možností zostáva ako jediná alternatíva špina v karburátore. Nasleduje jeho rozborka a dôkladné vyčistenie, pri ktorom prídeme na jednu upchatú trysku.
Rohlík (KTM 660 RFR) má plné ústa rečí, že to hovoril už pred hodinou. To je síce pravda, ale pri čistení karburátora roztrhol tesniaci O-krúžok na jednej z trysiek, takže zásluhy si pripisovať nemôže. Julo s Laňďom teda vyrážajú hladať miestneho mechanika a nový O-krúžok. Napokon sa ale dielo podarilo a niekedy po druhej sú všetky tri moto bojaschopné. Laňďovi hneď došlo, že problém spôsobilo jeho dôkladné umývanie odstrojenej motorky. I keď airbox zapchal handrou a vzduchový filter bol založený, zrejme sa pri vapkovaní dostala do sústavy špina. Pozitívne ale je, že prestalo pršať, mraky odvialo do vnútrozemia a je krásne počasie.
Vyrážame na známe trate v okolí vinohradu, kde sa každoročne jazdí prológ Croatia rally a sieť šotolinových ciest je tu hustá ako žilná sústava v ľudskom tele. Jazdíme až do súmraku. Chvíľami krásne široké šotoliny, aj po hrebeňoch, aj údoliami, ale odbáčame aj na vyslovene kozie chodníčky. Tie sú technicky náročné a dávajú zabrať pri výjazdoch aj zjazdoch. Julo (EXC 450) v rôznych situáciách štyrikrát zažíva blízke stretnutie zemského druhu. Jeho mašina má zlomený úchyt spojkovej páčky a Julo narazený bok a obe zápästia. Najmä pravé postupne puchne.
V nedeľu vyráža dvojica Rohlík a Laňďal s úmyslom odjazdiť podľa itinerára poslednú etapu tohtoročnej Croatia rally. Panuje bezvetrie, nebo je blankytne modré a už o deviatej ráno je pocitovo cez 15 stupňov. Ide sa podľa plánu až po cca 40-ty kilometer. V oblasti, ktorú sme mali podľa itinerára križovať, majú poľovníci hon. Behajú to s guľovnicami a psami. Slušne, milo ale nekompromisne nás posielajú obchádzkou. Opustenie itinerára znamená koniec navigácie, nakoľko na neznámu trasu sa nie je možné napojiť okľukou.
Púšťame sa teda do voľného jazdenia. Krajina to ale plne umožňuje a po skončení jednej šotolinovej cesty bez problémov nachádzame ďalšie. Snažíme sa držať kurz do vnútrozemia a o pol tretej sa otáčame späť. Vraciame sa inou trasou a narážame na pásky TRX raid povešané na kríkoch. TRX raid je organizátor Croatia rally a zároveň endurových podujatí KRKA enduro raid. Držíme sa tejto trate a dlho je to v pohode. Ani prvé trialové pasáže nás neodradili. Otáčame sa až vo výjazde cez kopec, ktorý viedol hubárskym chodníkom. To je zábavka pre ľahké endurká ale nie pre naše rally-tankery.
Rohlík by potreboval nôžky predĺžiť tak o 5 cm, sem-tam mal problém došliapnuť si na kameňoch alebo otočkách. Ale jeho položenia boli neškodné. U Laňďala to bolo horšie, keď úplne zbytočne prepálil zákrutu na mokrom asfalte a efektne sa pošmýkal. Odniesli si to polepy, predraté gate na kolene a ohnutý blaster.
Aj druhý deň využívame čas na maximum a do Grebašnice schádzame kamenným strmým zjazdom až za súmraku. Vyskúšali sme si ho už včera a je to technická čerešnička na záver. Dali sme výživných 175 km vrátane zopár náročnejších trialových pasáží a celý deň sa vydaril na jednotku.
Tréning rozhodne splnil účel. Na balkánskych a gréckych rally sa jazdia presne takéto povrchy, preto je dobré mať ich najazdené a byť s nimi kamoš. Šotolinové vracáky a kamenné drkotačky u nás nemáme. Taktiež veľké kilometrové nálože a niekoľkohodinová rovnomerná práca na motorke sú podstatným prínosom. Poučenie do budúcna je také, že asi nemá zmysel zbytočne zachádzať až k Šibeniku, ale bolo by dobré preskúmať napr. oblasť južne od Karlovacu. O dosť by sa tým skrátila cesta a zrejme aj ubytovanie by sa v nejakej dedine našlo lacnejšie než pri mori, z ktorého aj tak pri trénovaní nič nemáme.
Pridané: 22.12.2016 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Slovak 4 Rally Team v sezóne 2017 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117782 | Včera: 153752