Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu

 Zdieľať

Pridané: 22.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5327 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

V rámci Honda Speed weekendu, ktorý sa uskutočnil v v posledný májový víkend na Slovakia ringu, sme ko-neč-ne mohli pojazdiť nové Fireblady na suchu. A patrične sme si to užili!

Text: Peter Fischer
Foto: Okruhari.cz, HondaPress

Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu

Trvalo to nekonečné štyri mesiace, kým sme sa k Firebladu dostali za sucha a tepla. Najprv nám padali monzúnové dažde na predstavení v Portimau, a potom, ked sme ho mali mať na domáci test, bolo pre istotu šesť stupňov a vodorovný dážď. Nič z toho teraz na Slovakia ringu nehrozilo, a tak som sa natiahol do kombošky, porozťahoval kosti a ako predjedlo som si vzal základnú verziu CBR1000RR.

Honda CBR1000RR Fireblade, sériový stav

Kým v Portimau sme aj túto "holú" verziu mali dovybavenú príplatkovými quickshiftermi, tu na Ringu bola čisto sériová, bez ďalšieho príslušenstva. Od drahšej SP sa dá najrýchlejšie rozlíšiť vďaka čiernemu rámu a kolesám. Keďže v poslednom čase som lietal na viacerých motorkách s obojsmernými quickshiftermi, a to na okruhu a aj na bežných cestách, spojkovanie na takejto výsostne športovej motorke mi prišlo ako nekonečne zdĺhavá záležitosť. Jasné, smerom hore sa to tam dá kopať aj bez spojky, ale je to oveľa tvrdšie než s elektronikou. Ani srdce mi nedovolí byť na tú mechaniku taký tvrdý, navyše ak som v náklone, vždy to motorku trochu rozhodí. Tieto fabrické quickshiftery sú dnes na vysokej úrovni a značne zjednodušujú okruhovú a aj bežnú jazdu, takže rozhodne odporúčam do nich investovať. Na normálnych cestách je to pomôcka, na okruhu, povedal by som, dnes už nevyhnutnosť.

Už po pár zahrievacích zákrutách si uvedomujem, že dnes mám vlastne ideálne podmienky - som na okruhu, ktorý dobre poznám, na motorke, ktorú zo superbajkov poznám určite najlepšie (niekedy som mal čisto okruhového Fireblada 2008) a povrch je žeravý od slnka. Škoda, že tu nie sú tie slicky, čo v Portimau uzimene ležali v kúte :/

Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu

Šup, kolienko dávam hneď v prvej zákrute druhého kola. Na Fireblade je každý ako doma, netreba si tu na nič extra zvykať. Motor akoby nemal slabé miesta; keď sa pozabudnem, pozviecha sa aj z nizučkých otáčok. Zákruta za druhým horizontom na Ringu je všeobecne ťažká na brzdy, a pri tejto saune by človek čakal, že možno aj začnú vädnúť, ale nič. Posledný horizont je zas skúškou na tlmič riadenia. Ten má Fireblade elektronicky ovládaný, a tak aj prejazd tohto miesta má jazdec uľahčený.

Niektorí novinári pripomienkovali, že nový Fireblade má trochu nepokojné správanie pri podraďovaní pred zákrutou, a všeobecne pri prechodoch zo zavretého plynu do otvoreného v nízkych rýchlostiach. V Portimau som si však nič také nevšimol, a to sme v niektorých úsekoch museli ísť extra opatrne. A tu na Ringu som už vôbec nemal šancu niečo také postrehnúť, veď je to širokánsky rýchly okruh.

Základná verzia Fireblade má neelektronický podvozok Showa BPF. Pred jazdou som sa ani nestihol opýtať, či je nastavenie čisto fabrické, ale každopádne bolo na Ring dostatočne tuhé. Už na konci tretieho kola mi z úplne nového pravého slajdra chýbajú hádam dva cenťáky. Ľavý je len ľahko škrtnutý, lebo veď Ring je veľmi pravotočivý okruh :) Škoda, že nemám transpondér, lebo mám pocit, že idem svoje najlepšie časy. Je niečo po tretej a teplota vzduchu aj trate je už tak vysoká, že vzduch sa viditeľne vlní. Fotografi sa stiahli do boxov.

Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu

Honda CBR1000RR Fireblade, verzia SP


Oúúú, tak SP je už iná kávička. V podstate je rovno pripravené na okruh, má obojsmerný quickshifter a semiaktívny podvozok Öhlins. Som zahriaty prvou 20-minútovkou, moje espéčko má za sebou tiež niekoľko jázd, takže môžem ísť hneď plnú kládu.

