Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5309 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V rámci Honda Speed weekendu, ktorý sa uskutočnil v v posledný májový víkend na Slovakia ringu, sme ko-neč-ne mohli pojazdiť nové Fireblady na suchu. A patrične sme si to užili!
Text: Peter Fischer
Foto: Okruhari.cz, HondaPress
Trvalo to nekonečné štyri mesiace, kým sme sa k Firebladu dostali za sucha a tepla. Najprv nám padali monzúnové dažde na predstavení v Portimau, a potom, ked sme ho mali mať na domáci test, bolo pre istotu šesť stupňov a vodorovný dážď. Nič z toho teraz na Slovakia ringu nehrozilo, a tak som sa natiahol do kombošky, porozťahoval kosti a ako predjedlo som si vzal základnú verziu CBR1000RR.
Kým v Portimau sme aj túto "holú" verziu mali dovybavenú príplatkovými quickshiftermi, tu na Ringu bola čisto sériová, bez ďalšieho príslušenstva. Od drahšej SP sa dá najrýchlejšie rozlíšiť vďaka čiernemu rámu a kolesám. Keďže v poslednom čase som lietal na viacerých motorkách s obojsmernými quickshiftermi, a to na okruhu a aj na bežných cestách, spojkovanie na takejto výsostne športovej motorke mi prišlo ako nekonečne zdĺhavá záležitosť. Jasné, smerom hore sa to tam dá kopať aj bez spojky, ale je to oveľa tvrdšie než s elektronikou. Ani srdce mi nedovolí byť na tú mechaniku taký tvrdý, navyše ak som v náklone, vždy to motorku trochu rozhodí. Tieto fabrické quickshiftery sú dnes na vysokej úrovni a značne zjednodušujú okruhovú a aj bežnú jazdu, takže rozhodne odporúčam do nich investovať. Na normálnych cestách je to pomôcka, na okruhu, povedal by som, dnes už nevyhnutnosť.
Už po pár zahrievacích zákrutách si uvedomujem, že dnes mám vlastne ideálne podmienky - som na okruhu, ktorý dobre poznám, na motorke, ktorú zo superbajkov poznám určite najlepšie (niekedy som mal čisto okruhového Fireblada 2008) a povrch je žeravý od slnka. Škoda, že tu nie sú tie slicky, čo v Portimau uzimene ležali v kúte :/
Šup, kolienko dávam hneď v prvej zákrute druhého kola. Na Fireblade je každý ako doma, netreba si tu na nič extra zvykať. Motor akoby nemal slabé miesta; keď sa pozabudnem, pozviecha sa aj z nizučkých otáčok. Zákruta za druhým horizontom na Ringu je všeobecne ťažká na brzdy, a pri tejto saune by človek čakal, že možno aj začnú vädnúť, ale nič. Posledný horizont je zas skúškou na tlmič riadenia. Ten má Fireblade elektronicky ovládaný, a tak aj prejazd tohto miesta má jazdec uľahčený.
Niektorí novinári pripomienkovali, že nový Fireblade má trochu nepokojné správanie pri podraďovaní pred zákrutou, a všeobecne pri prechodoch zo zavretého plynu do otvoreného v nízkych rýchlostiach. V Portimau som si však nič také nevšimol, a to sme v niektorých úsekoch museli ísť extra opatrne. A tu na Ringu som už vôbec nemal šancu niečo také postrehnúť, veď je to širokánsky rýchly okruh.
Základná verzia Fireblade má neelektronický podvozok Showa BPF. Pred jazdou som sa ani nestihol opýtať, či je nastavenie čisto fabrické, ale každopádne bolo na Ring dostatočne tuhé. Už na konci tretieho kola mi z úplne nového pravého slajdra chýbajú hádam dva cenťáky. Ľavý je len ľahko škrtnutý, lebo veď Ring je veľmi pravotočivý okruh :) Škoda, že nemám transpondér, lebo mám pocit, že idem svoje najlepšie časy. Je niečo po tretej a teplota vzduchu aj trate je už tak vysoká, že vzduch sa viditeľne vlní. Fotografi sa stiahli do boxov.
Oúúú, tak SP je už iná kávička. V podstate je rovno pripravené na okruh, má obojsmerný quickshifter a semiaktívny podvozok Öhlins. Som zahriaty prvou 20-minútovkou, moje espéčko má za sebou tiež niekoľko jázd, takže môžem ísť hneď plnú kládu.
