Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.05.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10960 [Bleskovky - Novinky]
Na Sicílii sme testovali len cestnejšie zameranú dvojicu noviniek rakúskej značky. Malo to svoj dôvod, teraz KTM pozvala novinárov do Chorvátska, kde pre nás rally jazdci pripravili 200 km offroad trasu v okolí mesta Zadar.
KTM v roku 2017 ponúka už 5 adventure bikov. Dve cestnejšie novinky sme mali už možnosť vyskúšať na upršanej Sicílii.
Dvojica bikov zameraná na jazdu v teréne si zaslúži vlastnú a tomu prispôsobenú testovačku. Iné pneumatiky, iné lokality a iné terény. Dnes sme prišli na pobrežie Jadranu do mesta Zadar, kde na nás čakajú nové 1090 Adventure R a 1290 Super Adventure R.
1090 Adventure R má byť voľbou pre puristov. Nie je to žiadny "osekaný" bike, ale plnohodnotná strojovňa so 125 koňmi, stvorená do terénu a s minimom elektroniky. Enduro podvozok so zdvihmi 220 mm, 21- a 18-palcové kolesá, enduro pneumatiky to je základ.
1290 Super Adventure R je už top produkt. 160 koní a 140 Nm nastavuje latku poriadne vysoko. K podvozku a rámu podobnému tomu v 1090 pridáva najmodernejšie vychytávky: LED svetlomet so svietením do zákrut, farebnú TFT prístrojovku, najmodernejšiu elektroniku citlivú na náklon, ABS, trakčnú, stabilizačný systém, bezkľúčový štart, konektivitu s mobilom, tempomat a ďalšie...
Zajtra na nás čaká cca 200 km, z toho je len absolútne minimum na asfalte. Trasu postavil Lukáš Černý a Jiří Vepřek - úspešní účastníci Rally Intercontinetal 2017 (Jiří 2. miesto, Lukáš 9. miesto), ktorí v tomto regióne často trénujú alebo pretekajú. Čakajú nás vraj nekonečné balkánske šotolinky, červené mazľavé blato, kamene, šutre, skaliská, aj piesok. Budeme mať kopu príležitostí kvalitne otestovať oba biky v podmienach, na ktoré boli postavené.
Prvé dojmy sú skvelé – v prvom rade je to Balkán a jeho neskutočné šotoliny a kamenisté pisty, rýchle, ale niekedy aj technické, sem tam trochu blata, mláky, ale inak hlavne rýchlo a stále driftom. Trasy pripravili fantastickí rally jazdci, ktorí nám robili aj sprievodcov, Lukáš a Jirka. Držať s nimi tempo bolo naozaj výzvou, keď ale poobede Lukáš presadol na svoju na rally upravenú 450-tku, s ktorou absolvoval Intercontinetal rally do Dakaru, tak som už vídaval najviac tak kúdol prachu za ním niekde v diaľke...
1090 je skvelá voľba, výkonu tak akurát, dobre sa dávkuje, neprekvapí. V týchto podmienkach je aj hodne využiteľný. Motorka je citeľne ľahšia ako jej väčšia sestra a je hodne podobná predchodcovi 1190, Adventure R. Elektronika je jednoduchšia.
1290, to už je masaker. Jazdili sme s vypnutou trakčnou, ABS-kom (offroad mód) a mapou Offroad. Tá limituje výkon na 100 koní, ale zachováva pôvodný krútiak. 1290 je neskutočne agresívna a pažravá po otáčkach, driftuje na každom kvalte a neskutočne zrýchľuje. Je to návykové, ale fyzika nepustí, a ako vždy nie je až taký problém to rozbehnúť, ale potom tú váhu aj na tých kamienkoch ubrzdiť. Obzvlášť, keď valíš kilečko nad roklinou...
Trasa výjazdu
Maslenički most (cestný)
Pamatník Pierre Brice - miesto kde zastrelili Winnetoua
Vodopád na rieke Zrmanja
27.02.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31770 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]
KTM vytasila do boja päticu adventure bikov a my sme dostali pozvanie vyskúšať dva z nich v okolí najväčšej sopky v Európe. Počasie nám pripravilo mnoho prekvapení s nízkymi teplotami, snehom, i dažďom. Ako si s nimi poradili oranžoví turisti, si môžete pozrieť v tomto teste.
04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16159 [Novinky - Predstavujeme]
KTM vytasila do boja offroadovo zameraných Adventure a to hneď dvojicou modelov.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | KTM |
Model: | 1090 Adventure R | 1290 Super Adventure R |
Rok: | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 109 Nm / 6500 ot. | 140 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.1 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 103 x 63 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 220 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 268 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-18 | 150/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 207 kg | 217 kg |
Výška sedla: | 890 mm | 890 mm |
Rázvor: | 1580 mm | 1580 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 250 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 313 km | cca 308 km |
Servisný interval: | 15 000km | 15 000km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | v sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 2/2017: 13 990 EUR | Cena 2/2017: 16 750 eur |
Pridané: 11.05.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 123325 | Včera: 195066