Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.12.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4565 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Hop šup, máme tu posledný testík tohto roka! Zhodou okolností aj najkratší a najpózerskejší, lebo táto motorka je extra pózerská. Jej prirodzený výskyt je v okolí Los Angeles, občas aj na Floride, a to je zhruba všetko, kdekoľvek inde je jej príliš zima alebo tam nemajú vhodné cesty, prípadne ani peniaze na takéto úzkoprofilové stroje.
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Foto: Michal Meško - cuba, Peter Fischer
Úvodom musím povedať, že medzičasom sme sa odviezli aj na novšom Breakoute 2018, ten však už patrí do radu Softail a je taký nejaký iný. Ako keď na základe nejakého kultového filmu spravia pokračovanie, ale... Veď vieš. Čiže tento Breakoutík je ešte rok 2016, ale pozor, plnka vo verzii CVO. Prívlastok CVO (Custom Vehicle Operations) má ročne len niekoľko modelov Harley-Davidson, ktoré prešli internou úpravou do najvyššej estetickej a technologickej podoby. Všeobecne sa dá povedať, že keď niečo americké má v názve custom, takmer vždy ide o najluxusnejší a najdrahší kúsok. V tomto prípade má Breakout obrovský motorisko Screamin' Eagle s objemom 1801 kubických cenťákov a 151 newtonmetrami pri 3 500 otáčkach, krajšie kolesá, štýlové lakovanie, otvorené nasávanie, vyššiu výbavu, vychytané detaily a tak podobne.
Už základná verzia Breakoutu je pekne extravagantná. Ide o krištáľovo čistý archetyp štýlu prostreet, čo si hádam dokáže preložiť každý sám. V žiadnom prípade sa tu nedá hovoriť o nejakom športovaní alebo ľahkom naklápaní do zákrut, Breakout je stavaný na širokánske americké rovné bulváry. Ideálne také, kde parkovanie netrvá viac než päť sekúnd a kde sa nemusíš otáčať, lebo ľahšie sa otočíš s obrovskou dodávkou bez spätných zrkadiel v plnej newyorskej špičke s tromi promilami a s použitím iba jednej ruky než s Breakoutom na prázdnej ulici. Toto tvrdenie nemám empiricky dokázané na vlastnej koži, ale myslím si, že s tou dodávkou by som to zvládol.
Tento minitest prebiehal na starom kontinente, v jednej bezútešnej východoeurópskej postkomunistickej krajine, ktorú desať rokov drancoval egocentrický klamár s krvavými paprčami a potom ďalších desať rokov neúspešný právnik s dlhými prstami, aby aj takmer tridsať rokov po revolúcii bola stále na chvoste všetkých možných rebríčkov, ale zase pozrime sa na to aj z pozitívnej stránky - neúspešný dlhoprstý právnik je aj motorkár, a na motorke precestoval kus kapitalistickej krajiny, z ktorej pochádza aj tento Harley-Davidson Breakout. Krása, že? Týmto mostíkom som sa konečne dostal k tomu, že kedykoľvek som si na Breakouta sadol, cítil som sa ako v Las Vegas. Že proste bývam kúsok od tej obrovskej hlavnej ulice, preveziem sa dvesto metrov, odparkujem pred kasínom, zapálim si cigu, s okoloidúcimi prehodím zopár povinných amerických hlášok ako how ya doin a what a lovely day a potom v kasíne vyhrám sto litrov.
Prečo to vlastne omieľam? Pretože vždy keď si človek sadne na Breakouta, cíti presne to isté; viem, znie to otrepane, ale cíti najmä bezstarostnosť a slobodu. Primárna funkcia tejto motorky je vyzerať dobre a zvyšovať sociálny status svojho majiteľa. Iné funkcie som prisámfakt nenašiel. Počkaj, vlastne jednu áno: kresliť hrubé čierne čiary na asfalt pri odpichoch. To jej ide kurva dobre.
Niekedy stačí rýchly pohľad do techničáku a zameranie motorky pochopíš aj bez toho, že by si ju vôbec videl: 19- a 18-palcové kolesá, zadná guma 240, suchá hmotnosť 320 kg, dĺžka takmer 2,5 metra, výška sedla 660 mm. K tomu si predstav extra natiahnutý posed, takmer úplne rovné rajdy a cenovku skoro 28 litrov. Dobré, čo? Za to však dostávaš aj elektronický balíček, v ktorom je okrem ABS aj tempomat, alarm alebo bezkľúčové ovládanie. Európske značky spravili bezkľúčové už aj tankovanie, ale Harley to vzal skutočne po svojom. Tankovací otvor je jednoducho mechanický, bez kľúča. Otočíš, vyberieš a tankuješ :)
Rozmýšľam, čo napísať o motore. Kto sa neviezol na Harleyi, tak nepochopí, a Screamin' Eagle je ešte niečo lepšie. Otáčky nemusíš oproti voľnobehu nijako dvíhať, ale keď treba dobrý odpich, tak Breakout si rád zareve. Nie je tu žiadna trakčná, takže stačí dať riadny plyn a ideš. Ale tam to aj končí, pretože na vysoké rýchlosti a ani naklápanie tento model stavaný nie je. Napríklad nad stovkou už vietor nadvíha nohy zo stupačiek, a ako som spomínal, vzadu je 240 guma, s ktorou veľa nenaklopíš. Tomu zodpovedajú aj brzdy; z nich vyzdvihujem zadnú, ktorá má riadny pedálisko a dobre reaguje.
A to je asi tak všetko, priatelia :) S majiteľom tohto kúsku sa dobre poznám, a verte alebo nie, je to veľmi pragmatický človek a s Breakoutom je spokojný. Treba však dodať, že v garáži má aj motorku presne opačného zamerania, a to je podľa mňa základný predpoklad pre bezproblémové nažívanie s Breakoutom - že proste občas sa musíš vyžiť aj na inej motorke. Jeho cena je nastavená vysoko aj pre americké peňaženky, a to už je čo povedať. Ale vyskúšať ho každopádne treba.
lapač na pohľady, zvyšovač sociálneho statusu | cena, úzkoprofilovosť |
Spotreba | to je jedno |
Objem nádrže z toho rezerva | aj to je jedno |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | nepodstatné |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h | 1 100 ot. (5. st.) / 1 900 ot. / 2 800 ot. |
Cena motorky v čase testu | veľa eur, presnejšie 27 540 |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Foto: Michal Meško - cuba, Peter Fischer
Motocykel bol požičaný súkromne. Redaktor jazdil v oblečení KLMwear a prilbe AGV.
Pridané: 30.12.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 130175 | Včera: 180020