Rozdiel oproti štandardnej verzii sa vykreslil hádam ešte pred prvou zákrutou: podraďovanie je neporovnateľne kratšie a plynulejšie, podvozok lepšie vychytáva hrboly. Druhú zákrutu som preletel odhadom najrýchlejšie vo svojom živote, Fireblade je veľmi, ale fakt veľmi istý v náklone. Pravý vracák a technická pasáž, to bola lahôdka. Všetci sa mi zdajú nejakí pomalí :)

Semiaktívny podvozok je na pocit mäkší než ten na základnej verzii. Pri razantnejšom brzdení alebo akcelerácii je však tuhší, pretože presne vie, čo sa s ním deje. Povedal by som, že zhruba 10 - 20 % pracovného zdvihu je pohodlne mäkučký, ale hneď potom zasahuje, aby všetko pracovalo vo svojich ideálnych hodnotách. Aj na poslednom horizonte sa riadidlá na SP rozkmitajú oveľa menej než na základnej verzii.

Nicky Hayden - Honda CBR1000RR Fireblade SP 2017
Nicky Hayden - Honda CBR1000RR Fireblade SP 2017

Pri takýchto perfektných podmienkach stačí mať trakciu aj na jednotke. Zvyšok motorky bol nastavený v track móde, čiže aj ABS a motorová brzda mali nízke nastavenie. Dosť sa mi pozdávalo veľmi široké použiteľné pásmo otáčok, proste Fároš nezlenivel keď som nepodradil, a pritom všetky kusy mali sériový výfuk. Ku koncu som bol už tak rozbehnutý, že som často chytal aj obmedzovač otáčok, ktorý inak zasahuje celkom jemnučko.

Ani tu nebol tranďák, ale už som si bol takmer smrteľne istý, že som dával svoje najlepšie časy. Najlepším dôkazom bol asi na totálku zodratý pravý slajder, ktorý som ešte v ten deň na obed nalepoval nový. Len škoda, že tí fotografi tam neboli :/


Záver

Ok, musíme si naliať čistého vína a povedať, že Fireblade už konečne má elektroniku nielen na úrovni, ale aj trochu popredu, aktuálne má však najnižší výkon z celej kategórie. Aj s prižmúrenými očami vidno, že takmer všetkým konkurentom začína výkon v koňoch číslicou dva, kým Fireblade má svojich necelých 192 koní. Určite je to najmä preto, lebo bol vždy určený aj na bežné cesty a celkom civilné využívanie.

Až do potvrdenia technických špecifikácií a ceny novej GSX-R bol Fireblade najdostupnejší superbajk z celej kategórie. Suzuki, značka sídliaca blízko Hondy, priniesla veľmi blízkeho konkurenta s 202 koňmi nečakane nízkou cenou. Z pohľadu bežného slovenského zákazníka bude blízkym rivalom pravdepodobne aj BMW S 1000 RR, ktoré je drahšie len o niekoľko stoviek. Má to veru Fireblade ťažké v tomto preplnenom rybníku, isté však je, že je to veľmi priateľská a dosť využiteľná motorka.

Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu

Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu

Video: Honda Fireblade CBR1000RR 2017 - Total Control

Video: Nicky Hayden testuje Honda CBR1000RR Fireblade 2017

Text: Peter Fischer
Foto: Okruhari.cz, HondaPress

Na akciu nás pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko.

Foto:
 Honda CBR1000RR Fireblade 2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP 2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP2 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHonda
Model:CBR1000RR FirebladeCBR1000RR Fireblade SPCBR1000RR Fireblade SP2
Rok:201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:999 ccm999 ccm999 ccm
Max. výkon:191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot.191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot.191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot.
Max. krútiaci moment:114 Nm / 11000 ot.116 Nm / 11000 ot.116 Nm / 11000 ot.
Kompresný pomer:13 : 113 : 113 : 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 55 mm76 x 55 mm76 x 55 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanie PGM-DSFI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:138.2 mm138.2 mm138.2 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17 58W120/70ZR17 58W120/70ZR17 58W
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/50ZR17 73W190/50ZR17 73W190/50ZR17 73W
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:196 kg195 kg195 kg
Výška sedla:832 mm834 mm834 mm
Rázvor:1405 mm1405 mm1405 mm
Dĺžka:2065 mm2065 mm2065 mm
Šírka:720 mm720 mm720 mm
Výška:1125 mm1125 mm1125 mm
Svetlá výška:130 mm129 mm129 mm
Objem nádrže:16 l16 l16 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:anti-hop spojka, plne nastaviteľný podvozok, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABSanti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshianti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi
Poznámka:
Poznámka:SP2 je pretekový špeciál s homologizácou postavený na základe modelu SP na využitie na okruhu.

• trikolóra
• zlaté Marchesini kolesá
• Upravená hlava, spaľovacie komory, piesty, ventily (zväčšené priemery).
• Dostupný doplnkový racing kit

Pridané: 22.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75337 | Včera: 163748