Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.12.2013 Autor: Landal
Čitatelia: 5686 [Šport - Rally]
Zrejme by bolo dobré povedať niečo o tom, za čím sa potrepeme do Albánska a na čo sa tam vlastne tešíme.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Rally Albania bude mať v roku 2014 svoj jubilejný, 10-ty ročník. Organizátor sľubuje celkovo 1880 km a z toho až 90% offroad. Vzhľadom na Albánsko a “orgas“ na čele s Edvinom Kasimatim o tom netreba vôbec pochybovať. Zrejme práve jubilejný ročník primäl organizátora opäť posunúť latku trošku vyššie.
Vypukne to 7. júna administratívnymi a technickými prebierkami v Tirane. Úvod, jadro aj záver je klasický: prológ s krátkou špeciálkou, 5 etapových dní a na záver epilóg. Spolu teda 7 dní jazdenia bez oddychového dňa. Výsledky špeciálky z prológu sa do celkového výsledku nezapočítavajú, určujú len poradie na štarte prvého “ostrého“ súťažného dňa. Na merané špeciálky pripadá viac ako 50% celkových km.
Skutočnou lahôdkou bude 4. súťažný deň, s celkovou dĺžkou vyše 530 km, čo je myslím na RA rekordná dĺžka etapy. Z roku 2012 poznám 430-ky, a to už bola slušná nakladačka. Značná časť štartového poľa prišla do bivaku za tmy (samozrejme, bol som v tejto časti). Aký bude priebeh tejto etapy, na to som naozaj zvedavý. Isté je, že štartovať sa bude najneskôr na svitaní. Rozhodne tu neplatí, že čím dlhšia, tým ľahšia. Etapa vedie po východnej hornatej časti Albánska zo severu na juh a stáča sa na západ k pobrežiu, stále kopírujúc hrebeň pohoria. Bude veľmi fajn, že po tejto šupe nasleduje len 52 kilometrová etapa - taká okolokomínovka na kofolku.
Čakajú nás 3 bivaky: Tirana, Peshkopi a Orikum. Sťahovať sa budeme len 3x, nakoľko 4 etapy sú “okruhové“. V Orikume, po okolokomínovke, bude snáď trochu času vymáčať nohy v mori.
Kategória motoriek má až 7 tried: do 450, od 450 do 600, nad 600, dvojvalce, veteráni do 450, veteráni nad 450 a trieda ženy. RA sa zúčastňujú naozaj rôznorodé stroje, od dvojtaktov až po Superendurá 990-ky – každému podľa chuti. Typickou mašinou je tu ale ostré 4T enduro objemu cca 250 až 500. V typických rally úsekoch sa ale motorka typu KTM LC4 vôbec nestratí.
Nepochybne to bude opäť rôznorodé aj z hľadiska terénov. Od blatistých koľají, cez šotolinky, až po riadne kamene, korytá potokov a riek nevynímajúc. Preto aj otázka obutia je alchýmia. Guma fungujúca na všetkom je ako Yety - každý ho pozná, ale nikto ho nikdy nevidel...
Toľko nám teda hovoria predpoklady a rámcové informácie zverejnené orgas. Ako to bude celé vyzerať v skutočnosti, na to si budeme musieť počkať do júna budúceho roku. Mám len jedno drobné prianie: bodaj by nás obišli minuloročné dažde. Aj bez nich si RA za posledné roky drží štatút najťažšej rally na starom kontinente. Preto je jasná minimálne jedna vec: pikniková selanka to nebude.
Toľko zatiaľ k téme "načo sa tam trepeme". V najbližšom príspevku si povieme o tom, „kto sa to tam trepe“.
Pridané: 16.12.2013 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22643 | Včera: 204053