Rozdiel oproti štandardnej verzii sa vykreslil hádam ešte pred prvou zákrutou: podraďovanie je neporovnateľne kratšie a plynulejšie, podvozok lepšie vychytáva hrboly. Druhú zákrutu som preletel odhadom najrýchlejšie vo svojom živote, Fireblade je veľmi, ale fakt veľmi istý v náklone. Pravý vracák a technická pasáž, to bola lahôdka. Všetci sa mi zdajú nejakí pomalí :)
Semiaktívny podvozok je na pocit mäkší než ten na základnej verzii. Pri razantnejšom brzdení alebo akcelerácii je však tuhší, pretože presne vie, čo sa s ním deje. Povedal by som, že zhruba 10 - 20 % pracovného zdvihu je pohodlne mäkučký, ale hneď potom zasahuje, aby všetko pracovalo vo svojich ideálnych hodnotách. Aj na poslednom horizonte sa riadidlá na SP rozkmitajú oveľa menej než na základnej verzii.
Pri takýchto perfektných podmienkach stačí mať trakciu aj na jednotke. Zvyšok motorky bol nastavený v track móde, čiže aj ABS a motorová brzda mali nízke nastavenie. Dosť sa mi pozdávalo veľmi široké použiteľné pásmo otáčok, proste Fároš nezlenivel keď som nepodradil, a pritom všetky kusy mali sériový výfuk. Ku koncu som bol už tak rozbehnutý, že som často chytal aj obmedzovač otáčok, ktorý inak zasahuje celkom jemnučko.
Ani tu nebol tranďák, ale už som si bol takmer smrteľne istý, že som dával svoje najlepšie časy. Najlepším dôkazom bol asi na totálku zodratý pravý slajder, ktorý som ešte v ten deň na obed nalepoval nový. Len škoda, že tí fotografi tam neboli :/
Ok, musíme si naliať čistého vína a povedať, že Fireblade už konečne má elektroniku nielen na úrovni, ale aj trochu popredu, aktuálne má však najnižší výkon z celej kategórie. Aj s prižmúrenými očami vidno, že takmer všetkým konkurentom začína výkon v koňoch číslicou dva, kým Fireblade má svojich necelých 192 koní. Určite je to najmä preto, lebo bol vždy určený aj na bežné cesty a celkom civilné využívanie.
Až do potvrdenia technických špecifikácií a ceny novej GSX-R bol Fireblade najdostupnejší superbajk z celej kategórie. Suzuki, značka sídliaca blízko Hondy, priniesla veľmi blízkeho konkurenta s 202 koňmi nečakane nízkou cenou. Z pohľadu bežného slovenského zákazníka bude blízkym rivalom pravdepodobne aj BMW S 1000 RR, ktoré je drahšie len o niekoľko stoviek. Má to veru Fireblade ťažké v tomto preplnenom rybníku, isté však je, že je to veľmi priateľská a dosť využiteľná motorka.
Text: Peter Fischer
Foto: Okruhari.cz, HondaPress
Na akciu nás pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CBR1000RR Fireblade | CBR1000RR Fireblade SP | CBR1000RR Fireblade SP2 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 999 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 114 Nm / 11000 ot. | 116 Nm / 11000 ot. | 116 Nm / 11000 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 13 : 1 | 13 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 55 mm | 76 x 55 mm | 76 x 55 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 138.2 mm | 138.2 mm | 138.2 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17 58W | 120/70ZR17 58W | 120/70ZR17 58W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17 73W | 190/50ZR17 73W | 190/50ZR17 73W |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 196 kg | 195 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 832 mm | 834 mm | 834 mm |
Rázvor: | 1405 mm | 1405 mm | 1405 mm |
Dĺžka: | 2065 mm | 2065 mm | 2065 mm |
Šírka: | 720 mm | 720 mm | 720 mm |
Výška: | 1125 mm | 1125 mm | 1125 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 129 mm | 129 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l | 16 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | anti-hop spojka, plne nastaviteľný podvozok, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS | anti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi | anti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi |
Poznámka: | |||
Poznámka: | SP2 je pretekový špeciál s homologizácou postavený na základe modelu SP na využitie na okruhu. • trikolóra • zlaté Marchesini kolesá • Upravená hlava, spaľovacie komory, piesty, ventily (zväčšené priemery). • Dostupný doplnkový racing kit |
Pridané: 22.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 273311 | Včera: 239198