Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.12.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4374 [Novinky - Reportáž]
Na výstave v Miláne som krátko vyspovedal Teishira Goto-a, teda človeka, ktorý ma v Honde na starosti štvorvalce. Zaujímal ma hlavne nový Fireblade SP a použitie top komponentov Öhlins a Brembo, ktoré až doteraz nebolo pre Hondu typické no nevynechal som ani nové štvorvalcové 650-tky.
Tomáš Hajduch: Zdravím, rád by som sa ťa opýtal na pár vecí ohľadom nového Fireblade SP, hlavne o spolupráci Hondy so značkami ako Brembo a Öhlins. Je to prvýkrát, čo Honda takto spolupracuje s týmito značkami?
Teishiro Goto: Áno.
Tomáš Hajduch: Aký to má všetko dôvod?
Teishiro Goto: Toto je prvýkrát, kedy sme sa rozhodli na trh priniesť verziu Fireblade SP, ktorá je zameraná hlavne na športovú jazdu a použitie na okruhoch, pretože zákazníci radi trávia so svojimi motorkami víkendy aj na pretekárskych tratiach. A pre tento druh zákazníkov sme museli priniesť niečo, čo im bude sedieť viac. A všetci vedia, že komponenty, ktoré sme použili pri vytvorení verzie SP, sú tým najlepším na trhu, vďaka čomu môže byť Fireblade využitý v týchto situáciach ešte efektívnejšie. Preto sme sa rozhodli použiť na verzii SP odpruženie Öhlins, brzdy Brembo a tak ďalej.
Tomáš Hajduch: Pre zákazníka by bolo drahšie kúpiť si "bežnú" verziu Fireblade a upraviť si ho zakúpením týchto komponentov samostatne. Takže toto je cesta im ponúknuť top komponenty za priaznivejších podmienok?
Teishiro Goto: Áno.
Tomáš Hajduch: Ako prebiehala spolupráca s týmito značkami?
Teishiro Goto: Spolupracovali sme hlavne so značkou Öhlins. Ich inžinieri prišli do Japonska a pracovali spolu s našimi, čím sa snažili dosiahnuť to najlepšie z konceptu CBR.
To najlepšie na trhu: Brembo a Öhlins na Fireblade SP |
Tomáš Hajduch: Normálna verzia Fireblade je teraz zameraná iným smerom? Je viac komfortná alebo je to stále ten bike akým Fireblade stále bol?
Teishiro Goto: Áno, Fireblade ostáva aj naďalej tým čím bol.
Tomáš Hajduch: Fireblade SP je teda agresívnejšia verzia, s lepším odpružením a brzdami?
Teishiro Goto: Presne tak, zmenili sme jazdeckú pozíciu, zmeny sú aj v motore a samozrejme podvozok a brzdy. Naším cieľom bolo pripraviť ostrejšiu športovejšiu verziu.
09.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8789 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Honda pre rok 2014 iba zmenila sfarbenie superšportu CBR1000RR Fireblade. Pravdou je, že zmenami si prešiel motor, ktorý je teraz výkonnejší nuž a čerešničkou na torte je verzia CBR1000RR Fireblade SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo.
Honda CB650F |
Tomáš Hajduch: Teraz by som sa chcel opýtať zopár vecí ohľadom navýšenia objemom motorov u motoriek strednej kategórie: prečo ste sa rozhodli zvýšiť zdvihový objem motorov zo 600 na 650 ccm?
Teishiro Goto: Je to odpoveď na potreby zákazníkov, ktorí využívajú motocykle strednej triedy. A ako viete máme v ponuke aj motocykle rady CB500, ktoré sa aj naďalej sústredia na mladých jazdcov. Zvýšením objemu sme zmenili aj umiestnenie motorov v motorovej hierarchii a zväčšili rozostup medzi 500-vkami a 650-tkami. Okrem toho sme zmenili charakteristiku týchto nových motorov posilnením krútiaceho momentu pre lepšie využitie v meste. Aj preto nám prišli zvýšenie vhod.
Tomáš Hajduch: Sú to úplne nové motory? Majú niečo spoločné s predošlými?
Teishiro Goto: Nie, sú úplne nové.
Tomáš Hajduch: Dôvodom bola úprava krútiaceho momentu v nízkych otáčkach?
Teishiro Goto: Áno na motore, a taktiež úprava jazdeckej pozície oproti predchádzajúcim modelom. Motorky sú teraz kompaktnejšie.
Tomáš Hajduch: Ďakujem za rozhovor.
Pridané: 02.12.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 21190 | Včera: 212258